Spørgsmål

Ny tv-boks til efteråret

• Udforsker
  • 20 kommentarer
Jeg har læst You See lancere en ny tv-boks til efteråret, vil det betyde den "nye" Humax boks så allerede skal skiftes ud? Det lyder da ret interessant med Cloud recording. Jeg har godt nok ikke et 4k tv, men derfor burde jeg vel kunne bruge den nye boks alligevel eller?

Nogle der har hørt/læst noget, om man bare kan skifte sin nuværende boks, når den nye kommer?

18 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +6
Der skrives at den nye vil blive Hovedboksen, og Humaxen vil være en der kan lejes til øvrige TVer i husstanden.
Omdømme 2
Sgu lidt dårligt at yousee ikke selv kan skrive om deres nye produkter :S

Mange tak for info - det har jeg ventet længe på, og nu skal vi bare vente på at yousee så frigiver den nye box.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1504250676
Omdømme 6
Badge +6
Der er skrevet om den.
Kopierer det ind.

Ny 4K tv-boks med optagelse i skyen på vej

I løbet af efteråret introducerer vi en helt ny version af vores populære YouSee Tv-boks. Den nye 4K tv-boks byder på flere spændende nyheder, men den mest banebrydende er, at du med den nye tv-boks gemmer dine optagelser i skyen.

Det betyder, at du kan se det, du har optaget, på din mobil, tablet og pc. Og at du nemt kan planlægge optagelser via YouSee Tv & Film-appen, mens du er på farten.

Optagefunktionen er allerede den mest populære funktion på tv-boksen, og den vil uden tvivl blive brugt endnu mere, nu hvor vi gør vi det nemmere for dig at se tv, når og hvor det passer dig.

250 timers optagelser
Med den nye tv-boks kan du gemme 250 timers optagelser i skyen, og der er ingen begrænsninger på antal samtidige optagelser. Optagelserne kan gemmes i op til to år, og du kan altid se på de enkelte optagelser, hvornår de udløber. Der kan ikke optages fra C More-kanalerne, da alt indholdet allerede ligger tilgængeligt under Film, Serier og Børn.

Knivskarp billedkvalitet med 4K Ultra HD
Den nye tv-boks er desuden en 4K-boks, der gør det muligt for dig at se tv i superhøj Ultra HD-kvalitet. Lige nu er det kun Netflix, du kan se i 4K, men fremover vil der komme endnu mere indhold med denne fantastiske billedkvalitet. For at se Netflix i 4K skal du have et Netflix Premium-abonnement, en bredbåndshastighed på minimum 25 Mbit og så selvfølgelig et Ultra HD tv.

En meget hurtigere og lidt mindre tv-boks
Den nye tv-boks er fire gange hurtigere end dens forgænger, og tv-boksens indbyggede wi-fi-netværk er også blevet bedre. Udseendemæssigt er den nye tv-boks en smule mindre end den nuværende, men fjernbetjeningen og brugergrænsefladen er den samme, så det er ikke noget nyt, du skal forholde dig til.

Den nuværende tv-boks med indbygget harddisk vil fremover blive brugt som ekstra boks til kunder, som har brug for mere end én tv-boks.

Fakta
Med den nye 4K tv-boks kan du:
• Få adgang til dine optagelser på mobil, tablet og pc
• Planlægge optagelser via YouSee Tv & Film appen og tv.yousee.dk
• Gemme 250 timers optagelser i skyen
• Optage fra lige så mange kanaler du vil på én gang
• Se tv i 4K-kvalitet
Den "nye" Humax boks har så haft en meget kort levetid. Jeg har kun brug for 1 boks, og det tænker jeg flertallet har. Så den "nye" Humax må retur til fordel for den der kommer i efteråret.
Omdømme 1
Jeg ville faktisk helle have at jeg kunne se mine optagede film, når nu nettet af og til er nede!
Det er jo der det at det er aller mest vigtig at kunne se optaget TV...
Omdømme 6
Badge +6
Det kan man jo så ikke med den kommende boks, da alt jo ligger på en server, så ofte er nettet heller ikke nede.
Omdømme 1
Det kan da godt være at det ikke er "så tit" nettet er nede, men det er lige netop der jeg har mest brug for optaget TV, og dermed ekstra træls.
Det bliver spænderne at se hvor mange TV kanaler der bliver plads til i 4K.
Gad vide om de så stopper udviklingen på Humax boksen?
Omdømme 6
Badge +2
Saga24 skrev:

Det kan da godt være at det ikke er "så tit" nettet er nede, men det er lige netop der jeg har mest brug for optaget TV, og dermed ekstra træls.
Det bliver spænderne at se hvor mange TV kanaler der bliver plads til i 4K.
Gad vide om de så stopper udviklingen på Humax boksen?

Fooreløbigt er der kun en speciel sportskanal i 4K, 4K TV kanaler har LANGE udsigter
Omdømme 6
Badge +6
Der er jo ikke noget nævneværdig der er i 4K endnu, så det har nok noget tid inden det ses, sport er nok det der kommer først, f.eks OL.
Omdømme 6
Badge +2
TV stationerne skal jo have skifter alt foto/kamera udstyr ud, de har lige fået 1080i udstyr
Saga24 skrev:

Jeg ville faktisk helle have at jeg kunne se mine optagede film, når nu nettet af og til er nede!
Det er jo der det at det er aller mest vigtig at kunne se optaget TV...

Det kan man heller ikke på den eksisterende Humax-boks. Optagelser kan ikke afspilles, hvis der ikke er internetadgang. Det eneste, som fungerer uden internetadgang er Live-TV.

Jeg håber at kvaliteten på optagelser bliver bedre end det nuværende TV-arkiv. Ellers er det noget af et tilbageskridt. Optagelser på Humax-boksen er jo i præcis samme kvalitet som Live-TV.
Omdømme 1
Badge
Er det en "Humax" igen?
Omdømme 6
Badge +6
Det forlyder der ikke noget om, den minder i udseendet lidt om Sagem You Bio boksen.

Ved vi med sikkerhed, om boksen overhovedet indeholder en kabel-tuner. Måske streamer den også Live-TV?
Omdømme 6
Badge +6
Det må formodes at det er en Hybrid boks som den nuværende.
briane skrev:

Den "nye" Humax boks har så haft en meget kort levetid. Jeg har kun brug for 1 boks, og det tænker jeg flertallet har. Så den "nye" Humax må retur til fordel for den der kommer i efteråret.

Omdømme 6
Badge +6
@Cq97px79
Hvorfor et citat uden en bemærkning til det.? Det giver ingen mening.
Omdømme 1
Badge +1
Stilles der specielle krav til kabler for at kunne se 4K tv - her tænker jeg særligt på antenne kabler. Da mine antennekabler er indbygget i væggene kan det blive lidt bekostelig at skifte dem.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)