Sticky

Ny TV-boks - Opdateringer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 270 kommentarer
Her kan du få et overblik over indholdet i de kommende software-opdateringer på den nye YouSee tv-boks. Vi vil løbende opdatere denne tråd, hvor vi vil publicere ændringerne.

Der vil komme et release til den nye tv-boks ca. hver 6 uge, og den næste større opdatering forventes således at blive tilgængelig i første halvdel af juni.

Bemærk: Vi laver løbende mindre opdateringer, som typisk vil indeholde mindre hotfixes/ændringer til den eksisterende software, og som ikke vil blive dækket i denne tråd.

08-06-2016 - Release v.1.10

Vi lancerer en mindre opdatering set fra et brugerperspektiv, men ikke desto mindre en vigtig opdatering som indebærer:

Kanalsortering

Du får nu mulighed for at sortere dine tv-kanaler, og lægge dem i præcis den rækkefølge du ønsker.

Kanalsortering fungerer sammen med Tv & Film app’en og websitet, hvor du også kan sortere dine kanaler, hvorefter de synkroniserer med tv-boksen.

Supportværktøj

I opdateringen har vi indlagt et support-værktøj, som skal gøre det lettere for os at køre tests og diagnosticere fejl i forbindelse med fejlfinding. Det skal i sidste ende give en bedre og hurtigere fejlretning. Dette værktøj er ikke tilgængeligt for brugeren.

Din tv-boks bør opdatere automatisk ved genstart, men du kan også søge efter den manuelt inde på boksen under ”Menu à Indstillinger”

06-09-2016 - Release v.1.15

Nyt:

Dyb stand-by:
Når du trykker på "Sluk"-knappen, så vil boksen gå i dyb stand-by. Du vil stadig kunne lave optagelse, men den dybe standby betyder bl.a. følgende:

1. Boksen vil tage ca. 6 sekunder om at starte.
  2. Hvis boksen er koblet på WiFi, så vil det tage lidt længere tid (ca. 40 sek) før der kommer EPG information, da boksen skal forbinde til WiFi igen.
  3. Boksen vil nu automatisk hente ny software om natten, når det er tilgængelig
  4. Du kan selv slå dyb stand-by fra under "Strømbesparelse", hvor "normal" er den tidligere indstilling.

Oplysning om nye opdateringer:

Når der fremover kommer en opdatering, så vil der i displayet blive informeret om ændringerne.

Fejlrettelser:

Vi har derudover løst en række kendte fejl, F.eks. hvor boksen mistede WiFi-forbindelse om natten og kun vil blive genskabt ved at genstartet samt en opstartsfejl, hvor boksen ikke kunne starte, hvis den ikke havde forbindelse til vores server.

/Nikolaj

116 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Flemming897 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg synes godt om den nye boks men den mangler to ting før jeg er helt tilfreds med den . Det ene er txttv og det andet er at kunne indstille sluttidspunkt for en optagelse jeg har haft boksen i ca. en måned og har allerede mistet et par slutninger. Det kan ikke være rigtigt at man skal optage det efterfølgende program for at være sikker på at få slutningen på det oprindelige program. Nikolaj skriver at texttv er lige på trapperne men det andet er også vigtigt.
med venlig hilsen
Flemming897
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Iøvrigt er der nu ugedag benævnelse i TV Guiden. Rigtigt fint :D
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej efols,

Tekst-tv har lige nu første prioritet, så det skulle være lige på trapperne :)
Hvordan hulen kan man prioritere txt tv over undertekst?
Omdømme 2

Badge
Det ser ud som om det kun er rettet i standby / strømforbrug.

Intet TekstTV
Ingen HD billedkvalitet på Cmore, surt for alle os med fladskærme
O.s.v..
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Vilhelm skrev:
Jeg har ikke haft tid til at følge med i debatten på det sidste. Men efter opdateringen i går (version 1.10.00) ligger mine kanaler i en fuldstændig tosset orden, og det blev ikke meget bedre af, at jeg forsøgte at flytte om på dem - jeg opgav.

Er der ikke en metode, så jeg kan få mine kanaler på den nye tv-boks til at ligge i LCR-orden  (dvs. i den orden og med de kanalnumre, som YouSee bruger i sine kanaloversigter)?

Jeg prøvede at bruge "Gendan indstillinger", men det ændrede intet i kanalernes orden. Jeg ønsker ikke at bruge "Gendan fabriksindstillinger", hvis det kunne hjælpe, da jeg så mister optagelser m.m.

Jeg blev og er stadig godt vred over den ændring. Bestemt ikke, at de, der ønsker en Favoritliste, har fået en, men at vi, der ikke normalt har brugt en favoritliste, er blevet påduttet en.

