(NY) Opdatering 1.80 til Humax boksen

Omdømme 5
Badge +5
  • YouSee Forum Team
  • 1684 kommentarer
Har du en Humax tv-boks, så får du i dag en helt ny opdatering til den som indeholder nye gode features.

Her får du en kort oversigt over nogle af de ændringer vi har lavet:

Bedre navigation:
Det er nu blevet nemmere at orientere sig på sider med mange programmer og filmcovers. Coverbilledet bliver nu forstørret når du navigerer rundt.

Derudover, så er rammen og skyggen omkring covers blevet justeret til. Dette er en fordel, hvis siden indeholder mange lyse billeder.

Fejlrettelser i denne version:

Sort skærm:
Flere har oplevet udfordringer med at boksen viser sort skærm. F.eks. når boksen lige er blevet tændt, når der zappes til en af de valgfrie kanaler eller når en film er set, og boksen skifter til andet indhold.

Start forfra fik boksen til at "fryse":
Boksen kunne før denne opdatering ikke selve skifte tilbage til live-tv, hvis boksen ved start forfra fik lov at køre videre i start-forfra sekvensen. Dette resulterede i en roterende grøn load-cirkel. For at løse dette skulle boksen genstartes. Dette er ikke nødvendig mere - start-forfra bliver nu afsluttet korrekt.

Optagelser kunne ikke afspilles uden net-forbindelse til boksen:
Nu er det igen muligt at se dine optagelser, selvom din tv-boks ikke har forbindelse til internettet.

Planlagte optagelser på Min side opdaterede ikke:
Det kunne opleves, at rækkefølgen i "Planlagte optagelser" ikke var konsistent. Det gjorde det svært at danne sig et overblik over programmeret optagelser.

Skift fra programguide til Netflix efterlod en "hvid ramme":
Markøren fra tv-guiden blev ved at være der, når der skiftes fra tv-guide til Netflix.

Oplever I problemer i forbindelse med opdateringen, så skriv endelig! :)

49 Kommentarer

Omdømme 3
Badge
Tak, det bliver spændene og se, da jeg oplever et par af de fejl der er rettet.

Kasper - kan du måske forklare hvorfor jeres support ikke kendte noget til denne opdatering igår da jeg ringede ind og spurgte efter den ? Andre kunder har fået den ud for ca 11 dage siden.
Omdømme 5
Badge +5
Hej EveTossen

Jeg håber du bliver glad for opdateringen :)

Angående kontakt til supporten igår, så beklager jeg at den supporter du har talt med, ikke har kunne give det svar du søgte. Jeg tager din feedback med tilbage herfra.
Omdømme 3
Badge
Er den fejl med at boksen tænder selv om natten, også rettet i den nye Opdatering?
Omdømme 6
Badge +6
Det burde ikke ske mere at den tænder selv.
Det bliver bare så godt.... Ingen selvtænding (det er surt, når man ikke er opmærksom, når man tænder BOX - TV - Videoforstærker og så bare SLUKKER for boksen og tænder for resten). Håber også at Sort skærm, billede uden lyd og lyd uden billede er fortid.
Kasper den fejl der var med
at program sat på pause, sprang ud - hvis der blev startet en optagelse på samme kanal -
ER DET OGSÅ BLEVET RETTET, SÅ DET IKKE SKER MERE
Omdømme 5
Badge +5
Hej @Jorn-Hansen

Fejlen med at boksen tænder af sig selv er nu rettet, ja :)

Hej @lk

Dette er ikke en fejl i boksen som sådan, men mere end begrænsning som boksen har. Den kan vi desværre ikke stille en rettelse i udsigt til.

Edit:

Vi arbejder dog på at forbedre oplevelsen her således, at der er en bedre mulighed for at nå at reagere på det. F.eks. med en dialogboks på skærmen der informerer.

Fejlen sker kun hvis en udsendelse er pauset eller, hvis der ses videre fra en sekvens hvor der har været pauset, og der startes en optagelse på kanalen. Det sker ikke hvis der er startet forfra.
lk skrev:

Kasper den fejl der var med
at program sat på pause, sprang ud - hvis der blev startet en optagelse på samme kanal -
ER DET OGSÅ BLEVET RETTET, SÅ DET IKKE SKER MERE

HAR NU SELV TJEKKET DETTE PROBLEM:
kan nu starte-forfra og pause programmet, og næste program er sat til at optage.
og selv om tiden for optagelse starter, og der stadig pauses samtidig med.
ændrer det ikke noget længere når boksen starter optagelsen af det næste program på samme kanal.
DU KAN STARTE DET PROGRAM DU HAVDE PÅ PAUSE IGEN (JUHU) OG DET NÆSTE PROGRAM BLIVER OGSÅ OPTAGET.
FANTASTIK :):)
Omdømme 5
Badge +5
Hej lk

