Ny opdatering til Humax: Nu med radio! (v.1.50)

Vis første besked

108 Kommentarer

Omdømme 4
Jo tak, jeg ser og sletter skam også indholdet. Men hvorfor skal jeg have oplevelsen ødelagt af et banner der kommer frem kontinuerligt? Jeg er jo klar over problemet første gang banneret kommer frem 🙂
I øvrigt, hvis grænsen er ved 90%, så er der jo stadig omkring 100 GB tilbage af disken, hvilket er ca. 5-8 timers HD TV mindst (baseret på hvad der slettes i procent, når jeg har set noget på ca. en times varighed)...

/Michael
mph skrev:

Jeg vil foreslå at banneret vises når boksen startes, så man bliver opmærksom på det potentielle problem, men STOP med igen og igen at vise banneret, det ødelægger da oplevelsen ved at se en god film, når der konstant kommer et banner i toppen af skærmen!

Ganske enig! Det er endnu et eksempel på at unødvendig information som vises på tåbelig måde på tåbelige tidspunkter. Der mangler klart kvalitetskontrol på brugergrænsefladen.
Omdømme 7
Badge +7
Husk at boksens styresystem og andet permanent bruger 7% plads på disken. Du kan se under optagelser hvor meget plads der er tilbage for optagelser.
Omdømme 7
Badge +4
mph skrev:

I øvrigt, hvis grænsen er ved 90%, så er der jo stadig omkring 100 GB tilbage af disken, hvilket er ca. 5-8 timers HD TV mindst (baseret på hvad der slettes i procent, når jeg har set noget på ca. en times varighed)...

/Michael

Michael, vær lige opmærksom på denne, det kan være mindre, hvis der ikke er frigivet plads tidligere under sletning

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/humax-problemer-med-halvfyldt-hardisk-optagelser-slettet-sadan-undgar-du-det-fremover-99200
Jeg kunne også godt tænke mig, Den funktion med at trykke på 0. For at hoppe tilbage til sidste set optagelse. Som samsung boksen også kunne :)
Omdømme 7
Badge +6
Hvor teknisk er den boks egenlig ang. radio kanalerne?
Eks. så kan jeg se at Yousee spejler NDR's digitale radio script, som min Dreambox sagtens kan afkode og vise på skærmen, så som her hvor NDR 1 (NDR1 Welle Nord) spiller Limahl's Never Ending Story.

Også her har jeg formastet mig over de famøse 90 % og bliver under optagelse mindet derom ca. 1 gang i minuttet med følgende besked.

"Din harddisk er snart fuld. Du skal slette optagelser for fortsat at kunne optage nye programmer."

Skulle man ikke være klar derover i forvejen, burde det hurtigt gå op for en med de mange gentagelser i timen, mens der optages.

Kan boksen mon lære at se på datoen og servere ovenstående oplysning en gang i døgnet - eller blot når boksen tændes? Det andet er alt for pågående.

Mvh. jonj66123
Omdømme 7
Badge +7
Det er man klar over, det vil også blive rettet, der er dog ikke en dato på det.
Tak for dit svar. Det lyder godt, at der kigges på det.
Omdømme 3
Badge +1

Det problem fortjener at få sin egen tråd synes jeg. Jeg oplevede det i 13 reasons why / Døde piger lyver ikke. Jeg tror lige jeg vil prøve nogle af de eksempler du nævner i den tråd du henviser til.
Kasper skrev:

Hvis du har Humax TV-boks og gerne vil høre radio via din tv-boks, så er der hermed gode nyheder.

Vi har i dag lanceret en opdatering, som bl.a. giver mulighed for at høre radio over din tv-boks :)

Alt efter din opsætning, så er det muligt at lytte til radioen selvom dit tv er slukket.
Hvis du f.eks. bruger eksterne højtalere sat til tv'et, så kan du sagtens slukke for dit tv - lyden vil nemlig blive sendt direkte til højtalerne. Når du har markeret dine favoritkanaler, så kan du nemt skifte imellem dem via p+/p-, selvom dit tv er slukket. Afspilningen stoppes blot ved at slukke boksen.

Læs mere nedenfor om boksens nye funktioner.

Sådan finder du radio-funktionen:

Du finder radio under "Apps" i menuen sammen med Netflix.

Markér dine favorit radiostationer:

Du kan markere dine yndlingsstationer som favoritter ved hjælp af fjernbetjeningens grønne knap.

Bemærk:

- Når radioen spiller, aktiveres pauseskærm efter 1 minut (Skærm går i sort). Skærmen vækkes igen ved tryk på en vilkårlig knap på fjernbetjeningen.

