Ny opdatering til Humax: Nu med radio! (v.1.50)

Vis første besked

108 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Det må være muligt at både finde det ønskede radioprogram og høre det på samme måde som det kan gøres med den gamle YouSee Plus boks, hvor det kan gøres uden at tænde for fjernsynet.

Man skal for det første tilslutte boksens lydudgang til et stereoanlæg eller tilsvarende, og man skal for det andet anskaffe en programmerbar fjernbetjening, som også har muligheden for at programmere sekvenser af flere tastetryk. Det kan f.eks. være en fjernbetjening fra Logitech.

På fjernbetjeningens display oprettes en knap til hver enkelt radiostation, og i fjernbetjeningen tildeles hver knap de sekvenser af tastetryk, man skal udføre for at vælge stationen. For at finde ud af denne sekvens første gang skal man naturligvis have fjernsynet tændt, men når det er på plads, skal man blot på fjernbetjeningen:

1. Klikke på knappen der tænder for radiolytning.
2. Klikke på knappen for den ønskede station.

Automatisk slukkes der så for tændte enheder der ikke skal bruges, der tændes for både TV-boksen og stereoanlægget, stereoanlæggets korrekte lydindgang vælges, radiostationen vælges, og afspilning starter. Lydstyrke vælges med fjernbetjeningen, man bestemmer selv i programmeringen om lydreguleringen skal ske på boksen eller på stereoanlægget.
mich skrev:

KlausJ
Uddyb gerne

1. ???? - jeg skriver bare, at jeg ikke savner Samsung-boksens manglende evne til at slukke blæseren. Bevares, det er er en periodisk fejl, men det skete tit ved standby.
2. Når man tænder boksen går der ca. 70sek, og boksen går så i dvale. Derefter skal boksen i gang efter dvale, så knap 2min fra boksen tændes, til man kan se noget.
3. Ved første tryk på "Tv guide" vises nu/næste for den pågældende kanal. Ved næste tryk vises nu/næste for en række kanaler, og først ved efterfølgende at trykke ">>" vises, hvad jeg kalder den rigtige EPG.
4. Når man kommer i den "rigtige" EPG, kan man trykke "" for at bladre 2 timer, men hvis man prøver at finde det aktuelle tidspunkt, springer den i stedet forbi; i alt 3 timer. Kun ved at bruge "" kan man finde det.
Omdømme 7
Badge +4
KlausJ skrev:

mich skrev:

KlausJ
Uddyb gerne

1. ???? - jeg skriver bare, at jeg ikke savner Samsung-boksens manglende evne til at slukke blæseren. Bevares, det er er en periodisk fejl, men det skete tit ved standby.
2. Når man tænder boksen går der ca. 70sek, og boksen går så i dvale. Derefter skal boksen i gang efter dvale, så knap 2min fra boksen tændes, til man kan se noget.
3. Ved første tryk på "Tv guide" vises nu/næste for den pågældende kanal. Ved næste tryk vises nu/næste for en række kanaler, og først ved efterfølgende at trykke ">>" vises, hvad jeg kalder den rigtige EPG.
4. Når man kommer i den "rigtige" EPG, kan man trykke "" for at bladre 2 timer, men hvis man prøver at finde det aktuelle tidspunkt, springer den i stedet forbi; i alt 3 timer. Kun ved at bruge "" kan man finde det.

1. Troede det var Humax

2. Hvorfor slukker du for boksen ? Den går i under 0,5 w ved standby (høj strømbesparelse)

3. Er det så forfærdeligt, at skulle trykke 3 gange ? Så du vil returnre boksen pga. det ?

4. Forstår ikke de tegn du sætter, men hvis du bruger il til højre oppe ved OK knappen, går du da ikke forbi

Skriv endelig tilbage, især hvorfor du vil returnere boksen
mich skrev:

2. Hvorfor slukker du for boksen ? Den går i under 0,5 w ved standby (høj strømbesparelse)
3. Er det så forfærdeligt, at skulle trykke 3 gange ? Så du vil returnre boksen pga. det ?
4. Forstår ikke de tegn du sætter, men hvis du bruger il til højre oppe ved OK knappen, går du da ikke forbi

2. Nogle af os slukker altså udstyr der ikke bruges - uanset hvor lidt/meget strøm der bruges i standby.
3. Det er da mere besværligt, hvis man ikke har brug for nu/næste.
4. Når jeg skriver bladre med 2 timer, burde du vide, hvilke taster der er tale om, men hvis ikke, er det de to dobbelte piletaster i næstnederste række.... :D (forum-editoren fjernede nogle tegn, så det ville være rart med en preview-funktion inden man trykker Besvar)

