Sticky

Ny TV-boks - Opdateringer

Vis første besked

253 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4

detlef skrev:
Synes seriøst at det er ved at være på tide med den opdatering, i det mindste en eta...

Udover de sædvanlige anker ( maglende undertekster, txt tv , optage tid osv. ) oplever jeg at TLC går i sort og kun har audio. Skift frem og tilbage løser dette. Det er kun denne kanal.

Så hvis nogen fra YS kikker med så er den hermed givet vidrere, sammen med opfordingen til at få den opdatering ud....

Ja, Yousee er særdele tavs

En anden mulighef er også, at boksen trækkes tilbage meget snart pga. den ikke overholder EU´s mindstekrav vedrørende strømforbrug.

Bruger 14 kwh hvor de opgiver, den kun bruger under 0,5 kwh i standby

Husk de fik aldrig løst problemet på den 8 - 9 år gamle Samsung boks

Omdømme 1
Badge
For at være 100% ærlig, så er jeg ret ligeglad med det aktuelle strømforbrug ( kommer fra Stofas rædsel af en boks), men mener at det er på tide at melde ud HVORFOR opdateringen er forsinket, og HVORNÅR man forventer at være klar....
Omdømme 7
Badge +4

detlef skrev:
For at være 100% ærlig, så er jeg ret ligeglad med det aktuelle strømforbrug ( kommer fra Stofas rædsel af en boks), men mener at det er på tide at melde ud HVORFOR opdateringen er forsinket, og HVORNÅR man forventer at være klar....

Det kan da godt være, men hvis den ikke overholder lovens forskrifter, og energistyrelsen kigger i øjeblikket på sagen, og den ikke er lovlig at sælge, så er al opdatering af boksen jo ligegyldig

Omdømme 1
Badge
Bestemt. Jeg vil ikke diskutere hvorvidt at strømforbruget skal rettes, det siger sig selv. Og hvis DET er grunden til de manglende opdatering, så meld DET ud.
Omdømme 7
Badge +4
 Men jeg må indrømme, at jeg forbavses, når jeg ser et sådan svar på facebook for få minutter siden

Jeg installerede den nye tvboks i går, men har observeret at, selvom den er slukket/sat på standby, så er den brandvarm og står og summer! Er det normalt for de nye bokse?

YouSee Hej Charlotte 
Boksen skal helst ikke blive for varm, når den er i standby. Den vil dog stadig arbejde og køre.

Dog skal den ikke summe. Har du prøvet at gendanne boksen? Hvis ikke, må du meget gerne gøre det.

Hjælper det ikke, så skal vi nok have boksen ombyttet. 

Som om Yousee ignorerer fuldstændig, at boksen ikke kan gå i standby / dvale
Badge
min bliver også varm

Yousee - et meget højere strømforbrug. Tænk al den varme er strøm der ikke bliver brugt til noget og bare går op i varme.
Vi slukker vores på kontakten hver gang vi ikke bruger den. Gider ikke spilde strøm.
Omdømme 7
Badge +4

eiken skrev:
Yousee - et meget højere strømforbrug. Tænk al den varme er strøm der ikke bliver brugt til noget og bare går op i varme.
Vi slukker vores på kontakten hver gang vi ikke bruger den. Gider ikke spilde strøm.

grunden til at jeg har den, er at den kan optage op til 3 kanaler ad gangen. og 80% er forskudt tv

og den bruges også, når der ses fjernsyn

det kan den jo ikke når den er slukket

Omdømme 7
Badge +4
Igen inden for den sidste time bliver der svaret inde på facebook siden, at Yousee boksen ikke fejler noget, når vi taler standby og strømforbrug

https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1099775026771055

Hvad sker der i denne sag ?

En af de meget flittige skribenter derinde, og tidigere fra dette forum, laver i hvert fald endnu en anmeldelse til energistyrelsen

Omdømme 7
Badge +4
Og så er det mærkeligt, at Yousee ikke vender tilbage i tråden på facebook  med en bekræftelse på at der er en rettelse på vej, men fortier det.  https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1099775026771055

Jeg kan også huske, at en facebook bruger for et par uger siden havde spurgt til energiforbruget, og fik svaret " under 0,5 kwt" hviket også stadig står anført under specifikationer inde på Yousee.dk 

Omdømme 5
Badge +4
Hej alle,

Først og fremmest må jeg beklage for den manglende information omkring opdatering på tv-boksen.