- Strømspareindstillinger gælder på samme måde som når du ser tv. Boksen slukker og radioen stopper efter de angivet indstillinger.

Bedre overblik over optagelser
  • Forbedret oversigt over optagelser og det er nu også muligt at sortere optagelser efter genrer eller alfabetisk.
  • Nu kan du vælge hvordan dine optagelser skal vises i menuen optagelser
  • Det er nu også muligt at se hvor meget plads der er på harddisken inde under oversigt for overtagelser.

Mulighed for at slå HDMI-CEC til og fra:

Det er nu igen muligt at slå HDMI-CEC til og fra. Funktionen tillader sammenkobling af enheder igennem HDMI porten. Det betyder f.eks. at du kan slukke flere enheder på samme tid via én fjernbetjening.

Du finder HDMI-CEC indstillingen under Menu -> Indstillinger -> Skærm og den er som standard slået fra.

Forbedret overblik i den store tv-guide:

Du kan nu hurtigere kigge programmer igennem i den store guide-visning.

Hvis du har spørgsmål til opdateringen, så stil dem endelig nedenfor i kommentarfeltet, hvor vi løbende følger op på spørgsmålene :)

God fornøjelse med den nye opdatering!

Hej yousee
hvorfor kan man ikke spole frem længere når man har optaget Formel 1 på tv 3+.
Det plejer jeg at kunne men ikke efter opdatering

Hilsen Allan
Omdømme 7
Badge +7
En færdig optagelse kan der spoles i så meget du har lyst til, ingen problemer. En Live udsendelse kan der spoles tilbage i, og frem til hvor det igen er live, det samme kan gøres på en igangværende optagelse, indtil man indhenter der hvor optagelsen er kommet til. Der kan og er kanaler med restriktioner på funktioner.
Jeg får en besked med at jeg kun kan spole frem hvis

"Du kan kun spole i indhold du har set på denne kanal"
Omdømme 7
Badge +7
Det er en besked der kommer når der forsøges at spole i bestemte kanaler i Arkiv. Det sker ikke når det er en optagelse.
Omdømme 5
Badge +1
HDMI-CEC ser ud til ikke at virke og en gang imellem får den min forstærker til at skifte over på den hdmi indgang humaxen sidder på.
Så jeg er nogle gange nødt til at slå cec fra i min forstærker for at kunne se dvd uden at skulle skifte tilbage med 10 sekunders mellemrum :S

Andre der oplever dette ? eller er det bare min yamaha der ikke forstår humax sprog.

Og det ændrer ikke noget om jeg slår cec til eller fra i humaxen, så den funktion virker heller ikke korrekt. Overvejer sgu en lille adaptor på kablet der cutter cec signalet.
Omdømme 7
Badge +7
Det virker perfekt, fuld kontrol, tænd Humax og TV tænder, og det slukker når Humax slukkes.
Omdømme 1
Giver EvaTossen ret og er ikke enig med Radiomanden - det virker ikke "perfekt" per definition, i hvert fald heller ikke hos mig.
Jeg har kørt med det en måneds tid, og denne uge gav jeg op, slog HDMI-CEC fra først på Humax boksen, men oplevede som EvaTossen at det reelt ikke løste de fleste problemer, og har derfor også sat min HDMI adapter som cutter CEC signalet på Yousee boksen igen.
Oplevede problemer:
1) Tænd på Humax boksen tænder TV og sætter source på TV til Humax boksen og tænder også NOGEN gange mit tilkoblede surround anlæg. Men sluk på Humax boksen igen slukker kun TV også men ALRDIG surround anlægget.
2) Tændt Humax boks "overtager" TVets opfattelse af, hvad LiveTV betyder - at trykke på Live TV den dedikerede knap på TVets fjernbetjening skifter til Humax boksen og ikke til Yousee kabel TV direkte feed ind i TV (mindre problem).
3) Meget ofte tændes surround lyd anlægget ikke når TV tændes - hverken med TV tændt direkte, eller når triggeret via tænd af Humax boks eller i øvrigt via Bluray afspiller, som også har HDMI-CEC. Dette er det mest irriterende og umulige at løse, jeg får i stedet lyden fra fjernsynets paphøjttalere, og der der ingen måde at få lyden ud over surround anlægget, uden at fjerne strøm eller HDMI kabel fra Humax og så slukke og tænde fjernsyn igen.

Alle ovenstående problemer forsvinder igen, når HDMI adapteren påsættes Humax boksen. Det skal i øvrigt siges, at ALLE ovenstående scenarier IKKE optræder hvis jeg i stedet laver de samme operationer fra min Bluray afspiller, som altså godt kan finde ud af at integrere korrekt i HDMI-CEC setup, den kan trigger fuld tænd af alt, fuld sluk af alt og influerer ikke på surround anlægget.

