Ny opdatering til Humax: Nu med Netflix! (v. 1.41)


Omdømme 6
Badge +6
Har du en Humax TV-boks, og er du flittig bruger af Netflix, så er der i dag gode nyheder.

Vi har netop lanceret en opdatering, hvor du kan bruge dit Netflix-abonnement over din tv-boks.

Netflix er helt integreret, hvilket betyder, at du både kan finde tjenesten inde i Film & Serier, men faktisk også i TV-guiden, hvor den er lagt ind som en normal tv-kanal.

Sådan finder du Netflix:

Du kan finde Netflix som den sidste kanal på listen, men ønsker du at flytte den, så kan du under Indstillinger -> Kanalsortering flytte rundt og placere Netflix på den kanal som du ønsker. Dette slår igennem i TV-guiden og på kanal zapning.

Når du vil forlade Netflix, kan dette gøres ved blot at zappe med p+/p- på fjernbetjeningen eller trykke kanalnummeret du vil zappe hen til. Ydermere kan ”TV Guide” og ”Menu” på fjernbetjeningen også bruges.


Du kan ligeledes finde Netflix under Film og Serier:


Opdateringen sker helt automatisk, men dukker den ikke op, så gør følgende:

  1. Sluk tv-boksen bagpå.
  2. Vent 5 sekunder.
  3. Tænd igen.
  4. Herefter burde TV-boksen starte op og spørge, om du vil hente opdateringen 🙂

Ud over Netflix har vi også lavet nogle enkelte fejlretninger som bl.a. en fejl, hvor undertekster automatisk var sat til engelsk - dette er nu rettet, så de nu som standard er sat til dansk.

Vil du læse mere? Så se Netflix på YouSee, hvor du kan finde hjælp til at komme igang.

Har du flere spørgsmål? Så stil dem endelig her i kommentarfeltet, hvor vi løbende følger op på jeres spørgsmål 🙂

78 Kommentarer

Omdømme 1
Boksen understøtter desværre ikke 4K så det er irrelevant for mig, men det skal nok være smart for en del. Jeg forstår bare ikke hvorfor "ægte" understøttelse af Netflix kommer før HBO Nordic og hvorfor skal man tvinges til at have endnu en kanal på boksen der ikke kan skjules? Jeg er nu oppe på at have 14 kanaler på boksen som jeg aldrig ser.
Omdømme 7
Badge +1
Hvorfor kører man HBO indbygget i boksen (bestående HBO abonnement kan ikke anvendes)
og nu Netflix som en app (bestående HBO abonnement kan anvendes) ?

Desuden afregner man direkte med Netflix, og med jer vedr. HBO, hvilket gør det nemmere, idet man betaler 3-4 måneder forud hos jer, og kun 1 måned forud hos tjenesterne

Følger HBO med på samme måde ?

Følger Viaplay med senere som App ?
Omdømme 6
Badge +6
Hej begge,

Årsagen til at den ligger under kanaler er simpelthen for at "integrere" den sammen med flow-tv'et. Vores direktør for TV og Bredbånd har fortalt lidt om det i denne pressemeddelelse

Vi har ikke nogle planer om at lave en HBO-app til vores platforme. Som du er inde på, så gør HBO-metoden det lettere for dig som kunde ift. brugeroplevelse, men også ift. betaling - derfor fortsætter vi med det, hvilket også gælder C More. Dette er dog ikke en metode som Netflix tilbyder, og derfor er den altså kommet i app-form :)

Viaplay kan jeg på nuværende tidspunkt ikke komme længere ind på.

