Ny opdatering til Humax: Nu med radio! (v.1.50)

Vis første besked

108 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Så skal boksen f.eks outputte 720, og TVet Scalerer til 1080, har den permanent på 1080i, da flertallet af kanaler sendes sådan.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Så skal boksen f.eks outputte 720, og TVet Scalerer til 1080, har den permanent på 1080i, da flertallet af kanaler sendes sådan.

Fornuftigt, men hvis boksen selv kunne se input materialet, ville det være optimalt
Omdømme 3
Hvis man betale lidt ekstra til Netflix for du 4k . Så er det jo lige meget med Netflix appen på boxen. Bare en tanke.

Er der sted/link direkte til box humax udvikler. Hvor man kan sende et spørgsmål/forslag.
Omdømme 7
Badge +4
jarlja skrev:

Er der sted/link direkte til box humax udvikler. Hvor man kan sende et spørgsmål/forslag.

Skriv det i denne tråd. Jeg er 100% sikker på at Yousee læser denne tråd
Omdømme 7
Badge +4
mich skrev:

jarlja skrev:

Skriv det i denne tråd. Jeg er 100% sikker på at Yousee læser denne tråd

Se det Yousee har skrevet i denne tråd, første indlæg

"Hvis du har spørgsmål til opdateringen, så stil dem endelig nedenfor i kommentarfeltet, hvor vi løbende følger op på spørgsmålene :) "
Kan man optage radio?
Omdømme 7
Badge +4
Nej, desværre (det kræver også at det er i TV guiden, ligesom Cafe Hack nu er på infokanalen
Suk! Hver gang jeg tænder for boksen, blokeres øverste del af skærmen med en komplet ubrugelig meddelelse om at "TV-boksen genopretter forbindelse til internettet" som varer i 10-20 sekunder. Det efterfølges af en lige så ubrugelig meddelelse om at "TV-boksen har nu forbindelse til internettet". Suk igen!

Hvorfor? Hvorfor?! Gør det bedre! Tak!
Omdømme 7
Badge +6
Hvorfor.? Det er da meget god info.
Omdømme 7
Badge +4
Så ved man jo, at man kan starte at optage eller se TV guide, rigtig god info
- Jeg vil lige fortælle dig at du ikke kan optage eller se TV-guide.

- Men jeg har ikke brug for...

- Men jeg vil bare se TV...

- Det har jeg ikke brug for lige nu...

- Ok tak!. Mange tak! Vis mig nu bare HELE TV-billedet.

- Suk! Tusind tak for den oplysning som jeg ikke havde brug for.

- Hurrah! Nu kan du optage eller se TV-Guide.

- Ih hvor dejligt. Men jeg kan stadig ikke se hele billedet.

- Hurrah! Nu kan du optage eller se TV-Guide.

- SUK!

Informationer skal gives når man har brug for dem. Elendig brugervenlighed at give informationer om noget man ikke har brug for. Især når det skygger for det man rent faktisk vil se. Det burde være logik for burhøns.
Omdømme 7
Badge +6
Så stil den til lav Dvale, så er den på meget hurtigere, og du bliver ikke irriteret over en god info.
Radiomanden skrev:

Så stil den til lav Dvale, så er den på meget hurtigere, og du bliver ikke irriteret over en god info.

Ja da. Brug mere strøm for at fjerne en ubrugelig og unødvendig information. Tak for ideen.
Omdømme 3
Ok tak
Angående om man kan optage radio, det kommer vel an på om tv'et understøtter harddisk via usb vil jeg mene. Men kun det man høre. Ikke andre kanaler. Ved godt det hedder andet også. Kan ikke huske.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Og betal over 400 kr ekstra i strømforbrug
Omdømme 7
Badge +4
jarlja skrev:

Ok tak
Angående om man kan optage radio, det kommer vel an på om tv'et understøtter harddisk via usb vil jeg mene. Men kun det man høre. Ikke andre kanaler. Ved godt det hedder andet også. Kan ikke huske.

Nu var det om man på humax kunne optage radio programmer, det kan desværre ikke
Hvad er jeres oplevelse med HDMI-CEC?
Jeg slog det til og det fungerer fint med mit tv men kommunikerer overhovedet ikke med min Denon receiver. Det er lidt træls da alle mine andre enheder selv kan skifte input på receiver men med humax skal jeg gøre det manuelt.
Omdømme 1
Hej ColineHF,

Jeg har meget længe efterspurgt fungerende HDMI-CEC, så jeg blev rigtig glad da jeg så, at det nu var understøttet igen.
Mit setup er, at jeg har de fleste HDMI enheder (YouSee box, XBox, Bluray afspiller, Denon surround) sat direkte til mit Philips TV (et 65PUS7601).
Med den nye v. 1.5 fungerer tænd af systemet præcist som ønsket: Tænder jeg først for YouSee boksen, trigger den med det samme at TV tændes og skifter over til HDMI input for YouSee boksen, og derefter trigger fjernsynet at Denon Surround tænder og sender lyden ud. STORT PLUS for dette, det vil nok gøre at jeg vil bruge YouSee boksen langt mere som primær TV kilde.
MEN to knapt optimale ting jeg oplever:
1) Ved SLUK slukker YouSee boksen kun fjernsynet, ikke Denon surround lyden. For at opnå det, skal jeg først slukke fjernsynet (med sin egen fjernbetjening) som trigger sluk af Denon, og først derefter slukke YouSee boksen. Ved ikke om det med HDMI-CEC standarden burde kunne slukke hele vejen i gennem med sluk direkte på YouSee boksen, lige som tænd ellers virker.
2) Når YouSee boksen har overtaget kontrollen, kan jeg ikke på TVet skifte over til at se TV direkte ved blot at trykke på TV fjernbetjeningens "TV" knap - det har jeg aldrig oplevet før med andre HDMI input. Det virker som om, at YouSee boksen bilder fjernsynet ind, at den er "TV". Det kræver i stedet at gå via menu for input kilder.

