Ny TV boks IR discrete codes

Hej Yousee

kunne I ikke på Humax boksen ligge discrete IR koder ind for OFF og ON, således kan os med scripted Apps eller smart Remote styre boksen nemmere...

Eller programmere at et taste tryk på TV-guide eller anden tast, altid tænder boksen 

på forhånd tak :)

mvh Allan

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

_Traver skrev:
Hej Yousee

kunne I ikke på Humax boksen ligge discrete IR koder ind for OFF og ON, således kan os med scripted Apps eller smart Remote styre boksen nemmere...

Eller programmere at et taste tryk på TV-guide eller anden tast, altid tænder boksen 

på forhånd tak :)

mvh Allan

Forstår det sikker ikke rigtigt, men der findes en tast på den originale fjernbetjening "Boks", den tænder og slukker boksen. Bruger min Logitech Harmomy til at klare boks, TV og soundbar helt problemfrit.

Hej Jørn

Boks tasten er en power toggle funktion.

For en person er det self. nemt at se, at et tryk enten tænder eller slukker Humax, men et script der for eksempel skal tænde alt udstyr og vælge DR1 og Humax som kilde, ved et taste tryk, kan ikke vide om Power toggle tasten nu enten tænder eller slukker....

Det klarer jeg andre steder ved at enheden jeg tænder giver feedback til min controller, om den er tændt eller ej.

På Humax boksen er det kun skiftet mellem rød og grøn på power tasten på boksen der indikerer status. Styre spænding på scart (12V) eller 5V på USB kan ikke bruges på Humax. 5V er altid med power og styrespænding i scart er ikke implementeret. Så feedback løsningen kan jeg ikke bruge.

så en rigtig power off og en rigtig on vil være rart :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)