Når der er noget, man ikke umiddelbart kan ændre, må man jo leve med den ændring og flytte de meste brugte kanaler i den "gamle" rækkefølge.

Flere jeg har anbefalet at skifte boks, skal nu8 ha' min hjælp til at flytte kanalerne. Næste gang kan de sikkert gøre det selv.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mph har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nikolaj, jeg oplever efter 1.15.18 opdateringen, at jeg ikke længere har HDMI sync fra mit Sony tv til anlæg mv.
Hvis jeg tager HDMI stikket ud af Yousee boksen, så virker alt igen...
Har I en offentlig liste over kendte fejl, og status på disse?

/Michael
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Godt.

Opdateres boksen automatisk, eller skal det gøres manuelt, som det har været tilfældet de seneste gange?

Har du programmeret din fjernbetjening? Ellers er der en guide her: https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/fjernbetjening-til-yousee-boksen/opsaet-fjernbetjening

Der er kommet en opdatering Idag 1.15. http://www.recordere.dk/2016/09/yousee-saa-har-vi-loest-stroemproblemet-paa-boksen/
Så er det altså JER der har overset noget. Jeg blev ved opdateringen gjord opmærksom på det. Og at hvis jeg ville, skulle jeg selv ændre den til Normal som er den tidligere indstilling :)

Problemet er vel ikke værre end at gå ind i indstillingerne selv og ændre det. ?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Kan så absolut ikke se noget problem med hensyn til kanalsortering, lige det modsatte, og derudover er det et STORT ønske fra rigtig mange brugere. Det måder sgu ikke røres ved.

Det kan man da håbe...... Imo burde boksen ikke ha være udgivet uden dvb tekst, da mange af de udbudte kanaler bruger netop dette, og ikke alle i en husstand forstår engelsk lige godt/hører lige godt osv osv....
mph skrev:

Hej Nikolaj, jeg oplever efter 1.15.18 opdateringen, at jeg ikke længere har HDMI sync fra mit Sony tv til anlæg mv.

/Michael

mph skrev:

/Michael

jeg
mph skrev:

/Michael

mph skrev:

/Michael

jeg har samme problem med Philips tv og har ringet til support og fejl meddelt det. Så jeg synes du skulle gøre det samme så Yousee kan rette den fejl med en opdatering.
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej Ivar

Det er ikke en fejl vi har hørt om i forbindelse med denne opdatering, så vil du ikke tage kontakt til os på 70704040, så vi kan få set på sagen.

Omdømme 2

Badge

Nikolaj_O skrev:

Der vil komme et release til den nye tv-boks ca. hver 6 uge, og den næste større opdatering forventes således at blive tilgængelig i første halvdel af juni.

/Nikolaj

Hej Nikolaj_O

Selv om jeg er meget tilfreds med boksen, så bliver det spændende og se den første "rigtige" sottware opdatering og de efterfølgende

Held og lykke med dem, håber de vil kunne mærkes og give boksen god omtale :-) 

Omdømme 2

Badge

Ottovip1953 skrev:
Hej, 

jeg synes det er en fin boks Inhar fået lavet. Men jeg reurnerede den 48 timer efter, fordi 1) man kan ikke sorter til/fravælge kanaler og 2) remoten er lidt lille og utydelig for os med læsebriller.

Nogen anelse om muligheden for favoritsortering kommer en dag??

Venlig hilsen 

Jørgen 

Har du læst denne tråd ?

http://forum.yousee.dk/t5/TV/%C3%98nsker-til-den-nye-boks/m-p/10005#U10005

Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:

Ottovip1953 skrev:
Hej, 

jeg synes det er en fin boks Inhar fået lavet. Men jeg reurnerede den 48 timer efter, fordi 1) man kan ikke sorter til/fravælge kanaler og 2) remoten er lidt lille og utydelig for os med læsebriller.

Nogen anelse om muligheden for favoritsortering kommer en dag??

Venlig hilsen 

Jørgen 

Der er et fix på vej med hensyn til kanalsortering. Har selv briller, Remoten er bestemt ikke lille og utydelig. Kan også udemærket betjenes uden at se på den.

Selvom jeg har ramt start forfra et par gange ved en fejl :-)

Omdømme 2

Badge
[quote]Ottovip1953 skrev:
Det kommer 'bestemt' an på øjnene, der ser, og fingrene der skal ramme
Omdømme 2

Badge

Nikolaj_O skrev:
Her kan du få et overblik over indholdet i de kommende software-opdateringer på den nye YouSee tv-boks. Vi vil løbende opdatere denne tråd, hvor vi vil publicere ændringerne.

