Sticky

Ny TV-boks - Opdateringer

Vis første besked

253 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +1
Hej Ivar

Det er ikke en fejl vi har hørt om i forbindelse med denne opdatering, så vil du ikke tage kontakt til os på 70704040, så vi kan få set på sagen.

Når man så en serie f.eks så huskede boksen hvor lang man var nået og hvilke serieafsnit man havde set, men den historie er åbenbart forsvundet i forbindelse med opdateringen.

Trist da jeg følger med i en del serier. 

Bare i lige tænker over det til næste opdatering at den ikke sletter historikken omkring sete afsnit.

Omdømme 5
Badge +2
Jeg har ikke haft tid til at følge med i debatten på det sidste. Men efter opdateringen i går (version 1.10.00) ligger mine kanaler i en fuldstændig tosset orden, og det blev ikke meget bedre af, at jeg forsøgte at flytte om på dem - jeg opgav.

Er der ikke en metode, så jeg kan få mine kanaler på den nye tv-boks til at ligge i LCR-orden  (dvs. i den orden og med de kanalnumre, som YouSee bruger i sine kanaloversigter)?

Jeg prøvede at bruge "Gendan indstillinger", men det ændrede intet i kanalernes orden. Jeg ønsker ikke at bruge "Gendan fabriksindstillinger", hvis det kunne hjælpe, da jeg så mister optagelser m.m.

Omdømme 7
Badge +4

Vilhelm skrev:
Jeg har ikke haft tid til at følge med i debatten på det sidste. Men efter opdateringen i går ligger mine kanaler i en fuldstændig tosset orden, og det blev ikke meget bedreaf, at jeg forsøgte at flytte om på dem - jeg opgav.

Er der ikke en metode, så jeg kan få mine kanaler på den nye tv-boks til at ligge i den LCR-orden  (dvs. i den orden og med de kanalnumre, som YouSee bruger i sine kanaloversigter)?

Jeg prøvede at bruge "Gendan indstillinger", men det ændrede intet i kanalernes orden. Jeg ønsker ikke at bruge "Gendan fabriksindstillinger", hvis det kunne hjælpe, da jeg så mister optagelser m.m.

Du kan ikke få den til at lægge kanalerne i den rækkefølge, Yousee normalt har.

Har du tidligere logget dig på web TV på PC eller applikation og anvendt disse  ? Så er det den rækkefølge, boksen har valgt 

Omdømme 5
Badge +2

mich skrev:

Har du tidligere logget dig på web TV på PC eller applikation og anvendt disse  ? Så er det den rækkefølge, boksen har valgt 

Det er meget lidt jeg har set web-tv på pc eller via app. i mobilen.

Jeg har ikke tid til det pjat. Jeg har aldrig brugt favoritliste, og da jeg kan kanalnumrene udenad, ønsker jeg blot at kunne udelade nogle enkelte kanaler..

Omdømme 7
Badge +4

Vilhelm skrev:

mich skrev:

Det er meget lidt jeg har set web-tv på pc eller via app. i mobilen.

Jeg har ikke tid til det pjat. Jeg har aldrig brugt favoritliste, og da jeg kan kanalnumrene udenad, ønsker jeg blot at kunne udelade nogle enkelte kanaler..

De burde synkronosere, så hvis du vælger anden rækkefølge i app´en, så fælger boksen med, og omvendt

Det der er smart bved boksen, er, hvis du lægger kanaler i slutningen, så kan du rulle op, og så ser du de 7 sidste kanaler, hvis du har stået  på 1 - 7

Omdømme 5
Badge +2
Nå, så lykkedes det mig da at få styr på kanalernes rækkefølge, i det mindste.

Men hvad skal vi med "YouSee HD testkanalen"  på den nye tv-boks?

("Hvis du kan se dette skilt, kan dit tv viser HD",  og noget irrelevant sludder om kanalsøgning og netværksnummer 100).

Omdømme 7
Badge +4

Vilhelm skrev:
Nå, så lykkedes det mig da at få styr på kanalernes rækkefølge, i det mindste.