Tror nok på, at HDMI-CEC virker med Humax boksen, når der kun er et fjernsyn at integrere med, men ikke i (alle) setups hvor der også skal styres til tilkoblet surround anlæg via HDMI-CEC.

Så håber på yderligere fejlrettelser i næste firmware update...
Omdømme 7
Badge +7
Har også er SR i mit setup, men det bruges kun til film fra Humaxen eller BD afspiller, til andet TV lyd bruges en Soundbar. Det er absolut ingen grund til at bruge SR til TV lyd i almindelighed.
Omdømme 3
Badge
AllanHvass skrev:

Giver EvaTossen ret og er ikke enig med Radiomanden - det virker ikke "perfekt" per definition, i hvert fald heller ikke hos mig.
Jeg har kørt med det en måneds tid, og denne uge gav jeg op, slog HDMI-CEC fra først på Humax boksen, men oplevede som EvaTossen at det reelt ikke løste de fleste problemer, og har derfor også sat min HDMI adapter som cutter CEC signalet på Yousee boksen igen.
Oplevede problemer:
1) Tænd på Humax boksen tænder TV og sætter source på TV til Humax boksen og tænder også NOGEN gange mit tilkoblede surround anlæg. Men sluk på Humax boksen igen slukker kun TV også men ALRDIG surround anlægget.
2) Tændt Humax boks "overtager" TVets opfattelse af, hvad LiveTV betyder - at trykke på Live TV den dedikerede knap på TVets fjernbetjening skifter til Humax boksen og ikke til Yousee kabel TV direkte feed ind i TV (mindre problem).
3) Meget ofte tændes surround lyd anlægget ikke når TV tændes - hverken med TV tændt direkte, eller når triggeret via tænd af Humax boks eller i øvrigt via Bluray afspiller, som også har HDMI-CEC. Dette er det mest irriterende og umulige at løse, jeg får i stedet lyden fra fjernsynets paphøjttalere, og der der ingen måde at få lyden ud over surround anlægget, uden at fjerne strøm eller HDMI kabel fra Humax og så slukke og tænde fjernsyn igen.

Alle ovenstående problemer forsvinder igen, når HDMI adapteren påsættes Humax boksen. Det skal i øvrigt siges, at ALLE ovenstående scenarier IKKE optræder hvis jeg i stedet laver de samme operationer fra min Bluray afspiller, som altså godt kan finde ud af at integrere korrekt i HDMI-CEC setup, den kan trigger fuld tænd af alt, fuld sluk af alt og influerer ikke på surround anlægget.

Tror nok på, at HDMI-CEC virker med Humax boksen, når der kun er et fjernsyn at integrere med, men ikke i (alle) setups hvor der også skal styres til tilkoblet surround anlæg via HDMI-CEC.

Så håber på yderligere fejlrettelser i næste firmware update...

Jeg har samme fejl.
Hej, Har lige oplevet en fejl. Om den har været der hele tiden. Eller først efter 1.50 . Ved jeg ikke. Men oplever nogle gange, At boksen ikke vil finde wifi. Efter den har været i standby. Og det sker ca. en gang hver 4 uge. Også ville jeg lige prøve at genstarte boksen. Og for at gå der ind. Skal man jo skrive standard pin 0000. Men den skriver forkert password. Indtil boksen er på net. Og så virker det igen. Lige som man heller ikke kan se optaget indhold mere. Før boksen er på net. Og jeg ved den har kunne. For brugte det, Da de var ved at opgradere til Docsis 3.1 . Og det intet signal var i coax kablet. Andre der har oplevet det?
Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke muligt at se optagede udsendelser!ser hvis ikke der er netforbindelse, når den ikke lige går på nettet, så skal den genstartes, så er den på.
Hej Radiomanden. Nej det har jeg fundet ud af. Men det har det været. For da de var ved at opgradere til docsis 3.1. Her i området. Var det jo helt afbrudt for coax signalet. Så værken net eller TV . Så jeg gik i gang med at se noget af alt det, Jeg havde optaget. Og der var ingen problemer. Det var mere for at høre om det var en fejl i nyt software. :)
Omdømme 5
Badge +4
Hej mikkel,

Lige et hurtigt input:

Det er helt korrekt, at det tidligere har været muligt at afspille optaget-indhold selvom boksen ikke var på nettet - det er noget vi ser nærmere på, da det er en fejl at du ikke længere kan det :)

Vh
Nikolaj
Tak for det hurtige svar. Nikolaj. Hvad med password fejlen. Ved du noget om den? :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)