Angående det at returnere boksen, skrev jeg "primært pga. EPG og krav om internetadgang for at kunne starte".
Andre har også tidligere været lidt inde på den generelle brugerflade, fontstørrelse osv. Nu sidder jeg 4m fra en 37"-skærm, hvilket er fint til mig og min stueindretning, men med denne afstand var Samsung-boksens layout bedre.
Tekst-tv er dog bedre end på Samsung, da man på Humax'en kan bladre mellem undersiderne.
Omdømme 7
Badge +4
KlausJ skrev:

mich skrev:

2. Nogle af os slukker altså udstyr der ikke bruges - uanset hvor lidt/meget strøm der bruges i standby.

JA, MEN DET ER NOK MEGET FÅ MENNESKER EFTERHÅNDEN, ISÆR HVIS DET NÆSTEN IKKE ER MÅLBART.

3. Det er da mere besværligt, hvis man ikke har brug for nu/næste.

ER DET IKKE MEST SANDSYNLIGT MAN VIL SE DET?

4. Når jeg skriver bladre med 2 timer, burde du vide, hvilke taster der er tale om, men hvis ikke, er det de to dobbelte piletaster i næstnederste række.... :D (forum-editoren fjernede nogle tegn, så det ville være rart med en preview-funktion inden man trykker Besvar)

JA, DET ER IKKE SMART, JEG AN STADIG IKKE E DET STORE PROBLEM

Angående det at returnere boksen, skrev jeg "primært pga. EPG og krav om internetadgang for at kunne starte".
Andre har også tidligere været lidt inde på den generelle brugerflade, fontstørrelse osv. Nu sidder jeg 4m fra en 37"-skærm, hvilket er fint til mig og min stueindretning, men med denne afstand var Samsung-boksens layout bedre.
Tekst-tv er dog bedre end på Samsung, da man på Humax'en kan bladre mellem undersiderne.

HAR IKKE KUNNNE BLADRE MELLEM UNDERSIDERNE

DU KAN STADIG SE TV INDEN INTERNET ER STARTET
Efter opdateringen er boksen desværre ubrugelig.....jeg får blot besked om at boksen ikke genkendes og der kan derfor ikke hentes brugerindstillinger........FEDT 😡
Boksen er tilsluttet kablet netværk
Omdømme 7
Badge +6
Er der prøvet en genstart.?
Omdømme 7
Badge +4
CJ2110 skrev:

Efter opdateringen er boksen desværre ubrugelig.....jeg får blot besked om at boksen ikke genkendes og der kan derfor ikke hentes brugerindstillinger........FEDT 😡

Tag strømmen i et minut
mich skrev:

CJ2110 skrev:

Tag strømmen i et minut

Det hjalp desværre ikke......

Omdømme 7
Badge +4
jeg har set denne fejl hos en anden, Måske Yousee har midlertidige login problemer i der systemer
Omdømme 7
Badge +4
Prøv at se disse

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155384257122834&set=o.111063605642207&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=447940115549674&set=o.111063605642207&type=3&theater

Der er vidst et generelt prooblem
Hopper også med på den med jeg gerne selv vil kunne vælge det jeg vil se. Jeg gider ikke have 3-4 tyske kanaler og 4 tegnsprogskanler samt et par andre jeg ALDRIG!! ser. Hvorfor skal jeg ikke kunne have valget og fjerne dem fra listen.

Giv mig et overblik jeg selv vælger og ikke et der vælges for mig. f.eks. ville jeg også gerne fjerne NETFLIX kanalen. fint i syns det er en fed feature, men da jeg ikke har NETFLIX skal det bare forsvinde fra mit overblik.

Det er en af de få ting jeg savner ved den gamle boks, og så det er den med HDMI-CEC kunne fjernestyre volumen på min forstærker. Det kan den nye boks stadig ikke, så er stadig nødt til at bruge to fjernbetjeninger (nej jeg gider ikke købe en universalbetjening når jeg førhen kunne klare alt med en fjernbetjening med den gamle boks.

PS. Slukker også boksen, sidder på samme strømskinne som TV, Xbox, Forstærker, Parabol, AppleTV, så i det samlede er det alligevel en del strøm der spares.
Omdømme 7
Badge +4
Ja, jeg glemte de 3 DR kanaler med computerstyret tale oversættelse af alle udenlandske TV produktioner, dem kan jeg heller ikke skjule/fjerne. Jeg har faktisk kommet til at programmere en film på en af kanalerne:D
Omdømme 3
Hej Yousee.
Tak for seneste opdatering til Humax boksen.
Dejligt at det igen er muligt at slå HDMI-CEC til og fra.
Men hvorfor bliver ID(som eneste kanal) ved med at skulle indstilles til anden audio delay på ekstern lydkilde(surround receiver), end andre kanaler?
Audio delay for ID 149ms, for alle andre kanaler 106ms.

