Ny opdatering til Humax: Nu med Netflix! (v. 1.41)


Omdømme 6
Badge +6
Har du en Humax TV-boks, og er du flittig bruger af Netflix, så er der i dag gode nyheder.

Vi har netop lanceret en opdatering, hvor du kan bruge dit Netflix-abonnement over din tv-boks.

Netflix er helt integreret, hvilket betyder, at du både kan finde tjenesten inde i Film & Serier, men faktisk også i TV-guiden, hvor den er lagt ind som en normal tv-kanal.

Sådan finder du Netflix:

Du kan finde Netflix som den sidste kanal på listen, men ønsker du at flytte den, så kan du under Indstillinger -> Kanalsortering flytte rundt og placere Netflix på den kanal som du ønsker. Dette slår igennem i TV-guiden og på kanal zapning.

Når du vil forlade Netflix, kan dette gøres ved blot at zappe med p+/p- på fjernbetjeningen eller trykke kanalnummeret du vil zappe hen til. Ydermere kan ”TV Guide” og ”Menu” på fjernbetjeningen også bruges.


Du kan ligeledes finde Netflix under Film og Serier:


Opdateringen sker helt automatisk, men dukker den ikke op, så gør følgende:

  1. Sluk tv-boksen bagpå.
  2. Vent 5 sekunder.
  3. Tænd igen.
  4. Herefter burde TV-boksen starte op og spørge, om du vil hente opdateringen 🙂

Ud over Netflix har vi også lavet nogle enkelte fejlretninger som bl.a. en fejl, hvor undertekster automatisk var sat til engelsk - dette er nu rettet, så de nu som standard er sat til dansk.

Vil du læse mere? Så se Netflix på YouSee, hvor du kan finde hjælp til at komme igang.

Har du flere spørgsmål? Så stil dem endelig her i kommentarfeltet, hvor vi løbende følger op på jeres spørgsmål 🙂

78 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +6
Hej alle,

Jeg samler lige op på jeres mange spørgsmål - hvis I har flere, så sig endelig til :)

ELR:
Vi ser på denne funktionen, men på nuværende tidspunkt kan jeg ikke fortælle hvornår den er klar.

Radiomanden:
Hvilke opdateringer tænker du på? .. Og Netflix er da rigtig vigtig! :)

Marlin:
Det lyder mystisk - hvis det stadig ikke virker, så forsøg med en genstart. Virker det heller ikke, så kan det være nødvendigt at nulstille den. Bemærk dog, at dette vil slette dine personlige indstillinger mm.

AllanHvass:
Denne fejl er endnu ikke rettet, men det er noget vi ser på, da det på mange måder vil forbedre brugeroplevelsen - ligesom i dit tilfælde.

pervel:
Det lyder mystisk - kvaliteten burde være den samme som på dit Apple TV. Hvis det fortsætter, så forsøg gerne med en genstart og se, om det hjælper på problemet.

andresen1976:
Der er planer om det, men det er for tidligt at sige hvornår det bliver implementeret.

ospoulsen:
Hvis problemet endnu ikke har løst sig, så vil jeg anbefale at kontakt vores support på 70 70 40 40.

Flemming897:
Denne funktionen er vi i gang med at udvikle! :)

Vh
Nogen der har et bud på hvorfor de hurtige bevægelser i billedet hakker en smulet, andre der har bemærket det. Det gør det ikke når jeg alfspiler Netflix over min blu ray afspiller.

Det lyder som Judder.
Det sker fordi at Netflix indhold er 24p/24 billeder i sekundet men Humax Boksen viser 50HZ/50 billeder i sekundet. Den er derfor nødt til at vise nogle af billederne to gange. Det kan så tydeligt ses i panoreringer, da billedet jo "står stille" i en kort periode.

Din blu ray player er i stand til at vise i 24HZ og afspiller dermed korrekt.


Eller sagt på en anden måde, Netflix (USA) anvender 60 Hz mens Viaplay, HBONordic og Cmore anvender 50 Hz (europæisk) Det kan man skifte på ATV og Chromecast, men ikke på Youee boksen


Tak, ja det lyder jo så meget sansynligt.