Men hvad skal vi med "YouSee HD testkanalen"  på den nye tv-boks?

("Hvis du kan se dette skilt, kan dit tv viser HD",  og noget irrelevant sludder om kanalsøgning og netværksnummer 100).

Det er fordi, du ikke kan få info om en kanal sender i HD eller SD. Så vil de sikre sig, at du kan se, at boksen godt kan vise i HD  :D

Spøg til side. Det må være din profil hos Yousee, fotr jeg har den ikke

Omdømme 7
Badge +4
Men det er meget uheldigt, at Yousee ikke har fået rettet strønmforbruget. Boksen må faktisk slet ikke markedsføres, før strømforbruget er reduceret

Omdømme 7
Badge +7

Vilhelm skrev:
Jeg har ikke haft tid til at følge med i debatten på det sidste. Men efter opdateringen i går (version 1.10.00) ligger mine kanaler i en fuldstændig tosset orden, og det blev ikke meget bedre af, at jeg forsøgte at flytte om på dem - jeg opgav.

Er der ikke en metode, så jeg kan få mine kanaler på den nye tv-boks til at ligge i LCR-orden  (dvs. i den orden og med de kanalnumre, som YouSee bruger i sine kanaloversigter)?

Jeg blev og er stadig godt vred over den ændring. Bestemt ikke, at de, der ønsker en Favoritliste, har fået en, men at vi, der ikke normalt har brugt en favoritliste, er blevet påduttet en.

Når der er noget, man ikke umiddelbart kan ændre, må man jo leve med den ændring og flytte de meste brugte kanaler i den "gamle" rækkefølge.

Flere jeg har anbefalet at skifte boks, skal nu8 ha' min hjælp til at flytte kanalerne. Næste gang kan de sikkert gøre det selv.

Omdømme 5
Badge +2

joern skrev:

Jeg blev og er stadig godt vred over den ændring. Bestemt ikke, at de, der ønsker en Favoritliste, har fået en, men at vi, der ikke normalt har brugt en favoritliste, er blevet påduttet en.

Når der er noget, man ikke umiddelbart kan ændre, må man jo leve med den ændring og flytte de meste brugte kanaler i den "gamle" rækkefølge.

Flere jeg har anbefalet at skifte boks, skal nu8 ha' min hjælp til at flytte kanalerne. Næste gang kan de sikker gøre det selv.

Jeg er helt enig. Forstår ikke alt det besvær der påføres mange af os. Nu har jeg ordnet kanalerne i deres sædvanlige rækkefølge, men kan jeg få deres kanalpladsnummer tilbage, således at jeg kan bruge tal-tastaturet uden at skulle lære nye kanalnumre?

Jeg foretrækker de gamle kanalpladsnumre, som jeg  kan udenad. Det eneste jeg gerne vil have,  er at jeg kan fjerne et flueben ved de kanaler jeg ikke bruger.

Det er i forbindelse med opdateringen af boksen at jeg har fået den meningsløse HD-test kanal, og jeg kan ikke finde ud af at komme af med den.

Der er også dukket en kanal op, som kalder sig Lokal-tv.  Når jeg kommer til at gå til den, skriver boksen foroven på skærmen: "Tv-boksen har mistet antennesignalet. Kontroller at kabel sidder korrekt." Trykker jeg OK, får jeg at vide at  "Her kan vises lokale Infokanaler."(Det drejer sig formentlig om kanalplads 97, som i mit område aldrig har været brugt).  Men da der ikke sendes nogen lokal kanal, er skærmen ellers sort.  Gå jeg videre til en anden kanal, meddeler boksen at "Antennekanaler er tilgængeligt igen", hvilket er overflødigt, da jeg jo øjeblikket efter kan se og høre kanalen.

Jeg har også fået en TV2 Sport via tv-boksen, men kanalen indgår ikke i mit abonnement og er da heller ikke tilgængelig i mit tv med programkort.

