Sticky

Ny TV-boks - Opdateringer


Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 275 kommentarer
Her kan du få et overblik over indholdet i de kommende software-opdateringer på den nye YouSee tv-boks. Vi vil løbende opdatere denne tråd, hvor vi vil publicere ændringerne.

Der vil komme et release til den nye tv-boks ca. hver 6 uge, og den næste større opdatering forventes således at blive tilgængelig i første halvdel af juni.

Bemærk: Vi laver løbende mindre opdateringer, som typisk vil indeholde mindre hotfixes/ændringer til den eksisterende software, og som ikke vil blive dækket i denne tråd.

08-06-2016 - Release v.1.10

Vi lancerer en mindre opdatering set fra et brugerperspektiv, men ikke desto mindre en vigtig opdatering som indebærer:

Kanalsortering

Du får nu mulighed for at sortere dine tv-kanaler, og lægge dem i præcis den rækkefølge du ønsker.

Kanalsortering fungerer sammen med Tv & Film app’en og websitet, hvor du også kan sortere dine kanaler, hvorefter de synkroniserer med tv-boksen.

Supportværktøj

I opdateringen har vi indlagt et support-værktøj, som skal gøre det lettere for os at køre tests og diagnosticere fejl i forbindelse med fejlfinding. Det skal i sidste ende give en bedre og hurtigere fejlretning. Dette værktøj er ikke tilgængeligt for brugeren.

Din tv-boks bør opdatere automatisk ved genstart, men du kan også søge efter den manuelt inde på boksen under ”Menu à Indstillinger”

06-09-2016 - Release v.1.15

Nyt:

Dyb stand-by:
Når du trykker på "Sluk"-knappen, så vil boksen gå i dyb stand-by. Du vil stadig kunne lave optagelse, men den dybe standby betyder bl.a. følgende:

  1. Boksen vil tage ca. 6 sekunder om at starte.
  2. Hvis boksen er koblet på WiFi, så vil det tage lidt længere tid (ca. 40 sek) før der kommer EPG information, da boksen skal forbinde til WiFi igen.
  3. Boksen vil nu automatisk hente ny software om natten, når det er tilgængelig
  4. Du kan selv slå dyb stand-by fra under "Strømbesparelse", hvor "normal" er den tidligere indstilling.

Oplysning om nye opdateringer:

Når der fremover kommer en opdatering, så vil der i displayet blive informeret om ændringerne.

Fejlrettelser:

Vi har derudover løst en række kendte fejl, F.eks. hvor boksen mistede WiFi-forbindelse om natten og kun vil blive genskabt ved at genstartet samt en opstartsfejl, hvor boksen ikke kunne starte, hvis den ikke havde forbindelse til vores server.

/Nikolaj

116 Kommentarer

Har noget af samme problem har lg tv og samsung anlæg, lyden forsvinder efter dvale og startes op.
Må ind i genstart for at lyden kommer igen, men er kun i høj strømspare.
Så har sat den til normal så virker den igen, men spare ikke på strøm mere :(
Radiomanden skrev:

Der er ikke CEC på den. Der ville være god hvis den havde.



Hvorfor forstyrrer den så CEC-opsætningen på Sony og Philips TV efter opdateringen?

Hardwaren kan vel godt være CEC-enabled, men det blot ikke er aktiveret i softwaren?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
1715660 skrev:

mph skrev:

Hej Nikolaj, jeg oplever efter 1.15.18 opdateringen, at jeg ikke længere har HDMI sync fra mit Sony tv til anlæg mv.
Hvis jeg tager HDMI stikket ud af Yousee boksen, så virker alt igen...
Har I en offentlig liste over kendte fejl, og status på disse?

/Michael



Jeg har også dette problem siden opdateringen. Har Sony EX500 tv tilsluttet Onkyo receiver. Alt virkede perfekt inden opdateringen.

Har boksen CEC understøttelse? For det lader til at den efter opdateringen sender forstyrende signaler.

Yousee-boksen er tilsluttet via Onkyo receiveren, idet HDMI-lyd derved opfanges i højeste kvali.



Der er ikke CEC på den. Det ville være godt hvis den havde.
mph skrev:

Hej Nikolaj, jeg oplever efter 1.15.18 opdateringen, at jeg ikke længere har HDMI sync fra mit Sony tv til anlæg mv.
Hvis jeg tager HDMI stikket ud af Yousee boksen, så virker alt igen...
Har I en offentlig liste over kendte fejl, og status på disse?