Jeg kunne så godt tænker mig et svar på det her, hvis det ikke kan stilles i Humax boksen, skal vi så bare leve med en ringere kvalitet eller ??
Omdømme 7
Badge +9


Radiomanden:
Hvilke opdateringer tænker du på? .. Og Netflix er da rigtig vigtig! :)


Jeg tænker f.eks på bedre serie optagelse, TTV på optagelser, Radio, Split Screen på TTV, Remote Record.
Ting som nok skulle ses på fremfor en Streaming tjeneste som kunne komme senere.
Badge +1
Jeg har også oplevet at kvaliteten svinger utroligt meget. Jeg har aldrig set dette før med hverken indbygget Netflix på TV eller via Chromecast.
Ideen med Netlix som en "TV kanal" er fin, men der skal styr på teknikken før jeg dropper Chromecast.
Jeg har også oplevet at kvaliteten svinger utroligt meget. Jeg har aldrig set dette før med hverken indbygget Netflix på TV eller via Chromecast.
Ideen med Netlix som en "TV kanal" er fin, men der skal styr på teknikken før jeg dropper Chromecast.


Min far oplever det samme på Humax boksen på Netflix, hurtige bevægelser hakker og det giver er lidt uroligt billede, han har heller ikke dette problem på 2 andre platforme hvor han også kan køre Netflix. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke gør boksen variabel med hensyn til opløsning/HZ i stedet for at den skal stå fast med fast opløsning. De fleste andre medier kan stilles i en auto funktion der ændre sig efter kildematerialet, På Humax boksen kan man vælge at stille sig i 1080P til trods for at en del kanaler faktisk sender ud i 1080i.
Hej Nikolaj.

Fint med integreret Netflix for dem, der bruger det..., men ellers vil jeg give Radiomanden ret. Hvor bliver de vigtige opdateringer af? Eksempel her til meget tidlig morgen, hvor TV2 Sport viste Carolines kamp. Kunne man optage den kamp? Nej, det kunne man ikke, fordi guiden ikke havde nogen programinformationer. Hvornår kommer muligheden for manuel tidsbestemt optagelse??
Hej begge,
.......
Vi har ikke nogle planer om at lave en HBO-app til vores platforme. Som du er inde på, så gør HBO-metoden det lettere for dig som kunde ift. brugeroplevelse, men også ift. betaling - derfor fortsætter vi med det, hvilket også gælder C More. Dette er dog ikke en metode som Netflix tilbyder, og derfor er den altså kommet i app-form :)

Viaplay kan jeg på nuværende tidspunkt ikke komme længere ind på.

Vh
Hej begge,

Årsagen til at den ligger under kanaler er simpelthen for at "integrere" den sammen med flow-tv'et. Vores direktør for TV og Bredbånd har fortalt lidt om det i denne pressemeddelelse

Vi har ikke nogle planer om at lave en HBO-app til vores platforme. Som du er inde på, så gør HBO-metoden det lettere for dig som kunde ift. brugeroplevelse, men også ift. betaling - derfor fortsætter vi med det, hvilket også gælder C More. Dette er dog ikke en metode som Netflix tilbyder, og derfor er den altså kommet i app-form :)

Viaplay kan jeg på nuværende tidspunkt ikke komme længere ind på.

Vh


Jeg - og sikker også rigtigt mange andre - har HBO og CMore via TelmorePlay, som jo er i samme firma som jer - I bør lave en løsning for denne type abonnement.
Mvh.
Morten
Omdømme 7
Badge +9
Der rapporteres om at Netflix ikke er med DD 5.1 lyd når det er via Humaxen, men OK 5.1 fra andre enheder. Er det grundet der bruges DD+, hvad får i andre af lyd på Netflix via Humax.
Har haft Netflix for et godt stykke tid siden, leveret fra TVet, ingen 5.1, men fra BD afspiller ingen problemer.
Der rapporteres om at Netflix ikke er med DD 5.1 lyd når det er via Humaxen, men OK 5.1 fra andre enheder. Er det grundet der bruges DD+, hvad får i andre af lyd på Netflix via Humax.
Har haft Netflix for et godt stykke tid siden, leveret fra TVet, ingen 5.1, men fra BD afspiller ingen problemer.