Hvad skyldes disse fjollede ting? Det er ikke et svar at sådan er det bare. Det må kunne laves om.

Omdømme 7
Badge +7

Vilhelm skrev:

joern skrev:

Flere jeg har anbefalet at skifte boks, skal nu8 ha' min hjælp til at flytte kanalerne. Næste gang kan de sikker gøre det selv.

Jeg er helt enig. Forstår ikke alt det besvær der påføres mange af os. Nu har jeg ordnet kanalerne i deres sædvanlige rækkefølge, men kan jeg få deres kanalpladsnummer tilbage, således at jeg kan bruge tal-tastaturet uden at skulle lære nye kanalnumre?

Jeg foretrækker de gamle kanalpladsnumre, som jeg  kan udenad. Det eneste jeg gerne vil have,  er at jeg kan fjerne et flueben ved de kanaler jeg ikke bruger.

Det er i forbindelse med opdateringen af boksen at jeg har fået den meningsløse HD-test kanal, og jeg kan ikke finde ud af at komme af med den.

Der er også dukket en kanal op, som kalder sig Lokal-tv.  Når jeg kommer til at gå til den, skriver boksen foroven på skærmen: "Tv-boksen har mistet antennesignalet. Kontroller at kabel sidder korrekt." Trykker jeg OK, får jeg at vide at  "Her kan vises lokale Infokanaler."(Det drejer sig formentlig om kanalplads 97, som i mit område aldrig har været brugt).  Men da der ikke sendes nogen lokal kanal, er skærmen ellers sort.  Gå jeg videre til en anden kanal, meddeler boksen at "Antennekanaler er tilgængeligt igen", hvilket er overflødigt, da jeg jo øjeblikket efter kan se og høre kanalen.

Jeg har også fået en TV2 Sport via tv-boksen, men kanalen indgår ikke i mit abonnement og er da heller ikke tilgængelig i mit tv med programkort.

Hvad skyldes disse fjollede ting? Det er ikke et svar at sådan er det bare. Det må kunne laves om.

Håber sandelig også, at YouSee finder ud af, at vi er en del, der er meget generet af den påtvungne kanalsortering.

Vær du glad for, at du ikke har Fuldpakken.

Omdømme 7
Badge +6
Kan så absolut ikke se noget problem med hensyn til kanalsortering, lige det modsatte, og derudover er det et STORT ønske fra rigtig mange brugere. Det måder sgu ikke røres ved.

Omdømme 7
Badge +7

Radiomanden skrev:
Kan så absolut ikke se noget problem med hensyn til kanalsortering, lige det modsatte, og derudover er det et STORT ønske fra rigtig mange brugere. Det måder sgu ikke røres ved.

Bare rolig. Ingen vil ta' noget fra I mange, der ønsker Favoritkanaler. Det eneste vi andre ønsker, er bare at få muligheden for at undgå at bruge kanalopsætning. I de gamle bokse fra YouSee, kan man bruge Favoritkanaler ved at sorterer alt det man har lyst til, men man kan også lade være. Det er bare den valgmulighed YouSee burde ha' taget højde for.

Omdømme 7
Badge +4

joern skrev:

Radiomanden skrev:

Bare rolig. Ingen vil ta' noget fra I mange, der ønsker Favoritkanaler. Det eneste vi andre ønsker, er bare at få muligheden for at undgå at bruge kanalopsætning. I de gamle bokse fra YouSee, kan man bruge Favoritkanaler ved at sorterer alt det man har lyst til, men man kan også lade være. Det er bare den valgmulighed YouSee burde ha' taget højde for.

Som jeg har sagt flere gange, så kunne Yousee lave en knap, reset til standard kanal rækkefælge

Omdømme 7
Badge +7

mich skrev:

joern skrev:

Radiomanden skrev:

Som jeg har sagt flere gange, så kunne Yousee lave en knap, reset til standard kanal rækkefælge

Hvorfor en knap? Man kan da bare gøre det frivilligt at bruge funktionen. Nøjagtig som på de gamle bokse.