Vi knokler på at få opdateringen klar, men som I ved, så er den væsentlig mere forsinket end vi selv havde håbet. På nuværende tidspunkt har jeg intet nyt at bringe, men jeg lover at vende tilbage, så snart jeg har hørt mere eller bliver bekendt med en lanceringsdato for opdateringen.

Ift. Standby-funktionen/Strømforbruget er dette naturligvis også noget vi er yderst opmærksomme på og arbejder intenst for at finde en løsning på denne problematik.

Beklager den sparsomme information i dette indlæg. Det er i vores største interesse at levere en god opdatering til jer, og dette knokler vi for lige nu. Jeg vender tilbage, når vi er tættere på.

Vh

Nikolaj

Omdømme 7
Badge +4

Nikolaj skrev:
Hej alle,

Først og fremmest må jeg beklage for den manglende information omkring opdatering på tv-boksen.

Vi knokler på at få opdateringen klar, men som I ved, så er den væsentlig mere forsinket end vi selv havde håbet. På nuværende tidspunkt har jeg intet nyt at bringe, men jeg lover at vende tilbage, så snart jeg har hørt mere eller bliver bekendt med en lanceringsdato for opdateringen.

Ift. Standby-funktionen/Strømforbruget er dette naturligvis også noget vi er yderst opmærksomme på og arbejder intenst for at finde en løsning på denne problematik.

Beklager den sparsomme information i dette indlæg. Det er i vores største interesse at levere en god opdatering til jer, og dette knokler vi for lige nu. Jeg vender tilbage, når vi er tættere på.

Vh

Nikolaj

Vedrørende strømforbrug, så er det jo ikke den officielle udmelding Yousee  nu kommer med,  på Facebook

Her har I svaret på indlæg idag og igår og mindst et mere for et par uger siden. At boksen ingen problemer har med standby og strømforbruget

Hvilket har fået en af brugerne, nok en af dem, der har skrevet aller flest gange inde på Yousee facebook samt på det gamle forum,  til igen og anmelde jeres nye boks til energistyrelsen.

Dette er den sidste fra omkring middag

https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1099775026771055

Omdømme 1
Badge
Nikolai, fra et synspunkt forstår jeg godt de vage udmeldinger, for at love noget, og så ikke at kunne levere, det er starten på en bananstorm....

.... På den anden side, så ville forsinkelsen nok være nemmere at sluge, hvis man vidste hvad der arbejdes på / driller.

Glem ikke at vi betaler månedligt for et premium produkt med en opdatering rate på cirka 6 uger. De cirka 6 uger er vel, uanset hvor large man er, gået godt og grundigt.
Omdømme 7
Badge +4

detlef skrev:

Glem ikke at vi betaler månedligt for et premium produkt med en opdatering rate på cirka 6 uger. De cirka 6 uger er vel, uanset hvor large man er, gået godt og grundigt.

Og vi er en del der betaler 100,- hver eneste måned

Omdømme 7
Badge +4
Så har Yousee vendt 180 grader og melder nu klart ud på Facebook:  

Hej alle sammen :)

Jeg vil gerne lige oplyse om, at vi er opmærksomme på problemstillingen med strømforbruget og at vi arbejder på en opdatering til boksen, som løser dette problem.

Jeg beklager forvirringen, men der arbejdes på en løsning :)

Og vedr. de forskellige udmeldinger på facebook og på  Forum? :

Det skal der selvfølgelig kigges på, for det er bestemt ikke meningen, at der skal vores forskel på vores udmeldinger :)

Danhttps://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1099775026771055 
Omdømme 7
Badge +4
 Brugeren ude på facebook fra igår har nu skrevet:efter at have fået svar fra energistyrelsen:

"Jeg kan bekræfte at Energistyrelsen er opmærksomme på problematikken og det forhøjede strømforbrug når boxen går i dvale Citat fre Anergistyrelsen "Energistyrelsen er opmærksomme på problemstillingen, som du påpeger i din mail herunder, og er på den baggrund i dialog med YouSee om at få rettet op på fejlen"

Jeg ved samtidig, at Yousee´s presseafdeling idag har skrevet det samme

Nu mangler vi bare at få en tidfsfrist, til kravet skal overholdes :-) 

Omdømme 3
Badge
Der er kommet en opdatering Idag 1.15. http://www.recordere.dk/2016/09/yousee-saa-har-vi-loest-stroemproblemet-paa-boksen/
Omdømme 7
Badge +4
Det ser ud som om det kun er rettet i standby / strømforbrug.