Jeg har fin 5.1 lyd på netflix, lydindstillinger skal stå til Surround på boksen.
Jeg syntes ikke rigtigt jeg får svar på mine problemer 🙂
Omdømme 7
Badge +9
Nogen der har et bud på hvorfor de hurtige bevægelser i billedet hakker en smulet, andre der har bemærket det. Det gør det ikke når jeg alfspiler Netflix over min blu ray afspiller.

Det lyder som Judder.
Det sker fordi at Netflix indhold er 24p/24 billeder i sekundet men Humax Boksen viser 50HZ/50 billeder i sekundet. Den er derfor nødt til at vise nogle af billederne to gange. Det kan så tydeligt ses i panoreringer, da billedet jo "står stille" i en kort periode.

Din blu ray player er i stand til at vise i 24HZ og afspiller dermed korrekt.


Hej ColineHF

Humax boksen er i stand til både at outputte 50 hz og 24 hz og det afhænger således af indholdet, hvad den returnerer billedet i. Derfor er jeg ikke sikker på at dette er forklaringen.

Det lader ikke til at være et generelt problem, så jeg vil gerne høre Jan S, hvorvidt dette stadig er noget der opleves? Uddyb gerne om boksen er på nettet via trådløst eller med kabel opsætningen i øvrigt. Måske nogle herefter kan byde yderligere ind.
Omdømme 7
Badge +1
Nogen der har et bud på hvorfor de hurtige bevægelser i billedet hakker en smulet, andre der har bemærket det. Det gør det ikke når jeg alfspiler Netflix over min blu ray afspiller.

Det lyder som Judder.
Det sker fordi at Netflix indhold er 24p/24 billeder i sekundet men Humax Boksen viser 50HZ/50 billeder i sekundet. Den er derfor nødt til at vise nogle af billederne to gange. Det kan så tydeligt ses i panoreringer, da billedet jo "står stille" i en kort periode.

Din blu ray player er i stand til at vise i 24HZ og afspiller dermed korrekt.


Hej ColineHF

Humax boksen er i stand til både at outputte 50 hz og 24 hz og det afhænger således af indholdet, hvad den returnerer billedet i. Derfor er jeg ikke sikker på at dette er forklaringen.

Det lader ikke til at være et generelt problem, så jeg vil gerne høre Jan S, hvorvidt dette stadig er noget der opleves? Uddyb gerne om boksen er på nettet via trådløst eller med kabel opsætningen i øvrigt. Måske nogle herefter kan byde yderligere ind.


Kasper, der var en masse kritik af Chromecast i starten, fordi den i ikke kunne køre 50 hz men kun 60 hz, som anvendes i USA, netop fordi man får fnider, hvis det er 50 hz streaming udbyder som f.eks. Cmore, Viaplay, Blockbuster og også Yousee streaming.
Der blev så endelig lavet en Update, så man kunne sætte et hak ved 50 hz, og kritikken af chromecasten forsvandt

På samme måde kan man ændre mellem 50 og 60 hz på ATV4

Kører man Netflix, så ændrer man til 60 hz, og kører man skandinavisk, så ændrer man til 50 hz.

Men på Humax boksen kan man ikke ændre til 60 hz
Omdømme 7
Badge +1
Chromecast har endelig fået mulighed for 50 Hz billedfrekvens til os i Europa.


http://www.recordere.dk/2015/12/chromecast-kan-nu-afspille-i-50-hz-billedfrekvens/
Nogen der har et bud på hvorfor de hurtige bevægelser i billedet hakker en smulet, andre der har bemærket det. Det gør det ikke når jeg alfspiler Netflix over min blu ray afspiller.