Start forfra hentes på en server, hvorimod pause-funktionen foregår lokalt på boksens harddisk. Det er årsagen til, at det kan lade sig gøre at sætte en optagelse igang imens der startes forfra :)
til Kasper
det jeg lige oplever ved test af boksen som jeg lige har skrevet om??
passer da ikke med dit svar vedrørende at boksen hopper til direkte tv når det er et direkte program der er pauset ??

jeg prøvede at pause direkte program for at se hvad der skete når en planlagt optagelse startede efter 5 minutter.
1. der blev optaget det planlagte program
2. det samme sket ved et program der var ved at blive set forfra som var sat i pause
3. og der var ikke noget der hoppede ud af pause
Badge
Har nu forsøgt at installere denne her opdatering et par gange uden held. Stopper konsekvent ved 96% / 98%
Kan ikke gøre noget som helst da den automatisk går ind i opdateringen. Nogen der har en ide til hvad der kan være galt? Kører trådløst på samme net som jeg skriver dette indlæg, så burde jo ikke være forbindelsen, den henter jo også fint opdateringen ☹️
Omdømme 6
Badge +6
Prøv med en gendannelse.
Badge
Hvordan gøres det uden at kunne komme ind på boksen? Den kører en softwareopdatering med det samme jeg tænder for boksen 😕 Og jeg kan intet gøre så vidt jeg lige kan vurdere
Omdømme 6
Badge +6
Hvis ikke der kan trykkes på udsætte opdatering, prøv at sukke den helt og tænd igen efter et halvt minut.
Badge
Er forsøgt, men den starter stadig op med at køre opdateringen. Har også forsøgt at lade den stå i 45 minutter, men der sker intet.
Omdømme 6
Badge +6
Hvis ikke den heller ikke vil opdatere med kabel, så er der ikke mere du selv kan gøre.
Omdømme 3
Badge
Da jeg opdaterede min boks, stod den 4-5 minutter på 98% , men efter den tid ca. gik det videre, 45 minutter er nok for meget at vente på det vil virke...
Omdømme 3
Badge
Men måske Radiomanden kan svare på et problem jeg nu har?

Jeg plejer at kunne se TV uden brug af Boksen, men nu er der sort skærm, hvis boksen er slukket på alle kanaler, men det kan være min rengørings dame har skubbet for meget til de ledninger og kabler jeg har bag TVet...
Omdømme 6
Badge +6
Der kan kun ses TV uden boks hvis der er et antennekabel tilsluttet direkte i TVet.
Badge
Så må vi jo se om man kan nå YouSee butikken i morgen, tak for hjælpen 🙂
Omdømme 6
Badge +6
Der er jo ikke gennemsløjfning på Humaxen, så der skal derved et seperat kabel til TVet, så der skal bruges en splitter til signalet hvis det ønskes også at kunne modtage kanalerne på TVet.
Omdømme 3
Badge
Ja, jeg har en splitter og det har virket i ret lang tid, men nu i dag er der sort skærm på alle kanaler i Fuld pakken.
Omdømme 3
Badge
Men nu virker det! Jeg skulle slukke boksen og slukkede TV i noget tid, og da jeg tændte TVet virker det igen :)
Kasper skrev:

Har du en Humax tv-boks, så får du i dag en helt ny opdatering til den som indeholder nye gode features.

Her får du en kort oversigt over nogle af de ændringer vi har lavet:

Bedre navigation:
Det er nu blevet nemmere at orientere sig på sider med mange programmer og filmcovers. Coverbilledet bliver nu forstørret når du navigerer rundt.

Derudover, så er rammen og skyggen omkring covers blevet justeret til. Dette er en fordel, hvis siden indeholder mange lyse billeder.

Fejlrettelser i denne version:

Sort skærm:
Flere har oplevet udfordringer med at boksen viser sort skærm. F.eks. når boksen lige er blevet tændt, når der zappes til en af de valgfrie kanaler eller når en film er set, og boksen skifter til andet indhold.

Start forfra fik boksen til at "fryse":
Boksen kunne før denne opdatering ikke selve skifte tilbage til live-tv, hvis boksen ved start forfra fik lov at køre videre i start-forfra sekvensen. Dette resulterede i en roterende grøn load-cirkel. For at løse dette skulle boksen genstartes. Dette er ikke nødvendig mere - start-forfra bliver nu afsluttet korrekt.

Optagelser kunne ikke afspilles uden net-forbindelse til boksen:
Nu er det igen muligt at se dine optagelser, selvom din tv-boks ikke har forbindelse til internettet.

Planlagte optagelser på Min side opdaterede ikke:
Det kunne opleves, at rækkefølgen i "Planlagte optagelser" ikke var konsistent. Det gjorde det svært at danne sig et overblik over programmeret optagelser.

Skift fra programguide til Netflix efterlod en "hvid ramme":
Markøren fra tv-guiden blev ved at være der, når der skiftes fra tv-guide til Netflix.

Oplever I problemer i forbindelse med opdateringen, så skriv endelig! :)

Jeg har lige opdateret og det ser ud som jeg kan kun får Dolby 2.0 og ikke 3/2.1 (5.1) lyd på leje film. Er der andre som oplever det?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)