Intet TekstTV
Ingen HD billedkvalitet på Cmore, surt for alle os med fladskærme
O.s.v..
Omdømme 7
Badge +4
Iøvrigt er der nu ugedag benævnelse i TV Guiden. Rigtigt fint :D
Omdømme 5
Badge +4
Hej alle,

Jeg har opdateret tråden med lidt information om opdateringen :)

Vh
Nikolaj
Omdømme 1
Badge
Skal vi så nu forvente at der går optil 6 uger i den vi ser resten ( eller nogle af) de presserende problemer adresseret? Undertekst, txt tv, sort skærm på TLC ect ect
Omdømme 7
Badge +4
vi har ventet 13 uger, så måske 13 uger igen
Omdømme 7
Badge +7
Modtaget fra YouSee:
Den nye tv-boks udvikles og forbedres løbende. Tv-boksen er netop blevet opdateret, og her er lidt om de vigtigste ændringer.

Strømbesparelse
Strømbesparelsen er blevet markant forbedret ved dvaletilstand. Tv-boksen er nu sat til at gå i dyb dvale og hente de nyeste opdateringer automatisk. Det gør, at den vil være lidt længere om at starte op og forbinde til internettet.

Pop-up om nye funktioner
Fremover vil alle medlemmer/beboere automatisk få besked, hver gang der har været en opdatering. Der vises nemlig en pop-up med information om de nye funktioner, første gang boksen tændes efter opdateringer.
Omdømme 7
Badge +4
Totalt misvisende information til kunderne.

Boksen er ikke sat til at spare på strømmen, og overholder ikke EU´ s regler.

Boksen er stadig sat til ALMINDELIG, og det er den, som Yousee anbefaler

"Normal - Tv-boksen går i let dvale, men vil stadig udføre planlagte optagelser. Vi anbefaler at du benytter denne tilstand, for at få den bedst mulige oplevelse."

Alle kunder skal selv vælge HØJ, både når de får boksen som ny, og hvis de har fået opdateringen, og Yousee anbefaler NORMAL

https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/tv-og-film-paa-boksen/indstillinger-paa-yousee-tv-boksen

"Høj - Tv-boksen går i dyb dvale, men vil stadig udføre planlagte optagelser og hente opdateringer automatisk. Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet og vil betyde en længere opstartstid efter dvale"

Yousee. I har et mega forklaringsproblem overfor alle jeres kunder
Omdømme 7
Badge +4
Nikolaj skrev:

06-09-2016 - Release v.1.15

Nyt:

Dyb stand-by:
Når du trykker på "Sluk"-knappen, så vil boksen gå i dyb stand-by. Du vil stadig kunne lave optagelse, men den dybe standby betyder bl.a. følgende:

1. Boksen vil tage ca. 6 sekunder om at starte.
  2. Hvis boksen er koblet på WiFi, så vil det tage lidt længere tid (ca. 40 sek) før der kommer EPG information, da boksen skal forbinde til WiFi igen.
  3. Boksen vil nu automatisk hente ny software om natten, når det er tilgængelig
  4. Du kan selv slå dyb stand-by fra under "Strømbesparelse", hvor "normal" er den tidligere indstilling.

/Nikolaj

Nikolaj

Boksen er ikke sat til automatisk dyb stand-by, så den går ikke i dyb stand--by, når du slukker.
Alle kunder skal manuelt gå ind og ændre indstillingen, før det virker. Og der
t skriver Yousee intet om nogle steder, heller ikke i nyhedsbrevet til foreninger.
Og heller ikke i vejledningen til boksen på yousee.dk, se mit indlæg lige ovenover

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)