Ny opdatering til Humax: Nu med radio! (v.1.50)

Omdømme 5
Badge +7
  • YouSee Forum Team
  • 2352 kommentarer
Hvis du har Humax TV-boks og gerne vil høre radio via din tv-boks, så er der hermed gode nyheder.

Vi har i dag lanceret en opdatering, som bl.a. giver mulighed for at høre radio over din tv-boks :)

Alt efter din opsætning, så er det muligt at lytte til radioen selvom dit tv er slukket.
Hvis du f.eks. bruger eksterne højtalere sat til tv'et, så kan du sagtens slukke for dit tv - lyden vil nemlig blive sendt direkte til højtalerne. Når du har markeret dine favoritkanaler, så kan du nemt skifte imellem dem via p+/p-, selvom dit tv er slukket. Afspilningen stoppes blot ved at slukke boksen.

Læs mere nedenfor om boksens nye funktioner.

Sådan finder du radio-funktionen:

Du finder radio under "Apps" i menuen sammen med Netflix.

Markér dine favorit radiostationer:

Du kan markere dine yndlingsstationer som favoritter ved hjælp af fjernbetjeningens grønne knap.

Bemærk:

- Når radioen spiller, aktiveres pauseskærm efter 1 minut (Skærm går i sort). Skærmen vækkes igen ved tryk på en vilkårlig knap på fjernbetjeningen.

- Strømspareindstillinger gælder på samme måde som når du ser tv. Boksen slukker og radioen stopper efter de angivet indstillinger.

Bedre overblik over optagelser
  • Forbedret oversigt over optagelser og det er nu også muligt at sortere optagelser efter genrer eller alfabetisk.
  • Nu kan du vælge hvordan dine optagelser skal vises i menuen optagelser
  • Det er nu også muligt at se hvor meget plads der er på harddisken inde under oversigt for overtagelser.

Mulighed for at slå HDMI-CEC til og fra:

Det er nu igen muligt at slå HDMI-CEC til og fra. Funktionen tillader sammenkobling af enheder igennem HDMI porten. Det betyder f.eks. at du kan slukke flere enheder på samme tid via én fjernbetjening.

Du finder HDMI-CEC indstillingen under Menu -> Indstillinger -> Skærm og den er som standard slået fra.

Forbedret overblik i den store tv-guide:

Du kan nu hurtigere kigge programmer igennem i den store guide-visning.

Hvis du har spørgsmål til opdateringen, så stil dem endelig nedenfor i kommentarfeltet, hvor vi løbende følger op på spørgsmålene :)

God fornøjelse med den nye opdatering!

108 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Visningen med tekst alene i bl.a. i "DATO" orden er faktisk rigtig god :D
Omdømme 3
Troede favorit var til tv kanaler. Men så er det til radio. Meget skuffet.
Omdømme 7
Badge +6
Favorit til TV er ikke nødvendigt, da der kun er de kanaler om brugeren har rettighed til, favorit til radio er unødvendigt, for at bruge Radio funktionen kræves at TVet tændes, det burde ikke være nødvendigt.
Omdømme 7
Badge +4
Jeg vil dog give jarlja ret

Ville godt selv kunne fjerne eller usynliggøre ARD, ZDF, NDR, RTL, Folketinget, Ramasjang, Ultra, Region København Lokal TV, Trailerkanalen og infokanalen fra grundpakken, og mange flere, mens jeg stadig har fuldpakken
Omdømme 1
Radiomanden skrev:

Favorit til TV er ikke nødvendigt, da der kun er de kanaler om brugeren har rettighed til, favorit til radio er unødvendigt, for at bruge Radio funktionen kræves at TVet tændes, det burde ikke være nødvendigt.

Favorit til tv er nødvendigt hvis man gerne vil skjule alle de kanaler man aldrig ser. Hvor tit ser du feks Yousee HD testkanalen? Jeg har også en kanal der i guiden hedder Lokal-tv/Canal+ First hvor boksen melder at antennesignalet er mistet... Ud af de 53 kanaler jeg har er der 15-20 stykker jeg aldrig ser og ingen af dem er kanaler jeg selv kan fravælge med bland-selv.
Omdømme 7
Badge +4
kkirckhoff skrev:

Radiomanden skrev:

Favorit til tv er nødvendigt hvis man gerne vil skjule alle de kanaler man aldrig ser. Hvor tit ser du feks Yousee HD testkanalen? Jeg har også en kanal der i guiden hedder Lokal-tv/Canal+ First hvor boksen melder at antennesignalet er mistet... Ud af de 53 kanaler jeg har er der 15-20 stykker jeg aldrig ser og ingen af dem er kanaler jeg selv kan fravælge med bland-selv.

Ja, jeg glemte vidst et par stykker mere, jeg godt ville fjerne fra boksen :D
Omdømme 7
Badge +6
Kanaler der aldrig bliver set i Grundpakken ligger i bunden af listen, de øvrige er valgfri bland selv, da der så vil være alt for mange der aldrig bliver set.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Kanaler der aldrig bliver set i Grundpakken ligger i bunden af listen, de øvrige er valgfri bland selv, da der så vil være alt for mange der aldrig bliver set.