Vh
Omdømme 4
Har endnu ikke Netflix; men overvejer det. Når man ser på Netflix side har de 3 typer abonnement, som tillader henholsvis 1, 2 eller 4 enheder at se Netflix samtidigt. Er det så sådan at Humax boxen bruger en af disse enheder ligesåsnart den er tændt, eller er det rent faktisk kun når man streamer noget fra Netflix?
Omdømme 6
Badge +6
Hej perko,

Humax-boksen vil kun bruge en "session" hvis der rent faktisk afspilles Netflix på den. Så hvis du har 1 adgang kan du sagtens have Netflix tilknyttet din tv-boks og samtidig se det på din computer - så længe den ikke streamer materiale på begge enheder samtidig :)

Vh
Omdømme 3
Badge +1
Hvad når bliver det mugligt og sætte boksen til og optage via en app på sin smartphone?
Omdømme 3
Badge +1
Fejl
Omdømme 7
Badge +9
Ja, hvor bliver de mere vigtige opdateringer af.? Så vigtig er Netflix ikke.
Hvor lang tid tager opdateringen?
Min står bare og kører og har gjort det godt stykke tid nu. Se billede.
Omdømme 7
Badge +9
Der går omkring et par minutter. Prøv en genstart, hvis ikke den så kører så en gendannelse.
Omdømme 7
Badge +1
Max 5 minutter, ellers sluk, vent 30 sekunder og tænd
Så kører det! Takker!
Omdømme 1

Vi har ikke nogle planer om at lave en HBO-app til vores platforme. Som du er inde på, så gør HBO-metoden det lettere for dig som kunde ift. brugeroplevelse og regningen


Måden Netflix er implementeret på er på alle leder og kanter smartere end den måde I har implementeret HBO Nordic på. Til- og framelding kan kun lade sig gøre via kundeservice og man skal vente længere på at nye afsnit frigives. Iøvrigt kan man også kun bruge Yousee app'en hvis man feks vil se via mobil eller tablet.

Du misforstod vist også michs pointe om at betale direkte til Netflix/HBO i stedet for til jer.
Jeg har fået Netflix op at køre på boksen, men der er ingen lyd. Andre med samme problem? Billedet er ok, og har tjekket at lydstyrken er sat korrekt. Øvrige kanaler har lyd. Nogle ideer?

-Marius
Omdømme 1
Tror en del bliver glade for Netflix i boksen, men for mig er det langt bedre med den integrerede Netflix app i TVet.
Men hvilke andre forbedringer er der med i denne version? Er HDMI-CEC bug f.eks. rettet? Ellers er proces for at se TV eller Netflix fra YouSee boks stadig - tænd fjernsyn på é fjernbetjening, tænd YouSee på en anden fjernbetjening, skift til YouSee på rette HDMI indgang (5 tryk), vælg rette kanal, i alt ca. 10 tryk på tværs af to fjernbetjeninger - det bliver ALDRIG en integreret oplevelse i mit setup. Med HDMI-CEC korrekt implementeret ville det i stedet være: Tryk på Tænd på YouSee boks - og du er i gang (1 tryk i alt...).
Jeg har nu set min første film på Netflix på YouSee-boksen. Jeg er desværre lidt skuffet over kvaliteten. Flere gange i løbet af filmen gik den tydeligt ned i opløsning. Det sker aldrig på mit Apple-TV på det samme netværk. Kan det tænkes at bufferen er for lille på YouSee-boksen eller noget i den stil?

