Ny opdatering til YouSee Plus-boksen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 336 kommentarer
I løbet af i nat vil du modtage en ny opdatering til YouSee Plus-boksen. Du vil helt automatisk blive præsenteret for opdateringen og du skal blot trykke ”ok”, hvorefter opdateringen går i gang.

Opdateringen indeholder et ansigtsløft til menuen, som fremover skal gøre det nemmere at navigere rundt i dit indhold på YouSee Plus-boksen.

Når du opdater din YouSee Plus boks, vil din boks gøre følgende:

• I boksens display vil der stå CODN.
  • Derefter vil boksen tælle til 100.
  • Herefter genstarter den.
  • Boksen går så i standby, og derefter kan du tænde den igen.
  • Boksen er nu opdateret.
Oplever du fejl i forbindelse med opdateringen:

Hvis der opstår fejl i forbindelse (ERR xx i displayet på boksen) med opdateringen af din boks, kan du forsøge at slukke og tænde den igen.

Hjælper dette ikke, så kan det skyldes signalproblemer eller indstråling i din installation.

Her anbefaler vi, at du prøver følgende:

1. Hvis du har flere tv siddende på samme antennestik via en fordeler, må du meget gerne sætte boksen direkte på antennestikket udenom fordeleren.
  2. Hvis du bruger antennekabler af ældre dato eller om ikke er YouSee godkendte, kan dette også give problemer. (Her kan du kontakte YouSee, for at få et YouSee Godkendt kabel tilsendt)
  3. Hvis intet hjælper, skal du udfylde denne formular: http://yousee.dk/hjaelp_og_support/kontakt/tv/problemer/support_kontakt/formular.aspx
Husk navn, adresse samt det nummer, der står på dit digitale kort (sidder bag på bokse med harddisk-optager og foran på bokse uden optager).

Har du spørgsmål, så skriv endelig en kommentar her i tråden :)

36 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg har fire bokse. To Samsung 3126PVR og to 3106.

På de to førstnævnte blev boksene automatisk opdateret, mens det på de to sidstnævnte skulle gøre manuelt.

Har opdateret.

Er det muligt og komme af med den grønne farve det ligner jo at der er fejl på skærmen??

Omdømme 3

Badge +3

janholm63 skrev:
Har opdateret.

Er det muligt og komme af med den grønne farve det ligner jo at der er fejl på skærmen??

Så bliver du nok nødt til at anskaffe dig et sort/hvidt TV. ;)

Ja men det bliver nok svært at skaffe:)

Det ser bare helt forfærdelig ud og kan ikke forstå at der er nogle som har siddet og lavet det og tænkt det ser da godt ud!!!

Men det kan jo være de havde et sort/hvid tv!!!

enig, det er vanskeligt at  læse tv oversikten den skærer i øjnene

Enig, det ville være rart at kunne skifte mellem forskellige farver og styrke

Jeg er helt enig med de andre i at det nye farveskema er rigtig forfærdeligt.

Det er meget svært at læse og kontrasterne er alt for voldsomme.

Det er ikke særligt pænt og ser faktisk rigtig forældet ud, det minder mig om den første udgave af Steam som kom ud i 2003.

Vi ville alle sammen i mit hjem blive glad for en opdatering med en mulighed for at ændre til det gamle farveskema.

Ligner noget der er lavet på en commodore 64 i 80'erne.

Man kan ikke se hele klokken på den nye grønne bundliinje
Omdømme 3

Badge +3
Lad os nu slå koldt vand i blodet. Jeg vil i alle tilfælde prøve at vænne mig til det nye look, før jeg giver det dødsstødet.;)

joern skrev:
Lad os nu slå koldt vand i blodet. Jeg vil i alle tilfælde prøve at vænne mig til det nye look, før jeg giver det dødsstødet.;)

Ahh ja koldt vand, tror jeg fiser ud og tager et koldt bad.

Hvad mener du egentlig med dødsstødet ?

Omdømme 3

Badge +3

Edgar skrev:

joern skrev:

Ahh ja koldt vand, tror jeg fiser ud og tager et koldt bad.

Hvad mener du egentlig med dødsstødet ?

Jeg mener bare, at man skal gi' det nye en chance, inden man bliver alt for afvisender overfor det nye.

Er ikke lige frem positiv overrasket over den nye opdatering.
Den grønne farve bringer minder frem fra PC'ens barndom. Den gang hvor skærmen var monokrom og kun kunne vise grøn. Den gang var det nyt og spændende. Men nu, i 2015, kan det ikke lige frem kaldes et fremskridt. Men viser kun ligegyldighed for brugerne.
Så venligst ret tilbage eller i det mindste giv muligheden for at vælge.
Enig, det nye farveskema holder ikke. Specielt denhvide tekst er anstrengende at læse.
DEN GRØNNE TEKST ER SVÆR AT LÆSE!

Ærgerligt at de der har taget beslutningen om at lave grøn tekst ikke er bekendt med, at det er en farve som mange har svært ved at se - ligesom rød tekst - og som man skal undgå.