Det vil være dejligt hvis boksen automatisk kunne sende billedeopløsningen (720p/1080i) for den aktuelle tv-kanal direkte videre til ens tv apparat, så man ikke manuelt skal ind og ændre dette.
Som det er nu med at man skal indstille opløsningen manuelt, så "lagger" billedet nogle gange hvis man f.eks. har stillet boksen til 1080i, og man ser en kanal der sender i 720p.
Mvh. Michael, Køge.
Omdømme 7
Badge +4
mitri skrev:

Hej Yousee.

Det vil være dejligt hvis boksen automatisk kunne sende billedeopløsningen (720p/1080i) for den aktuelle tv-kanal direkte videre til ens tv apparat, så man ikke manuelt skal ind og ændre dette.
Som det er nu med at man skal indstille opløsningen manuelt, så "lagger" billedet nogle gange hvis man f.eks. har stillet boksen til 1080i, og man ser en kanal der sender i 720p.
Mvh. Michael, Køge.

Michael, har du erfaringer, når du ser film og serier, HBO eller Netflix ? (hvis du har det) Hvad vælger du der ?
Omdømme 3
Jeg bruger som standard 720p på boksen. Hvis den står til 1080i så "lagger" billedet nogle gange ved hurtige bevægelser i billedet, hvis kanalen jeg ser sender i 720p.
Michael.
Omdømme 7
Badge +4
mitri skrev:

Jeg bruger som standard 720p på boksen. Hvis den står til 1080i så "lagger" billedet nogle gange ved hurtige bevægelser i billedet, hvis kanalen jeg ser sender i 720p.
Michael.

Nu er det snart kun TV2´s kanaler og nabolandene, der sender 720p og mon ikke TV2 følger DR hen ad vejen og får 1080i ?
Omdømme 3
Det er muligt.
Det er blot et irritations moment, omend det er et af de små :-)
Michael.
Omdømme 7
Badge +4
Apple TV4 kan faktisk heller ikke justere efter kildematerialet, så der må man også vælge både mellem 720p og 1080p, alt efter om det er Yousee Play eller Netflix, HBO Nordic og snart Viaplay

Og her kan man vælge 50hz og 60 hz alt efter om det er skandinavisk eller amerikansk streaming
Omdømme 3
Hej Mich.
Det er ikke korrekt.
Man kan da sætte opløsningen på AUTO på mit Apple TV 4, så den selv vælger mellem 720p eller 1080p, og 50 eller 60hz.
Her er 1080i ikke en option.
Så det behøver man IKKE vælge manuelt.
Michael.
Omdømme 7
Badge +4
Jeg har ladet mig fortælle:

"Under billed opløsning, der er en mulighed for at sætte den på auto

Er der nogen der ved, hvad auto idag reelt gør ?

1. Tager den hensyn til at det er720p eller 1080p materiale ?
2. Tager den hensyn til om det er 50 eller 60 HZ ?

Auto gør at ATV spørger dit TV hvilken opløsning/frekvens TV'et foretrækker at modtage, og indstiller sig derefter det.

Så svaret til 1+2 er nej desvære nej."

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=35&t=34454&sid=cc84cd28c1286b319967d406f7ef3694&start=420

Jeg mener også at have set det andre steder
Omdømme 3
Ja, den variation tænkte jeg ikke lige på.
Men ser jeg Netflix via Humax boksen, så kan billedepanoreringer nærmest foregår i små ryk, dette sker ikke på Netflix via Apple TV4.

Michael.
Omdømme 7
Badge +4
mitri skrev:

Ja, den variation tænkte jeg ikke lige på.
Men ser jeg Netflix via Humax boksen, så kan billedepanoreringer nærmest foregår i små ryk, dette sker ikke på Netflix via Apple TV4.

Michael.

Du kan læse indlæg om 50/60hz https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/ny-opdatering-til-humax-med-netflix-v-141-98959
Omdømme 4
Hej, min boks er ved at løbe fuld. Med den seneste opdatering bliver jeg i den grad mindet om det, der kommer et banner frem ca. hvert andet minut som fylder hele toppen af skærmen.
Jeg har forgæves søgt menuerne igennem for at finde et sted hvor jeg kunne slå den slags notifikationer fra.
Jeg formoder at bannere kommer når man når over 90%, jeg er endnu ikke nået under...
Jeg vil foreslå at banneret vises når boksen startes, så man bliver opmærksom på det potentielle problem, men STOP med igen og igen at vise banneret, det ødelægger da oplevelsen ved at se en god film, når der konstant kommer et banner i toppen af skærmen!

/Michael
Omdømme 7
Badge +6
Så skal der snart slettes indhold, så hvorfor ikke begynde nu, så er du ude over problemet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)