Bemærk: Vi laver løbende mindre opdateringer, som typisk vil indeholde mindre hotfixes/ændringer til den eksisterende software, og som ikke vil blive dækket i denne tråd.

08-06-2016 - Release v.1.10

Vi lancerer en mindre opdatering set fra et brugerperspektiv, men ikke desto mindre en vigtig opdatering som indebærer:

Kanalsortering

Du får nu mulighed for at sortere dine tv-kanaler, og lægge dem i præcis den rækkefølge du ønsker.

Kanalsortering fungerer sammen med Tv & Film app’en og websitet, hvor du også kan sortere dine kanaler, hvorefter de synkroniserer med tv-boksen.

Supportværktøj

I opdateringen har vi indlagt et support-værktøj, som skal gøre det lettere for os at køre tests og diagnosticere fejl i forbindelse med fejlfinding. Det skal i sidste ende give en bedre og hurtigere fejlretning.

Din tv-boks bør opdatere automatisk ved genstart, men du kan også søge efter den manuelt inde på boksen under ”Menu à Indstillinger”

/Nikolaj

Jeg synes ikke, jeg kan finde supportværktøj, men kan se, der kun er 3 punkter nu i avancerede indstillinger, ser ud til at man har fjernet harddisk formatering. Men Genda fabriksindstillinger formatterer jo også harddisk formatering.

Men den lovede automatiske SW opdatering har vi åbenbart ikke fået, så man må selv lave en genstart af boksen eller gå ind i <opdater TV-boksen>

Omdømme 2

Badge

kristian skrev:
så efter 6 uger, kun dette... hvad med alle de kanaler som mangler undertexter ?  det kræver en update fra jer til at de kan vælges og efter 6 uger er det ikke med....

Ja, synes også det er lidt skuffende, det er også mange udsendelser på naboands kananerne

Omdømme 2

Badge

Ivar skrev:
Efter at have opdateret, så kan jeg ikke se billedet af mange optagelser, og optaget tid /dato på optagelserne.

Ivar , tjek lige om du mangler programinfo i TV guiden fra kanal 1 - 892 . Gør du det ?

Omdømme 2

Badge

Vilhelm skrev:
Jeg har ikke haft tid til at følge med i debatten på det sidste. Men efter opdateringen i går ligger mine kanaler i en fuldstændig tosset orden, og det blev ikke meget bedreaf, at jeg forsøgte at flytte om på dem - jeg opgav.

Er der ikke en metode, så jeg kan få mine kanaler på den nye tv-boks til at ligge i den LCR-orden  (dvs. i den orden og med de kanalnumre, som YouSee bruger i sine kanaloversigter)?

Jeg prøvede at bruge "Gendan indstillinger", men det ændrede intet i kanalernes orden. Jeg ønsker ikke at bruge "Gendan fabriksindstillinger", hvis det kunne hjælpe, da jeg så mister optagelser m.m.

Du kan ikke få den til at lægge kanalerne i den rækkefølge, Yousee normalt har.

Har du tidligere logget dig på web TV på PC eller applikation og anvendt disse  ? Så er det den rækkefølge, boksen har valgt 

Omdømme 2

Badge

Vilhelm skrev:

mich skrev:

Du kan ikke få den til at lægge kanalerne i den rækkefølge, Yousee normalt har.

Har du tidligere logget dig på web TV på PC eller applikation og anvendt disse  ? Så er det den rækkefølge, boksen har valgt 

Det er meget lidt jeg har set web-tv på pc eller via app. i mobilen.

Jeg har ikke tid til det pjat. Jeg har aldrig brugt favoritliste, og da jeg kan kanalnumrene udenad, ønsker jeg blot at kunne udelade nogle enkelte kanaler..

De burde synkronosere, så hvis du vælger anden rækkefølge i app´en, så fælger boksen med, og omvendt

Det der er smart bved boksen, er, hvis du lægger kanaler i slutningen, så kan du rulle op, og så ser du de 7 sidste kanaler, hvis du har stået  på 1 - 7

Omdømme 2

Badge

Vilhelm skrev:
Nå, så lykkedes det mig da at få styr på kanalernes rækkefølge, i det mindste.

Men hvad skal vi med "YouSee HD testkanalen"  på den nye tv-boks?

("Hvis du kan se dette skilt, kan dit tv viser HD",  og noget irrelevant sludder om kanalsøgning og netværksnummer 100).

Det er fordi, du ikke kan få info om en kanal sender i HD eller SD. Så vil de sikre sig, at du kan se, at boksen godt kan vise i HD  :D

Spøg til side. Det må være din profil hos Yousee, fotr jeg har den ikke

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P