/Michael



Jeg har også dette problem siden opdateringen. Har Sony EX500 tv tilsluttet Onkyo receiver. Alt virkede perfekt inden opdateringen.

Har boksen CEC understøttelse? For det lader til at den efter opdateringen sender forstyrende signaler.

Yousee-boksen er tilsluttet via Onkyo receiveren, idet HDMI-lyd derved opfanges i højeste kvali.
mph skrev:

Hej Nikolaj, jeg oplever efter 1.15.18 opdateringen, at jeg ikke længere har HDMI sync fra mit Sony tv til anlæg mv.
Hvis jeg tager HDMI stikket ud af Yousee boksen, så virker alt igen...
Har I en offentlig liste over kendte fejl, og status på disse?

/Michael

mph skrev:

Hej Nikolaj, jeg oplever efter 1.15.18 opdateringen, at jeg ikke længere har HDMI sync fra mit Sony tv til anlæg mv.
Hvis jeg tager HDMI stikket ud af Yousee boksen, så virker alt igen...
Har I en offentlig liste over kendte fejl, og status på disse?

/Michael

jeg
mph skrev:

Hej Nikolaj, jeg oplever efter 1.15.18 opdateringen, at jeg ikke længere har HDMI sync fra mit Sony tv til anlæg mv.
Hvis jeg tager HDMI stikket ud af Yousee boksen, så virker alt igen...
Har I en offentlig liste over kendte fejl, og status på disse?

/Michael

mph skrev:

Hej Nikolaj, jeg oplever efter 1.15.18 opdateringen, at jeg ikke længere har HDMI sync fra mit Sony tv til anlæg mv.
Hvis jeg tager HDMI stikket ud af Yousee boksen, så virker alt igen...
Har I en offentlig liste over kendte fejl, og status på disse?

/Michael

jeg har samme problem med Philips tv og har ringet til support og fejl meddelt det. Så jeg synes du skulle gøre det samme så Yousee kan rette den fejl med en opdatering.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mph har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nikolaj, jeg oplever efter 1.15.18 opdateringen, at jeg ikke længere har HDMI sync fra mit Sony tv til anlæg mv.
Hvis jeg tager HDMI stikket ud af Yousee boksen, så virker alt igen...
Har I en offentlig liste over kendte fejl, og status på disse?

/Michael
Jeg tror at der er en opdatering på vej fordi der er mit Yousee app til iOS er blivet opdateret med at kunne skifte sin pinkode til og leje film og kode til forældrekontrol til den nye tv-boks.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Flemming897 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg synes godt om den nye boks men den mangler to ting før jeg er helt tilfreds med den . Det ene er txttv og det andet er at kunne indstille sluttidspunkt for en optagelse jeg har haft boksen i ca. en måned og har allerede mistet et par slutninger. Det kan ikke være rigtigt at man skal optage det efterfølgende program for at være sikker på at få slutningen på det oprindelige program. Nikolaj skriver at texttv er lige på trapperne men det andet er også vigtigt.
med venlig hilsen
Flemming897
Det kan man da håbe...... Imo burde boksen ikke ha være udgivet uden dvb tekst, da mange af de udbudte kanaler bruger netop dette, og ikke alle i en husstand forstår engelsk lige godt/hører lige godt osv osv....
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
detlef skrev:

Hvordan hulen kan man prioritere txt tv over undertekst?



mon ikke det er både dvb tekster og tekst tv, der menes?
Hvordan hulen kan man prioritere txt tv over undertekst?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej efols,

Tekst-tv har lige nu første prioritet, så det skulle være lige på trapperne :)
Det ville virkelig være dejligt, hvis I ville prioritere at få tekst-TV til at virke. Sam mangeårig bruger af dette medie er det et stort savn ikke at kunne opdatere sig med nyheder når man sidder foran TVet.
Så er det altså JER der har overset noget. Jeg blev ved opdateringen gjord opmærksom på det. Og at hvis jeg ville, skulle jeg selv ændre den til Normal som er den tidligere indstilling :)