Omdømme 5
Badge +2

Radiomanden skrev:

Nå.

Omdømme 7
Badge +4

joern skrev:

mich skrev:

joern skrev:

Radiomanden skrev:

Hvorfor en knap? Man kan da bare gøre det frivilligt at bruge funktionen. Nøjagtig som på de gamle bokse.

Hvis nu 2% vil have standard indstillingen og 98% vil kunne bestemme  

Omdømme 7
Badge +7

mich skrev:

joern skrev:

mich skrev:

joern skrev:

Radiomanden skrev:

Hvis nu 2% vil have standard indstillingen og 98% vil kunne bestemme  

Stop nu med dit brug af procenter, du ikke har belæg for at bruge. Hvad skulle der være i vejen for, at også et mindretal kan tilgodeses? Der var sikkert også rigtig mange, der benyttede sig af Favoritkanaler på den gamle boks, men der tilgodeså man alle.

Det er heller ikke alle, der har brug for TTV, men selvfølgelig skal det være der.

Omdømme 7
Badge +4
"et mindretal kan tilgodeses?" Tllgode ses de ikke ved at trykke på en knap ?
Omdømme 7
Badge +7

mich skrev:
"et mindretal kan tilgodeses?" Tllgode ses de ikke ved at trykke på en knap ?

Jo selvfølgelig, men det gør de også ved at gøre det frivilligt at bruge kanalsortering. Hvis du får det bedre ved, at vi skal bruge din knap, så fred med det. Bare YouSee kommer til fornuft.

Jeg har lagt en hel del kanaler på de gamle pladser, men det er ikke muligt at lægge kanalerne tilbage til det gamle.

Et eksempel er, at Eurosport 1 ligger på 39 og Eurosport 2 på 41. Man kan ikke bare springe kanalplads 40 over. Der må lægges en kanal ind, som man ikke normalt bruger. Endnu værre bliver det med TV2 Sport på plads 49. Her var det sådan, at fra 41 kom man direkte til 49. Nu skal der lægges 7 kanaler ind.

joern skrev:

Tom-H skrev:
Hva siger du optager den ikke de udsendelser du har programmeret den til at optage ? Må lige teste her om den gør.

Dog har jeg et problem med min, jeg har ingen lyd på tv2's kanaler når jeg bruger start forfra, alle andre kanaler har jeg, og under live/direkte udsendelse er der også lyd på tv2's kanaler som der skal, bare ikke under start forfra, overvejer om jeg skal bede om at få tilsendt en ny boks, lidt irriterende.

Har heller ikke det problem. Ring til support på 7070 4040. Du kan også spørge YouSee på Facebook.

Det nytter ikke noget at ringe til deres support, har snakket med dem flere gange og de ved ikke ret meget derinde når det drejer sig om tekniske spørgsmål til boksen, de anbefalede at jeg skrev til deres Facebook support hvilket jeg gjorde men han kan heller ikke hjælpe mere da han ikke selv har dette problem og da alle hans forslag så som at tage strømmen fra boksen i 10 sekunder osv. heller ikke hjalp. Men jeg må vel prøve at ringe igen og høre om jeg kan få tilsendt en ny boks. Eller skulle man prøve og nustille boksen? Er der en knap bagpå hvor man kan gøre det eller skal det gøres inde i indstillinger på boksen ? Kan se der er noget derinde hvor der står gendan frabriksindstillinger.

På min app siger den jeg har 68 kanaler men på boksen siger den 69, iøvrigt driller den mig den kanalsortering, på appejn har jeg sportskanaler efter hinanden, sådan her:

Tv3 sport 1

Tv3 sport 2

Eurosport 1

Eurosport 2

Men på boksen lå Eurosport 1 næsten helt bagerst, prøvede så at flytte den op så den lå ligesom på appen, men da jeg så genstartede appen og tjekkede så havde den nu flyttet Eurosport 1 helt ned som den allersidste kanal på listen. Jeg prøvede så at flytte den op igen på appen, så får man besked på boksen om at der er foretaget en ændring og at den skal opdatere hvilket jeg så siger ja til, efter opdatering har den så nu flyttet Eurosport 1 ned som den 3 sidste kanal på listen, den vil bare ikke godtage at de skal ligge ens begge steder, vældigt irriterende.