Stadig - et stort fremskridt nu.
Omdømme 4
Badge +6
Radiomanden skrev:

Favorit til TV er ikke nødvendigt, da der kun er de kanaler om brugeren har rettighed til, favorit til radio er unødvendigt, for at bruge Radio funktionen kræves at TVet tændes, det burde ikke være nødvendigt.

Afhængigt af din opsætning er det faktisk muligt at lytte til radio, uden at fjernsynet er tændt. Det kræver dog, at du kører lyden igennem et eksternt højtaler-system og ikke bruger tv'ets egne højtale. Slukker du så tv'et, vil lyden fortsat køre, og du kan skifte program ved hjælp af P+ & P-. :)

Når det er slut med at høre radio, kan du blot slukke boksen.

Har i nogle gode forslag, er I meget velkommen til at komme med dem her. Så tager vi det med videre. Vi følger med. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +6
Det er jo nødvendigt at tænde TVet for at få adgang til Radio, og for at kunne vælge hvad der skal høres.
En seperat mulighed for at tænde boksen, så den går på Radio, og at man derefter med tryk på en nummer tast kan vælge hvad der skal høres er bedre.
Det er også er ønske at udskifte den nuværende Radio med Tune In.
Min Samsung-boks gik i stykker for en måneds tid siden, så jeg besluttede at prøve den nye boks, og nu går jeg allerede og tænker på at levere den tilbage - primært pga. EPG og krav om internetadgang for at kunne starte (og dermed statusbeskederne om internetadgang).

Ved tryk på EPG-knappen burde man kunne komme direkte i den "rigtige" EPG, akkurat som på Samsung-boksen - evt. at kunne vælge dette som option i Avanceret opsætning.

EPG føles lige så langsom som på Samsung-boksen - muligvis fordi den viser ligegyldige billeder fra de forskellige kanaler. Det er også besværligt med grafisk kanallogo i EPG, da nogle ligner hinanden.

Desuden er der stadig fejl i EPG-visning, så den hopper 3 timer ved sideskift henover det aktuelle tidspunkt, mens den korrekt hopper 2 timer på andre tider.

Jeg slukker altid mit udstyr på stikkontakten, undtaget hvis der skal optages. Det er derfor træls at boksen efter opstart går i dvale, som man så efterfølgende skal ud af, før man kan se fjernsyn.

Så generelt må jeg erkende, at jeg savner betjeningen fra Samsung-boksen, men ikke dens hastighed (og manglende evne til at slukke for blæseren).
Omdømme 7
Badge +4
KlausJ skrev:

Min Samsung-boks gik i stykker for en måneds tid siden, så jeg besluttede at prøve den nye boks, og nu går jeg allerede og tænker på at levere den tilbage - primært pga. EPG og krav om internetadgang for at kunne starte (og dermed statusbeskederne om internetadgang).

Ved tryk på EPG-knappen burde man kunne komme direkte i den "rigtige" EPG, akkurat som på Samsung-boksen - evt. at kunne vælge dette som option i Avanceret opsætning.

EPG føles lige så langsom som på Samsung-boksen - muligvis fordi den viser ligegyldige billeder fra de forskellige kanaler. Det er også besværligt med grafisk kanallogo i EPG, da nogle ligner hinanden.

Desuden er der stadig fejl i EPG-visning, så den hopper 3 timer ved sideskift henover det aktuelle tidspunkt, mens den korrekt hopper 2 timer på andre tider.

Jeg slukker altid mit udstyr på stikkontakten, undtaget hvis der skal optages. Det er derfor træls at boksen efter opstart går i dvale, som man så efterfølgende skal ud af, før man kan se fjernsyn.

Så generelt må jeg erkende, at jeg savner betjeningen fra Samsung-boksen, men ikke dens hastighed (og manglende evne til at slukke for blæseren).

Jeg kan slet, slet ikke nikke genkendende til dine problemer
Omdømme 7
Badge +6
Der er jeg helt enig.
Omdømme 7
Badge +4
KlausJ

Uddyb gerne

1. omkring at du er nød til at slukke pga. larm,

2. Den er ca 45 sekunder om at starte internettet op med høj strømbesparelse, men du kan stadig se TV

3. Du skal trykke en ekstra gang for at komme ind i EPG

4. Fejl i EPG 3 / 2 timer, den forstår jeg ikke

Hvad er dit alternativ
Omdømme 7
Badge +6
Uanset hvilken opløsning boksen udsender, 720 f.eks vil der jo alligevel Scaleres til 1080 af TVet, så derfor har ned den på 1080i hele tiden, da de fleste kanaler sendes sådan.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)