Når jeg ser TV på knap 1 som kunne være DR1, så anvender jeg p+/p- knappen på fjernbetjeningen til at gå tilbage i stedet for frem, nemlig for at se f.eks. sportskanaler eller nyhedskanaler, jeg har lagt i bunden. Derfor ville muligheden for at skjule/fjerne kanaler være en kæmpe fordel for mig

Iøvrigt ville det også hjælpe på overblikket i TV guiden, at jeg jeg ikke skulle se på programoversigt for de kanaler, jeg ikke ser
Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:

Iøvrigt ville det også hjælpe på overblikket i TV guiden, at jeg jeg ikke skulle se på programoversigt for de kanaler, jeg ikke ser

Derfor ligger de kanaler der ikke ses i bunden, så alt hvad der ligger efter filmkanalerne behøves der ikke ses på.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

mich skrev:

Derfor ligger de kanaler der ikke ses i bunden, så alt hvad der ligger efter filmkanalerne behøves der ikke ses på.

Men jeg ønsker at kunne se, alle dem der ligger i bunden, med page down (p+/p- knappen) fra udgangspunkt kanal nr. 1. En fleksibel måde, f.eks. hvis konen/børnene ser dem nedenunder 1, og jeg ser dem ovenover 1
Omdømme 1
mich skrev:

Radiomanden skrev:

mich skrev:

Men jeg ønsker at kunne se, alle dem der ligger i bunden, med page down (p+/p- knappen) fra udgangspunkt kanal nr. 1. En fleksibel måde, f.eks. hvis konen/børnene ser dem nedenunder 1, og jeg ser dem ovenover 1

Jeg kommer lige Radiomanden i forkøbet og foreslår at de kanaler man egentligt helst ville skjule vejen ligges MIDT i kanalrækken :P
Omdømme 7
Badge +4
kkirckhoff skrev:

mich skrev:

Radiomanden skrev:

mich skrev:

Jeg kommer lige Radiomanden i forkøbet og foreslår at de kanaler man egentligt helst ville skjule vejen ligges MIDT i kanalrækken :P

Det er også det jeg har idag, men det ville være nemmere at undgå dem, hvis det kunne lade sig gøre:D:D:D:D
Omdømme 7
Badge +4
Men vi kan da i hvert fald blive enige om, at man ikke kan undgå TV kanaler på Humax boksen, man aldrig ser

Vi er tvunget til at have dem på boksen (ikke noget problem på den hamle Yousee samsung boks eller på almidelige TV / HDD optagere).
Hvor finder jeg Kanaler i arkiv? Efter opdatering er de væk.
Omdømme 7
Badge +4
LEW skrev:

Du går i menu

TV og "kanaler i arkiv" øverst oppe
mich skrev:

LEW skrev:

Du går i menu

TV og "kanaler i arkiv" øverst oppe

Omdømme 7
Badge +6
Der kan også gås tilbage i tiden på EPG, så kommer man også ind i Arkiv.
Der kan kun vælges Live TV
Omdømme 7
Badge +4
Eller søge på programmet under søg, så får man også muligheden

Der er disse 3 måder
Omdømme 7
Badge +4
Og hvis man går i TV guide, og så hen til TV kanal logoet og trykker på OK knappen
Omdømme 7
Badge +4
kkirckhoff skrev:

Radiomanden skrev:

Hvis man har kunnet på en boks, Yousee har haft de sidste 10 år, så burde det efter min mening også kunne lade sig gøre på efterfølgeren, så dem der får den nye boks ikke bliver skuffet, hvad enten det så er favorit, eller man kan skjule kanaler på den
Er det nyt at man kan vælge mellem 720p, 1080i, og 1080p?

Hvad bør man vælge? Min stod på 1080i? Hvad kan grunden være til det? Jeg er sikker på at jeg aldrig har stillet den selv.
Omdømme 7
Badge +4
pervel skrev:

Er det nyt at man kan vælge mellem 720p, 1080i, og 1080p?

Hvad bør man vælge? Min stod på 1080i? Hvad kan grunden være til det? Jeg er sikker på at jeg aldrig har stillet den selv.

Nej det har været der hele tiden

Man bør bruge

720p når man ser TV2 og nabolandskanaler og Cmore (Yousee film og serier)
1080i når man ser alle andre TV kanaler (indtagen DR1 og DR3 pga en fejl i øjeblikkket)
1080p når man ser Netflix

For at få det korrekte billedopløsning
mich skrev:

Man bør bruge

720p når man ser TV2 og nabolandskanaler og Cmore (Yousee film og serier)
1080i når man ser alle andre TV kanaler (indtagen DR1 og DR3 pga en fejl i øjeblikkket)
1080p når man ser Netflix

For at få det korrekte billedopløsning

Jeg vil tro de fleste ser en blanding af ovenstående. Personligt ser jeg oftest DR1, DR2, TV2, og Netflix. Så hvad bør man vælge? Forhåbentlig er det ikke tanken at man skal skifte indstilling hver gang man skifter kanal.
Omdømme 7
Badge +4
Vi må håbe, boksen kan komme til selv at vælge ud fra det man ser

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8