Problemet er vel ikke værre end at gå ind i indstillingerne selv og ændre det. ?
Efter opdateringen stod min altså til høj... Altså høj energi besparelse....
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
mich skrev:

Nikolaj skrev:





Nikolaj

Boksen er ikke sat til automatisk dyb stand-by, så den går ikke i dyb stand--by, når du slukker.
Alle kunder skal manuelt gå ind og ændre indstillingen, før det virker. Og der
t skriver Yousee intet om nogle steder, heller ikke i nyhedsbrevet til foreninger.
Og heller ikke i vejledningen til boksen på yousee.dk, se mit indlæg lige ovenover




******************************************************************************************

Både recordere.dk og flatpanels.dk antyder også det problematiske, at boksen default er sat til det høje energiforbrug
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Nikolaj skrev:



06-09-2016 - Release v.1.15

Nyt:

Dyb stand-by:
Når du trykker på "Sluk"-knappen, så vil boksen gå i dyb stand-by. Du vil stadig kunne lave optagelse, men den dybe standby betyder bl.a. følgende:

  1. Boksen vil tage ca. 6 sekunder om at starte
  2. Hvis boksen er koblet på WiFi, så vil det tage lidt længere tid (ca. 40 sek) før der kommer EPG information, da boksen skal forbinde til WiFi igen
  3. Boksen vil nu automatisk hente ny software om natten, når det er tilgængeli
  4. Du kan selv slå dyb stand-by fra under "Strømbesparelse", hvor "normal" er den tidligere indstilling



/Nikolaj




Nikolaj

Boksen er ikke sat til automatisk dyb stand-by, så den går ikke i dyb stand--by, når du slukker.
Alle kunder skal manuelt gå ind og ændre indstillingen, før det virker. Og der
t skriver Yousee intet om nogle steder, heller ikke i nyhedsbrevet til foreninger.
Og heller ikke i vejledningen til boksen på yousee.dk, se mit indlæg lige ovenover
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Totalt misvisende information til kunderne.

Boksen er ikke sat til at spare på strømmen, og overholder ikke EU´ s regler.

Boksen er stadig sat til ALMINDELIG, og det er den, som Yousee anbefaler

"Normal - Tv-boksen går i let dvale, men vil stadig udføre planlagte optagelser. Vi anbefaler at du benytter denne tilstand, for at få den bedst mulige oplevelse."

Alle kunder skal selv vælge HØJ, både når de får boksen som ny, og hvis de har fået opdateringen, og Yousee anbefaler NORMAL

https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/tv-og-film-paa-boksen/indstillinger-paa-yousee-tv-boksen

"Høj - Tv-boksen går i dyb dvale, men vil stadig udføre planlagte optagelser og hente opdateringer automatisk. Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet og vil betyde en længere opstartstid efter dvale"


Yousee. I har et mega forklaringsproblem overfor alle jeres kunder
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Modtaget fra YouSee:
Den nye tv-boks udvikles og forbedres løbende. Tv-boksen er netop blevet opdateret, og her er lidt om de vigtigste ændringer.

Strømbesparelse
Strømbesparelsen er blevet markant forbedret ved dvaletilstand. Tv-boksen er nu sat til at gå i dyb dvale og hente de nyeste opdateringer automatisk. Det gør, at den vil være lidt længere om at starte op og forbinde til internettet.

Pop-up om nye funktioner
Fremover vil alle medlemmer/beboere automatisk få besked, hver gang der har været en opdatering. Der vises nemlig en pop-up med information om de nye funktioner, første gang boksen tændes efter opdateringer.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
vi har ventet 13 uger, så måske 13 uger igen
Skal vi så nu forvente at der går optil 6 uger i den vi ser resten ( eller nogle af) de presserende problemer adresseret? Undertekst, txt tv, sort skærm på TLC ect ect
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej alle,

Jeg har opdateret tråden med lidt information om opdateringen :)

Vh
Nikolaj
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Iøvrigt er der nu ugedag benævnelse i TV Guiden. Rigtigt fint :D
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Det ser ud som om det kun er rettet i standby / strømforbrug.

Intet TekstTV
Ingen HD billedkvalitet på Cmore, surt for alle os med fladskærme
O.s.v..
Der er kommet en opdatering Idag 1.15. http://www.recordere.dk/2016/09/yousee-saa-har-vi-loest-stroemproblemet-paa-boksen/

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)