Spørgsmål

Ny TV-box?

Hejsa. Vi har efterhånden været kunde hos jer rigtig længe - og dermed har vi også en TV-box i en noget ældre udgave. Jeg kan se, at der er kommet en ny TV-box på banen, som ser noget mere betjeningsvenlig, hurtig og mere "lækker" i menu og layout. Er det ikke muligt at få ombyttet vores tv-box til en ny model? ;o)
Mvh. Pernille

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Dette er et brugerforum og ikke til You See kontakt.
Går ud fra det er Samsung boksen der haves, og ja for Ca. 6 måneder siden kom der en boks fra Humax til erstatning af Samsung boksen, Humaxen kan lejes fra Kr. 30/måned, det er ikke en + boks, så haves det, så mistes det, medmindre det haves via andre tjenester som f.eks via bredbånd.
Samsung boksen kan når Humaxen lejes beholdes eller bortskaffes, det bestemmer i selv.
Omdømme 5
Badge +2
Fam. Husted skrev:

Hejsa. Vi har efterhånden været kunde hos jer rigtig længe - og dermed har vi også en TV-box i en noget ældre udgave. Jeg kan se, at der er kommet en ny TV-box på banen, som ser noget mere betjeningsvenlig, hurtig og mere "lækker" i menu og layout. Er det ikke muligt at få ombyttet vores tv-box til en ny model? ;o)
Mvh. Pernille

YouSee har april 2016 lanceret en ny, støjsvag boks med 1 TB harddisk. Den er specielt udviklet til tv og film-delen af YouSee's streamingtjeneste. Navigationen er hurtig og ligner den der kendes fra YouSee Tv & Film-app. Leje af boksen giver adgang til pause, start forfra og tv-arkiv. Adgang til film og serier afhænger af hvilke YouSee-abonnementer man i øvrigt har eller får.

Hvis I lejer den gamle YouSee Boks for 99 kr./md., kan den opsiges og erstattes af den nye tv-boks (Humax). Den kan kun lejes. Sædvanligvis koster den 30 kr./md., men i nogle foreninger koster den 99 kr./md. Det kan kundeservice 70 70 40 40 straks oplyse. Opsiges leje af den gamle boks, skal den returneres til YouSee, men man kan også beholde den for et mindre beløb, så man beholder dens optagelser og evne til at vise tv-kanaler, men den mister YouSee Plus-funktioner som start forfra og tv-arkiv og gratis film/serier.
Omdømme 7
Badge +6
Samsung boksen skal IKKE retur, den kan frit beholdes eller skrottes.
Omdømme 5
Badge +2
Det er nyt for mig at en opsagt YouSee Boks ikke skal returneres, men kan beholdes uden beregning. Men under alle omstændigheder skal kunden huske at opsige sit Plus-abonnement for at slippe for at skulle betale 99 kr./md. i leje for den gamle YouSee Boks.
Omdømme 7
Badge +6
Hvis man har Samsung boksen, og lejer Humaxen, så ophører aftalen på Samsung, og Support af den ophører.
Omdømme 5
Badge +2
Radiomanden skrev:

Hvis man har Samsung boksen, og lejer Humaxen, så ophører aftalen på Samsung, og Support af den ophører.

Jeg har aldrig set, og kan ikke tro, at YouSee ikke tillader en kunde at beholde et eksisterende YouSee Plus-abonnement og leje den nye tv-boks. (Der kan være en begrænsning på antal bokse fra YouSee i alt, vist nok 4 bokse).
Beklager - troede også at yousee så og besvarede dette forum.
Men tusind tak for jeres inputs.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P