Jeg håber at det bliver lavet om ved næste opdatering - helst hurtigt!

Personligt foretrækker jeg hvid tekst på sort baggrund - eller sort tekst på hvid baggrund.

Guide er blevet mere uoverskuelig. Sådan som boksen var før var meget bedre!

-

Kontrast: Sort tekst på hvid eller anden lys, ensfarvet baggrund giver god kontrast. Hvis man anvender farvet tekst, er det vigtigt at tænke på mætningsgraden (hvor lys eller mørk farven er). Brug aldrig rødt og grønt som kontraster, da rød/grøn-farveblinde ikke kan se forskel. Hvide bogstaver på sort baggrund kan godt anvendes.

Fundet på siden:
http://tilgaengelighed.emu.dk/tilgaengelighed/grundskolen/materialer/eleven.html

Hold da op hvor er farvevalget trist,jeg er rigtig ked af at min boks er opdateret med den grimme grønne farve

Hvor er det nye tema på Yousee blevet grimt.

Den nye opdatering på yousee boksen kunne sagtens være årsagen til jeg droppede boksen helt, det er da slet ikke til at have med at gøre.

Jeg tilslutter mig muligheden for at kunne skifte farve tema.

DET ER DA EN HELT AFSINDIG FARVE I MENUERNE

Helt udenfor det koncept at et kontrol-interface skal være neutralt - fordi det er mest acceptabelt for flertallet.

Men der er åbenbart en-eller-anden marketing-knold,  der syntes det var smart at menuer fik samme farve som yousee's nye hjemmeside.

Goddaw mester - Det er lige så grimt som at farve sin puddel pink.

OM igen - tilbage til s/h menuerne - OMGÅENDE.

ps: Joern - ærligt talt, tag og klap i med din sarkastiske lakaj kommentarer som vi kender fra bonderøvs sitet "recordere". Det er at tage p.i.s. på folk, at sige de skal tage bad og købe s/h fjernsyn.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej Alle 

Tusinde tak for jeres feedback i denne tråd! :D

Vi tager naturligvis alt feedback seriøst og sender denne videre til relevante afdeling. 

Ps. Husk at holde den gode tone!:D

/Kasper 

Efter den seneste opdatering af boksen, som jeg netop har foretaget, kan jeg konstatere at "mappe"-knappen ikke længere aktiverer "optaget TV", ligesom den røde knap heller ikke virker, hverken til at optage programmer eller slette optagelser. Dermed er muligheden for at slette en samlet serieoptagelse på én gang forsvundet for mig. Ej heller kan jeg rigtig bruge "Exit"-knappen til at gå baglæns ud af menuer. Er nødt til at navigere til "Tilbage" i interfacet i stedet...

Er der andre, der har oplevet noget i den retning, for pt, må jeg konstatere, at det i hvert fald gør brugeroplevelsen temmelig frustrerende.

Som så mange andre er jeg også forbavset over at nogen kunne få den ide at lave interfacet grønt på grønt. Svært for øjnene at navigere i.

På plussiden virker det til at navigationen i TV-Guiden foregår er en anelse hurtigere. Det kompenserer dog langt fra for de andre besværligheder, der er opstået...

Wolff73 skrev:
Efter den seneste opdatering af boksen, som jeg netop har foretaget, kan jeg konstatere at "mappe"-knappen ikke længere aktiverer "optaget TV", ligesom den røde knap heller ikke virker, hverken til at optage programmer eller slette optagelser. Dermed er muligheden for at slette en samlet serieoptagelse på én gang forsvundet for mig. Ej heller kan jeg rigtig bruge "Exit"-knappen til at gå baglæns ud af menuer. Er nødt til at navigere til "Tilbage" i interfacet i stedet...

Er der andre, der har oplevet noget i den retning, for pt, må jeg konstatere, at det i hvert fald gør brugeroplevelsen temmelig frustrerende.

Underligt de ting du nævner virker fint på min Plus boks efter opdateringen :/ vil tro du bliver nød til at lave et reset.

Har også bemærket at navigeringen i menuer virker lidt hurtigere.

God aften.

Omdømme 3

Badge +3

Wolff73 skrev:

Som så mange andre er jeg også forbavset over at nogen kunne få den ide at lave interfacet grønt på grønt. Svært for øjnene at navigere i.

På plussiden virker det til at navigationen i TV-Guiden foregår er en anelse hurtigere. Det kompenserer dog langt fra for de andre besværligheder, der er opstået...

Du skal nok prøve at hente opdateringten igen - det kaldes "abegrebet". Sluk boksen bagpå. Mens du holder menu, OK og pil op tasterne på boksen inde, tænder du boksen igen bagpå. Vent lidt og slip tasterne. Så skulle boksen gerne vise codn i displayet og derefter tælle op til 99. Boksen går i STB, når den er færdig. Vent med at tænde boksen før klokken står i displayet.

Kan kun give andre ret, det er nogle elendige farver. Tilbage til de gamle farver, tak!!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)