Det lyder som Judder.
Det sker fordi at Netflix indhold er 24p/24 billeder i sekundet men Humax Boksen viser 50HZ/50 billeder i sekundet. Den er derfor nødt til at vise nogle af billederne to gange. Det kan så tydeligt ses i panoreringer, da billedet jo "står stille" i en kort periode.

Din blu ray player er i stand til at vise i 24HZ og afspiller dermed korrekt.


Hej ColineHF

Humax boksen er i stand til både at outputte 50 hz og 24 hz og det afhænger således af indholdet, hvad den returnerer billedet i. Derfor er jeg ikke sikker på at dette er forklaringen.

Det lader ikke til at være et generelt problem, så jeg vil gerne høre Jan S, hvorvidt dette stadig er noget der opleves? Uddyb gerne om boksen er på nettet via trådløst eller med kabel opsætningen i øvrigt. Måske nogle herefter kan byde yderligere ind.


Hej Kasper.
Trådløst kunne jeg ikke drømme om når vi taler billedesignaler, jeg køre med cat7 skærmede netkabler.
Min far oplever det samme på netflix via Humax boksen, så muligvis er det ikke en general fejl, men andre oplever det dog også og så er der dem der bare ikke lægger mærke til det. 😉 .

Jeg har dog en enkel serie der ikke har problemet sjovt nok, så det gør det kun mere mystisk, så jeg vil sige 3 ud af 4 serier oplever jeg det på, så jeg vil ikke gøre mig klog på om problemet ligger på boksen eller selve netflix appen, men igen, jeg har ikke problemet på nogen serier på min bluray afspiller.
Omdømme 7
Badge +1
Hej Jan S

Den ene serie skulle vel ikke være en europæisk og de andre amerikanske ?
Hej Jan S

Den ene serie skulle vel ikke være en europæisk og de andre amerikanske ?


Desværre nej, jeg kan godt følge dig, men serien Wynonna Earp er canadisk/amerikansk og har ikke problemet.
Nu har jeg rapporteret problemet på de enkelte serier til Netflix og oplyst at det kun er via Humax boksen jeg har problemet, måske der sidder éen der med et guldkorn, hvis de da overhovedet svare tilbage.
Omdømme 7
Badge +1
Nu har jeg rapporteret problemet på de enkelte serier til Netflix og oplyst at det kun er via Humax boksen jeg har problemet, måske der sidder éen der med et guldkorn, hvis de da overhovedet svare tilbage.

Meld endelig tilbage
Nu har jeg rapporteret problemet på de enkelte serier til Netflix og oplyst at det kun er via Humax boksen jeg har problemet, måske der sidder éen der med et guldkorn, hvis de da overhovedet svare tilbage.

Meld endelig tilbage
Det skal jeg nok 🙂
Omdømme 3
Badge
Hej alle,

Jeg samler lige op på jeres mange spørgsmål - hvis I har flere, så sig endelig til :)

... en masse svar....

Vh


Virkelig super du følger op, Nikolaj! Men må jeg anbefale en anden gang at gentage spørgsmålet i de svar du giver. Det vil gøre det langt nemmere at forstå hvad du svarer på.
Hej igen.
Så har jeg fået en forklaring af Netflix, der 100 % peger på Humax boksen som værende problemet.
Ifl. ham jeg har snakket med, er det forskelligt hvad de sender ud, de ligger altså ikke fast og sender 24 hz, men mellem 24-60 hz ,afhængig af kildematerialet.
Det kan også forklare hvorfor jeg har en enkelt serie der ingen problemer har.
Men Humax boksen er åbenbart ikke særlig fleksibel hvis den kun køre 50 hz, kan den overhovedet gå op til 60hz ??.
Dernæst kan det også ske at Humax boksen kan have svært ved at læse HD kodninger af lidt ældre dato, Netflix koder nyere serrier på en anden måde .
Så jeg vil mene det er en fejl som en del vil opleve på Humax boksen, nogen lægger måske bare ikke mærke til det, men helt optimalt er det desværre ikke, det er ellers dejligt nemt at bruge netflix den vej, så jeg håber på en løsning hen ad vejen.
Omdømme 7
Badge +6
Hej igen.
Så har jeg fået en forklaring af Netflix, der 100 % peger på Humax boksen som værende problemet.
Ifl. ham jeg har snakket med, er det forskelligt hvad de sender ud, de ligger altså ikke fast og sender 24 hz, men mellem 24-60 hz ,afhængig af kildematerialet.
Det kan også forklare hvorfor jeg har en enkelt serie der ingen problemer har.
Men Humax boksen er åbenbart ikke særlig fleksibel hvis den kun køre 50 hz, kan den overhovedet gå op til 60hz ??.
Dernæst kan det også ske at Humax boksen kan have svært ved at læse HD kodninger af lidt ældre dato, Netflix koder nyere serrier på en anden måde .
Så jeg vil mene det er en fejl som en del vil opleve på Humax boksen, nogen lægger måske bare ikke mærke til det, men helt optimalt er det desværre ikke, det er ellers dejligt nemt at bruge netflix den vej, så jeg håber på en løsning hen ad vejen.

