Sticky

Ny TV-boks - Opdateringer

Vis første besked

253 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

dusejs skrev:

Tom-H skrev:
På min app siger den jeg har 68 kanaler men på boksen siger den 69, iøvrigt driller den mig den kanalsortering, på appejn har jeg sportskanaler efter hinanden, sådan her:

Tv3 sport 1

Tv3 sport 2

Eurosport 1

Eurosport 2

Men på boksen lå Eurosport 1 næsten helt bagerst, prøvede så at flytte den op så den lå ligesom på appen, men da jeg så genstartede appen og tjekkede så havde den nu flyttet Eurosport 1 helt ned som den allersidste kanal på listen. Jeg prøvede så at flytte den op igen på appen, så får man besked på boksen om at der er foretaget en ændring og at den skal opdatere hvilket jeg så siger ja til, efter opdatering har den så nu flyttet Eurosport 1 ned som den 3 sidste kanal på listen, den vil bare ikke godtage at de skal ligge ens begge steder, vældigt irriterende.

Tja, det minder meget om mine erfaringer:

Jeg har også bøvl med Eurosport-kanalerne i min kanalsortering. I min foretrukne placering er Eurosport 1 placeret på plads 19 og Eurosport 2 på plads 20. Det er de placeringer jeg har valgt under Kanalsortering på boksen. Men i TV & Film app'en på pc, tablet og smartphone, som ellers skulle blive synkroniseret med boksen, er Eurosport 1 blevet placeret på plads 40, og Eurosport 2 på plads 19, hvor Eurosport 1 ellers skulle ligge!
Hvis jeg retter disse placeringer på app'en så de bliver lige som på boksen, medfører den efterfølgende automatiske opdatering på boksen at de 2 kanaler nu bliver lagt præcis som på app'en før jeg foretog rettelserne, altså Eurosport 1 på plads 40 og Eurosport 2 på plads 19! Og iøvrigt kan der ikke foretages nogen som helst anden ændring på boksen eller app'en uden at det fluks medfører at Eurosport 1 rykkes til plads 40 og Eurosport 2 til plads 19 det andet sted!
Jeg har defor valgt at prioritere placeringerne på boksen og leve med de forkerte placeringer på app'en. De fleste kanaler er trods alt placeret som ønsket også der, og jeg ved at jeg altid kan finde Eurosport 1 på plads 40 og Eurosport 2 på plads 19 ;)

Jeg har også opgivet at omplacere specielt sportskanalerne på mine enheder, men har satset på boksen. Det har også været bøvlet. Før lå sportskanalerne på pladserne 37, 38, 39, 41 og 49. Der var ingen kanaler imellem. Det skal der være nu. En kanal mellem Eurosport 1 og 2, samt syv kanaler mellem Eurosport 2 og TV2 Sport.

Nej hvor jeg dog savner at kunne skrue op og ned for lyden når Sourround er til.

Det er noget ALLE!! andre bokse og enheder jeg har prøvet kan, bare ikke Yousee boksen. Så skal vi igen have to-tre fjernbetjeninger liggende, hvor vi førhen kunne nøjes med en samsung betjening der blev brugt til den gamle boks.

Det er noget jeg håber kan blivet lavet i den nye boks. Må være en simpel HDMI control der skal aktiveres/programmeres. Når alle andre neheder kan, kan i vel også ?

Omdømme 3
Badge
Det virker fint hos mig. Har du været inde og vælge surround i indstillinger?

Omdømme 7
Badge +6
 Når den er stillet til Surround, så er det jo Reciveren der skal justere lyden, og det kan man også gøre med Remoten til boksen, hvis den er kodet til tænd sluk af TVet, så kan den også justere lyd på TVet og via HDMI ARC også Reciveren.

Som sagt virker det med ALLE andre bokse jeg har tilsluttet. At den via HDMI styre receiveren volumen. Den gamle yousee boks gjorde det, vores parabol gør det, min mini pc gør det, men den nye Yousee boks gør det ikke.

Når surround er sat til siger den netop det ikke kan lade sig gære.

Så må være boksen der ikke har den feature.
Omdømme 7
Badge +6
 Når det er sat op som jeg beskrev, så virker det, da det er TV volumen der via HDMI ARC styrer Volume på Reciver.

Dog kan boksen ikke tænde TV eller Reciver, da den ikke har CEC. Det er også et ønske at den får det.

Omdømme 3
Badge
Min boks tænde og slukke tvet som også slukker og tænder surround anlæget. Jeg trykker bare Tv knappen på fjernbetjeningen til boksen.

Omdømme 7
Badge +6
 Ja, det kan gøres, men det har intet med CEC at gøre, havde boksen CEC, så når den tændte og slukkede, så tænder og slukker det hele.

Er ligeglad med om den kan slukke eller tænde. For mig at se virker det somom boksen blokere for at styre vollumen software mæssigt når surround er sat til.
PS. Når det er sat til og min reciever er slukket så skal keg ind i menuen og slå det fra eller bruge mit tv's fjernbetjening. Det er så tumpet lavet det er nok for mig til at levere bokse. Retur.

