Spørgsmål

Ny humax bos - 26 uger efter lancering - 2 optaderinger - på trods af lovning på hver 6 uge

Omdømme 7
Badge +4
  • Vismand
  • 3618 kommentarer
Hvad sker der ?

Vi skulle have haft 4 opdateringer af software og har kun fået 2 opdateringer

Betaler 99 kr hver måned

35 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Hej mich

Opdateringerne kommer, når de er klar - vi vil ikke bare skyde dem afsted, hvis de potentielt går ind og forringer andre ting. Derfor kan der nogen gange gå længere tid, andre gange kortere.
Omdømme 7
Badge +4
Men som en stor kummuktions virksomhed, så kunne man godt melde lidt ud, omkring hvad man forventer til den næste opdatering, og ca. hvornår

Folk er frustrerede (Forum og facebook) over at de har anskaffet sig en ny boks, og der hverken er

1. Tekst-TV
2. Undertekster på rigtig mange TV kanaer
3. Nabolands undertekster
4. Radio (hvor FM snart lukkes ned)
5. Ordentlig serie optagelse

som der er på den gamle boks

Samt C More streaming i HD og Netflix

Almindelige kunder tænker ikke på forringelser ved en opdtering, men forbedringer.

Det kunne være, I fik flere tilfredse kunder :-)
Omdømme 7
Badge +4
Tilføjelse:

Hvis I så blot havde tilbudt kunderne en gratis fordeler/split, så TV´et, hvis det var MPEG4 DVB-C, kunne bruges

Men 1/2 år eller mere er længe at vente
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

Tilføjelse:

Hvis I så blot havde tilbudt kunderne en gratis fordeler/split, så TV´et, hvis det var MPEG4 DVB-C, kunne bruges

Men 1/2 år eller mere er længe at vente

Michael her https://www.av-cables.dk/antennesplitter/tv-splitter-2-vejs.html?gclid=CjwKEAjwkJfABRDnhbPlx6WI4ncSJADMQqxd8lIQc4Kar7pc3QW-zLYo-1_5ICPy0x2tuef7qvK0HxoCa5fw_wcB kan du se, hvilken splitter, jeg bruger. Selv ikke prisen afskrækker nogen.:S
Omdømme 7
Badge +4
jørn

det ved den almindelige forbruger ikke, og det har ikke noget med prisen at gøre, men hvordan boksen er lanceret og den info man har givet køberen af boksen
Omdømme 7
Badge +4
mich skrev:

jørn

det ved den almindelige forbruger ikke, og det har ikke noget med prisen at gøre, men hvordan boksen er lanceret og den info man har givet køberen af boksen

Og den mulighed har Yousee iøvrigt aldrig nævnt i sine svar på facebook, måske fordi Yousee ikke har ønsket at kunderne skulle bruge denne mulighed
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

jørn

Nu tror jeg ikke, at den almindelige forbruger er helt så uvidende, som du antyder.
Selv med de gamle bokse bruger jeg splitter. Kan godt bruge udgangen fra de gamle bokse, men jeg har altid ønsket at være uafhængige af boksene. Ingen strøm på de gamle bokse. Ingen TV. Derfor splitter både på den nye boks og tidligere bokse.
Selvfølgelig synes jeg også, at YouSee skylder os bl. a. TTV.
Omdømme 7
Badge +4
joern skrev:

mich skrev:

jørn

Nu tror jeg ikke, at den almindelige forbruger er helt så uvidende, som du antyder.
Selv med de gamle bokse bruger jeg splitter. Kan godt bruge udgangen fra de gamle bokse, men jeg har altid ønsket at være uafhængige af boksene. Ingen strøm på de gamle bokse. Ingen TV. Derfor splitter både på den nye boks og tidligere bokse.

Tror du er meget farvet af at have interesse for tv

Jeg kender ingen der har ensplutter, har aldrig selv haft det

det ændrer ikke ved , at Yousee kunne have foreslået det på de mange utallige indlæg på facebook, at man kunne omgå prblemerne med manglerne på boksen
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

joern skrev:

mich skrev:

jørn

Tror du er meget farvet af at have interesse for tv

Jeg kender ingen der har ensplutter, har aldrig selv haft det

det ændrer ikke ved , at Yousee kunne have foreslået det på de mange utallige indlæg på facebook, at man kunne omgå problemerne med manglerne på boksen

Her hvor jeg bor, er der rigtig mange, der bruger splitter/fordeler. Har selv fire TV, så splitter/fordeler er et must.
Omdømme 7
Badge +4
Nu er det mest normalt man kun har 1 enkelt TV i husstanden, hr lagt mærke til at du har 3 - 5 i husstanden
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

Nu er det mest normalt man kun har 1 enkelt TV i husstanden, hr lagt mærke til at du har 3 - 5 i husstanden

Som jeg skriver, har jeg fire. Det er meget få jeg kender til, der kun har et TV. Tror i øvrigt, at mange husstande har mere end et TV. Husstande med børn har ofte mere end et TV.
Omdømme 7
Badge +4
Dem jeg kender, der har flere TV incl. mig selv, der har man ekstra stikdåser i ejendommen. Ville aldrig have en fordeler/split, som kun giver ringere kvalitet,

Men måke har du et splitter ved hvert TV ?