Så skulle vi jo alle ha' problemer med Netflix og det har jeg ikke.
Hej igen.
Så har jeg fået en forklaring af Netflix, der 100 % peger på Humax boksen som værende problemet.
Ifl. ham jeg har snakket med, er det forskelligt hvad de sender ud, de ligger altså ikke fast og sender 24 hz, men mellem 24-60 hz ,afhængig af kildematerialet.
Det kan også forklare hvorfor jeg har en enkelt serie der ingen problemer har.
Men Humax boksen er åbenbart ikke særlig fleksibel hvis den kun køre 50 hz, kan den overhovedet gå op til 60hz ??.
Dernæst kan det også ske at Humax boksen kan have svært ved at læse HD kodninger af lidt ældre dato, Netflix koder nyere serrier på en anden måde .
Så jeg vil mene det er en fejl som en del vil opleve på Humax boksen, nogen lægger måske bare ikke mærke til det, men helt optimalt er det desværre ikke, det er ellers dejligt nemt at bruge netflix den vej, så jeg håber på en løsning hen ad vejen.

Så skulle vi jo alle ha' problemer med Netflix og det har jeg ikke.


Du er en heldig mand og det er Netflix via Humax boksen vi taler om?. Jeg referere blot til hvad Netflix selv oplyser, de må vel være de nærmeste til at vide hvad de sender ud tænker jeg. Jeg skal lige for en god ordens skyld gøre opmærksom på at jeg har kendskab til at andre har samme problemer med Humax boksen, hvis nogen ikke har, gør det bare mere mystisk.
Jeg tænkte lige at når nu nogen siger de ingen problemer har, kunne det måske skyldtes at vi ikke ser det samme på netflix, jeg har også 2 serier ud af en liste på 23 film og serier der ikke har nogen problemer.
Så hvis dem der ingen problemer oplever, måske kunne lokkes til at bare at kigge 5-10 min på éen af dem jeg har problemer med, lad os tage pretty little liars eller good witch. Læg mærke til om billede ruller jævnt eller det hakker eller ryster ved side bevægelser bla.

Det kunne sjovt at høre om 😃
Omdømme 7
Badge +1
Jeg tænkte lige at når nu nogen siger de ingen problemer har, kunne det måske skyldtes at vi ikke ser det samme på netflix, jeg har også 2 serier ud af en liste på 23 film og serier der ikke har nogen problemer.
Så hvis dem der ingen problemer oplever, måske kunne lokkes til at bare at kigge 5-10 min på éen af dem jeg har problemer med, lad os tage pretty little liars eller good witch. Læg mærke til om billede ruller jævnt eller det hakker eller ryster ved side bevægelser bla.

Det kunne sjovt at høre om :D


Jan,

1. er det gentagende fejl de samme steder ?
2. kunne du skrive konkret titel, afsnit, og hver mange minutter inde og evt. hvad der sker på skærmen ?

Så kunne man tjekke,

via Humax og bagefter via ATV4 / Chromecast

Samt afprøve indstillingerne

B.:1080i/1080p på Humax
B.:50/60hz på ATV/Chromecast

Besvar