Omdømme 7
Badge +7

Tom-H skrev:

joern skrev:

Tom-H skrev:
Hva siger du optager den ikke de udsendelser du har programmeret den til at optage ? Må lige teste her om den gør.

Dog har jeg et problem med min, jeg har ingen lyd på tv2's kanaler når jeg bruger start forfra, alle andre kanaler har jeg, og under live/direkte udsendelse er der også lyd på tv2's kanaler som der skal, bare ikke under start forfra, overvejer om jeg skal bede om at få tilsendt en ny boks, lidt irriterende.

Har heller ikke det problem. Ring til support på 7070 4040. Du kan også spørge YouSee på Facebook.

Det nytter ikke noget at ringe til deres support, har snakket med dem flere gange og de ved ikke ret meget derinde når det drejer sig om tekniske spørgsmål til boksen, de anbefalede at jeg skrev til deres Facebook support hvilket jeg gjorde men han kan heller ikke hjælpe mere da han ikke selv har dette problem og da alle hans forslag så som at tage strømmen fra boksen i 10 sekunder osv. heller ikke hjalp. Men jeg må vel prøve at ringe igen og høre om jeg kan få tilsendt en ny boks. Eller skulle man prøve og nustille boksen? Er der en knap bagpå hvor man kan gøre det eller skal det gøres inde i indstillinger på boksen ? Kan se der er noget derinde hvor der står gendan frabriksindstillinger.

Ja, brug du bare den sidste.

Tom-H skrev:
På min app siger den jeg har 68 kanaler men på boksen siger den 69, iøvrigt driller den mig den kanalsortering, på appejn har jeg sportskanaler efter hinanden, sådan her:

Tv3 sport 1

Tv3 sport 2

Eurosport 1

Eurosport 2

Men på boksen lå Eurosport 1 næsten helt bagerst, prøvede så at flytte den op så den lå ligesom på appen, men da jeg så genstartede appen og tjekkede så havde den nu flyttet Eurosport 1 helt ned som den allersidste kanal på listen. Jeg prøvede så at flytte den op igen på appen, så får man besked på boksen om at der er foretaget en ændring og at den skal opdatere hvilket jeg så siger ja til, efter opdatering har den så nu flyttet Eurosport 1 ned som den 3 sidste kanal på listen, den vil bare ikke godtage at de skal ligge ens begge steder, vældigt irriterende.

Tja, det minder meget om mine erfaringer:

Jeg har også bøvl med Eurosport-kanalerne i min kanalsortering. I min foretrukne placering er Eurosport 1 placeret på plads 19 og Eurosport 2 på plads 20. Det er de placeringer jeg har valgt under Kanalsortering på boksen. Men i TV & Film app'en på pc, tablet og smartphone, som ellers skulle blive synkroniseret med boksen, er Eurosport 1 blevet placeret på plads 40, og Eurosport 2 på plads 19, hvor Eurosport 1 ellers skulle ligge!
Hvis jeg retter disse placeringer på app'en så de bliver lige som på boksen, medfører den efterfølgende automatiske opdatering på boksen at de 2 kanaler nu bliver lagt præcis som på app'en før jeg foretog rettelserne, altså Eurosport 1 på plads 40 og Eurosport 2 på plads 19! Og iøvrigt kan der ikke foretages nogen som helst anden ændring på boksen eller app'en uden at det fluks medfører at Eurosport 1 rykkes til plads 40 og Eurosport 2 til plads 19 det andet sted!
Jeg har defor valgt at prioritere placeringerne på boksen og leve med de forkerte placeringer på app'en. De fleste kanaler er trods alt placeret som ønsket også der, og jeg ved at jeg altid kan finde Eurosport 1 på plads 40 og Eurosport 2 på plads 19 ;)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)