Spørgsmål

Ny tv boks er latterlig

Jeg har fået en tv boks og forbundet den til internettet med kabel - når man tænder den siger den bare "fand ingen ny software" - "Tryk ok for at prøve" igen. Spoiler alert: Der sker ikke noget når man prøver igen.

Hvad gør man så?

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Prøv at se på din ordre, hvornår boksen er aktiveret.
Har du også sat et antennekabel i den?
Logan skrev:

Har du også sat et antennekabel i den?

Nej, jeg fik det indtryk at det kunne køre uden kabel og bare være over net. Er det det der gør forskellen?
Omdømme 7
Badge +7
Læs dog den medfølgende brugsanvisning.
Omdømme 7
Badge +6
Den vil ikke kunne modtage Live TV og vil jo heller ikke kunne optage hvis ikke der er en antenneforbindelse.
Som Joern skrev læs hvordan den fungerer, og så skriv hvis der er problemer.
joern skrev:

Læs dog den medfølgende brugsanvisning.

Tak for dit konstruktive råd. Hvad skulle jeg have gjort uden det? Det er især godt fordi du ikke besvarer mit spørgsmål, og for det andet fordi at man ikke rigtig kan bebrejde nogen for at tro at softwareopdateringer er afhængig af internet og ikke et tv-kabel :)
Jeg har nu læst vejledningen, og den nævner ikke noget krav om tv-kablet.

Desuden blev jeg igen fortalt af nogen fra, hint hint, det starter med y og slutter på e, at boksen kunne køre eksklusivt over net - ligesom yousee.tv
Omdømme 7
Badge +7
Du skal have antennekablet i boksen.
Omdømme 7
Badge +6
Læs her.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/yousee-tv-boksen

https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/fjernbetjening-til-yousee-boksen/favoritmarkering-paa-tv-boksen

https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/tv-og-film-paa-boksen/laer-menupunkterne-at-kende
Omdømme 5
Badge +7
Hej Bruger881

Fik du liv i boksen? Hvis ikke, er der så antennesignal til boksen overhovedet? Som Joern er inde på :)
Hej Kasper
Nej, har ikke kunnet prøve det af endnu, da mit tv setup ikke er tæt på antennestikket i væggen, som var årsag til at jeg lidt håbede på dette ikke var nødvendigt og bare kunne køre over wifi som man heller ikke kan sætte op før man går igennem opdateringsprocessen. Med nød og næppe kunne jeg få et netværkskabel derhen.
Omdømme 7
Badge +7
Betyder det, at du ikke har et antennekabel i dit TV?
Hej Joern

Jo, der er antennestik indgang i tv'et. Jeg har blot ikke lige et langt nok tvkabel til at køre igennem stuen og hen til mit tv :)
Omdømme 7
Badge +6
Så er det nødvendigt at det gøres, for ellers er det ikke muligt uden antebbe signal at kunne modtage TV eller at optage. Det vil kun være muligt at bruge dens Online tjenester.
Radiomanden skrev:

Det vil kun være muligt at bruge dens Online tjenester.

Kan man overhovedet bruge boksen/starte den op uden signal fra antennekablet? Jeg mener bare, at jeg har set folk brokke sig over det.
Omdømme 7
Badge +6
Den skulle kunne bruges uden når den først er sat op.
Dog uden direkte TV og optagefunktion.
Jeg har ikke boksen, så jeg kan ikke efterprøve. Det ville i så fald være en fidus, som forhindrer folk i at tage boksen med alle mulige steder.
Omdømme 7
Badge +6
Har ikke afprøvet det, da når der er udfald på TV, er der som oftest også på nettet, og så kan den ikke noget.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)