En anden irriterende ting er at når man vælger en film, så begynder den automatisk at afspille den - endda mens menu-teksterne stadig vises oveni. Igen virker dette bedre på Apple-TV app'en.
Omdømme 1
Er der konkrete planer om at integrere Yousee Play musik i tv-boksen? Eller ligger der evt. langt ud i fremtiden?
Netflix på Yousee boksen. Har slukket og tændt boksen adskillige gange uden virkning. Har startet søgning efter opdateringer adskillige gange. Den finder opdatering 1.41 men kan ikke installere den. Min boks står bare og kører i det uendelige og viser enten 0% eller -10% færdig.
Nogen ideer til hvad der er galt?
Til Allan Hvass. Du skal have en Logitech Harmony fjernbetjening. Har haft en Harmony 700 i mange år, og den fungerer perfekt. Én fjernbetjening og ét tryk. Så kører det.
Omdømme 4
Det er jo fint nok at i har integreret Netflix men den har jeg allerede på mit fjernsyn , jeg vil hellere høre om i har planer om at sætte tekster på optagede programmer så jeg kan få noget ud af danske serier. Hvis ikke vil jeg overveje at sige mit abonnement op og købe en harddiskoptager med teksttv , den vil jo også betale sig selv indenfor en overskuelig fremtid.
Flemming897
Omdømme 1
Til ospoulsen: Har et Philips 65PUS7601 som ikke anvender infrarød men RF signal til fjernbetjening, der findes ikke en eneste programmerbar fjernbetjening på markedet til det. Det er i øvrigt den vej flere og flere SmartTV bevæger sig, efterhånden som de også har et fuldt tastatur i fjernbetjeningen.
(Og er så i øvrigt ikke enig i den type tilgang til synkroniseret styring af flere enheder på en gang, når det er "simple" kommandoer som tænd, sluk , lyd op, lyd ned, etc. - der er HDMI-CEC langt bedre, når ellers ens udstyr implementerer det KORREKT).
Men det er også en strategisk diskussion for YouSee. Hvis de vil gøre boksen til centrum i hjemmet, hvilket de tidligere har understreget og integration af Netflix er endnu et ben i, så nytter det ikke noget af den ikke integrerer med den eneste standard på markedet, som netop er beregnet til at få bl.a. TV og eksterne bokse til at integrere via én fjernbetjening.
Nogen der har et bud på hvorfor de hurtige bevægelser i billedet hakker en smulet, andre der har bemærket det. Det gør det ikke når jeg alfspiler Netflix over min blu ray afspiller.
Nogen der har et bud på hvorfor de hurtige bevægelser i billedet hakker en smulet, andre der har bemærket det. Det gør det ikke når jeg alfspiler Netflix over min blu ray afspiller.

Det lyder som Judder.
Det sker fordi at Netflix indhold er 24p/24 billeder i sekundet men Humax Boksen viser 50HZ/50 billeder i sekundet. Den er derfor nødt til at vise nogle af billederne to gange. Det kan så tydeligt ses i panoreringer, da billedet jo "står stille" i en kort periode.

Din blu ray player er i stand til at vise i 24HZ og afspiller dermed korrekt.
Omdømme 7
Badge +1
Nogen der har et bud på hvorfor de hurtige bevægelser i billedet hakker en smulet, andre der har bemærket det. Det gør det ikke når jeg alfspiler Netflix over min blu ray afspiller.

Det lyder som Judder.
Det sker fordi at Netflix indhold er 24p/24 billeder i sekundet men Humax Boksen viser 50HZ/50 billeder i sekundet. Den er derfor nødt til at vise nogle af billederne to gange. Det kan så tydeligt ses i panoreringer, da billedet jo "står stille" i en kort periode.

Din blu ray player er i stand til at vise i 24HZ og afspiller dermed korrekt.


Eller sagt på en anden måde, Netflix (USA) anvender 60 Hz mens Viaplay, HBONordic og Cmore anvender 50 Hz (europæisk) Det kan man skifte på ATV og Chromecast, men ikke på Youee boksen
Nogen der har et bud på hvorfor de hurtige bevægelser i billedet hakker en smulet, andre der har bemærket det. Det gør det ikke når jeg alfspiler Netflix over min blu ray afspiller.

Det lyder som Judder.
Det sker fordi at Netflix indhold er 24p/24 billeder i sekundet men Humax Boksen viser 50HZ/50 billeder i sekundet. Den er derfor nødt til at vise nogle af billederne to gange. Det kan så tydeligt ses i panoreringer, da billedet jo "står stille" i en kort periode.

Din blu ray player er i stand til at vise i 24HZ og afspiller dermed korrekt.


Eller sagt på en anden måde, Netflix (USA) anvender 60 Hz mens Viaplay, HBONordic og Cmore anvender 50 Hz (europæisk) Det kan man skifte på ATV og Chromecast, men ikke på Youee boksen


Tak, ja det lyder jo så meget sansynligt.

Besvar