Det ændrer ikke ved, at der er utallige indlæg på facebook, hvor Yousee ikke foreslår at sende en spltter til kunden
Omdømme 7
Badge +7
Ja, jeg har en splitter ved hvert TV. Jeg kan oplyse, at på alle TV er signalstyrken 100% og det samme er kvaliteten. Det skal bemærkes, at jeg også har anden fordeler end en splitter og desuden en forstærker.
Din bemærkning om, at det er normalt at der kun er et TV pr. husstand, er ikke korrekt. Helt tilbage i 2012 var der 700.00 flere TV en indbyggere i DK.
Vi må hellere stoppe, da vi er noget langt fra dit emne til tråden.
Omdømme 7
Badge +4
Nej, men mange har flere stikdåser i væggen, men du ignorerer fuldtændig ideén med at tilbyde en gratis fordeler som kompensation, sålænge kunden er dårligere stillet, indtil boksen kan tilbyde det samme, som en gamle boks eller et TV
Omdømme 7
Badge +4
Sev idag, er der adskillige kunder på facebook, der savner radio, DVB tekster og tekstTV på den nye boks, og de får igen at vide, at det kommer på et eller anet tidspunkt
Omdømme 7
Badge +4
Man kan sende gratis antennekabler ud til kunder med problemer, så kan man også sende splittere ud efter min mening, når der som overskriften siger, ikke udsendes opdatringer hver 6. uge, men hver 25. uge
Badge
Jeg finder det dybt kritisabelt, at vi efter adskillige måneder stadig ikke har undertekster på rigtig mange kanaler. Man bør kræve en kompensation for alle de måneder, som man har betalt for kanaler uden undertekst. Yousee undlader at fortælle om dette - det er direkte falsk markedsføring og bondefangeri.
Omdømme 7
Badge +4
tiggerwannabe skrev:

Jeg finder det dybt kritisabelt, at vi efter adskillige måneder stadig ikke har undertekster på rigtig mange kanaler. Man bør kræve en kompensation for alle de måneder, som man har betalt for kanaler uden undertekst. Yousee undlader at fortælle om dette - det er direkte falsk markedsføring og bondefangeri.

Og hørehæmmede, som har behov for TekstTV....

Og den gamle Samsung boks er udgået, så folk uden Mpeg4....
Det er ovenikøbet kun den ene opdatering der reelt har bruger features der er nyttige for forbrugerne i det daglige.
Den seneste opdatering havde kun dyb dvale, intet andet.
Den eneste grund til at yousee prioriterede dette over tekst-tv etc. er at de ikke måtte reklamere med den nye boks hvis ikke den understøtter et EU krav om strøm i standby.
Så nu reklamerer de alle vegne, med en boks der mangler helt basale features.

Det værste er at det ikke fungerer optimalt overhovedet.
For mig virkede dyb dvale finde t i starten, det tog 40 sekunder som lovet at oprette forbindelse til WiFi, men af en eller anden grund kan den slet ikke forbinde til WiFi mere uden en total genstart! Plus den kan ikke længere optage hvis sat til dyb dvale.
Var nødsaget til at sætte den til "normal" dvale tilstand hvor den konstant har wifi.

I virkeligheden er det mange måneder siden vi har fået en opdatering med forbedringer til forbrugerne.
Det er simpelthen for dårligt!
Omdømme 7
Badge +4
Har du
Bytebrain skrev:

Det er ovenikøbet kun den ene opdatering der reelt har bruger features der er nyttige for forbrugerne i det daglige.
Den eneste grund til at yousee prioriterede dette over tekst-tv etc. er at de ikke måtte reklamere med den nye boks hvis ikke den understøtter et EU krav om strøm i standby.

For mig virkede dyb dvale finde t i starten, det tog 40 sekunder som lovet at oprette forbindelse til WiFi, men af en eller anden grund kan den slet ikke forbinde til WiFi mere uden en total genstart! Plus den kan ikke længere optage hvis sat til dyb dvale.
Var nødsaget til at sætte den til "normal" dvale tilstand hvor den konstant har wifi.

I virkeligheden er det mange måneder siden vi har fået en opdatering med forbedringer til forbrugerne.

Bytebrain skrev:

Har du prøvet at resette den til fabriksindstillinger, hvis det ikke hjælper, vile jeg fejlmelde den.
Dyb dvale fungerer hos mig, har heller ikke set problemet inde på facebook

Men du har ret, vi har kun fået en enkelt "forbedring" på boksen indenfor 26 Uger dvs 1/2 år
mich skrev:

Har du prøvet at resette den til fabriksindstillinger, hvis det ikke hjælper, vile jeg fejlmelde den.

Men du har ret, har kun fået en enkelt "forbedring" på boksen indenfor 26 Uger dvs 1/2 år

Nej, for så mister jeg alle mine optagelser..
Regner med at det sikkert ville løse problemet, men det vil jo sikkert opstå igen, og der er mange optagelser jeg ikke har lyst til bliver slettet..
Omdømme 1
Badge
Ja det er sgu alt for ringe at en boks der kommer 5 år for sent ikke engang lever op til hvad konkurrenterne kunne leverer for ca 8 år siden.

Ret dog op på dét, istedet for at presse penge ud af jeres kunder ved at presse flere pakker, abonnementer eller opgradering af bredbånd ned over hovedet jeres kunder.
Omdømme 7
Badge +7
Bytebrain skrev:

mich skrev:

Men du har ret, har kun fået en enkelt "forbedring" på boksen indenfor 26 Uger dvs 1/2 år

Regner med at det sikkert ville løse problemet, men det vil jo sikkert opstå igen, og der er mange optagelser jeg ikke har lyst til bliver slettet..

SLETTET.
Omdømme 7
Badge +4
Så fik vi endelig den 3. opdatering på boksen idag, den 3. november med tekst TV og DVB tekster. :-)
Omdømme 7
Badge +4
Kasper fra Yousee har beskrevet opdateringer her. https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/opdatering-120-til-den-nye-yousee-boks-97674

Nu håber jeg blot, de 6 uger holder i fremtiden

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P