Når jeg ikke goder bruge strøm på at have receiveren tændt (ingen grund til surround når der er nyhederne f.eks.) skal den da bare kunne jurstere lyden fra fjernbetjeningen.
Omdømme 7
Badge +6
 Når boksens lyd er stillettil Surround, så virker Volume ikke, det er rigtigt, da det jo er meningen at den externe kilde (Reciveren ) skal styre Volume. Derudover når Remoten er stilet til at kunne tænde/slukke TVet, så er det TVet den styrer Volume på ikke boksen.

Omdømme 3
Badge
Mener du at det skulle virke samme måde som når du sætter den i stereo?

Omdømme 7
Badge +6

eiken skrev:
PS. Når det er sat til og min reciever er slukket så skal keg ind i menuen og slå det fra eller bruge mit tv's fjernbetjening. Det er så tumpet lavet det er nok for mig til at levere bokse. Retur.

Når jeg ikke goder bruge strøm på at have receiveren tændt (ingen grund til surround når der er nyhederne f.eks.) skal den da bare kunne jurstere lyden fra fjernbetjeningen.

Der er jo heller ikke grund til at have HDMI til De iveren, det kan tilsluttes TVet, og Toslink til Reciver, så behøver Reciver kun at tændes når der er behov for det.

Som sagt kan alle andre enheder finde ud af at styre lyden på min reciever når denne er tændt. Når den er slukket styre den så lyden der kommer ud at tv'et.

Den gamle boks kunne hvorfor skal den nye så ikke kunne. Det er et skridt frem og et tilbage. Giv noget og fjern noget andet.

Der er jo intet at tabe ved ikke st have muligheder for kun et anvende en Remote. Tværtimod giver det en 10x bedre oplevelse at man ikke skal side og fedte med 4-5 fjernbetjeninger men kan nøjes med en uanset om man har tændt eller slukket noget. Det må da give mening hos jer at man ikke skal begrænses i noget der kun virker som en software setting.
Omdømme 3
Badge
Har du programmeret din fjernbetjening? Ellers er der en guide her: https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/fjernbetjening-til-yousee-boksen/opsaet-fjernbetjening

Omdømme 1
Badge
Ja eller køb logitech companion som kan løse problemet da man kan styre flere enheder på en gang uden at skulle skifte noget.... en universal fjernbetjening der kan ALT virkelig alt man kunne tænke sig indenfor remotes den programeres via app enten på pc elle phone og kan fks starte alt udstyr, skifte over på den rigtige hdmi og kanal, alt på en knap... udover det virker den gennem væggen da den bruger radiosignal som sendes videre til en ir blaster så man ikke skal sidde og pege med remoten.

Nå nok om remotes kan i ikke lave det sådan at pil opad på remoten hopper ind i den første tv-guide ligesom på plusboksen

Super god dag til alle

Hmm..

Nu er der gået syv uger siden sidste opdatering...

Hvad blev der af løftet med opdateringer hver sjette uge?

Mangler i den grad undertekster på bl.a BBC... Det kan da ikke være så svært at implementere?

Omdømme 7
Badge +6
Der er lagt besked ud på forummet at opdateringen er forsinket. Der er ikke oplyse hvad den vil indeholde, men det vil også blive oplyst her på forummet.

Omdømme 7
Badge +7

Radiomanden skrev:
Der er lagt besked ud på forummet at opdateringen er forsinket. Der er ikke oplyse hvad den vil indeholde, men det vil også blive oplyst her på forummet.

Det er gået min næse forbi. Hvor ligger den oplysning?

Well, det burde vel så have været i denne tråd at de gav den besked...
Det er vildt svært at finde info på noget som helst på deres hjemmeside.
Søgemaskinen er forfærdelig.
Omdømme 7
Badge +6

joern skrev:

Radiomanden skrev:

Den ligger her: http://forum.yousee.dk/t5/Kabel-TV/Ny-boks-Software-tråden-opdateringer-Nyeste-1-10-00-pr-23-05/m-p/95501#M4304

Omdømme 7
Badge +7

Radiomanden skrev:

joern skrev:

Radiomanden skrev:

Den ligger her: http://forum.yousee.dk/t5/Kabel-TV/Ny-boks-Software-tråden-opdateringer-Nyeste-1-10-00-pr-23-05/m-p/95501#M4304

Tak for info.

Hvornår kan næste opdatering forventes. der er gået 9 uger siden sidst. 

Jeg vil også gerne høre om andre har problemer med lyden. Jeg har tidligere haft yousee uden boks og der var lyden fin, men når signalet skal gennem boksen lyder det som der snakkes ned i en dåse. Der mangler klarhed og diskant. Jeg har prøvet at indstille alt i forhold til lyden på mit nyere Samaung tv, men det bliver aldrig så godt som uden boksen.

Omdømme 7
Badge +6
 Det vil komme her i tråden når opdateringen er klar. Kan ikke genkende det du skriver med fejl på lyden, det virker helt som det skal.

Omdømme 1
Badge
Synes seriøst at det er ved at være på tide med den opdatering, i det mindste en eta...

Udover de sædvanlige anker ( maglende undertekster, txt tv , optage tid osv. ) oplever jeg at TLC går i sort og kun har audio. Skift frem og tilbage løser dette. Det er kun denne kanal.

Så hvis nogen fra YS kikker med så er den hermed givet vidrere, sammen med opfordingen til at få den opdatering ud....

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)