Svar

Ny Humax boks vs Samsung Yousee boks, hvor mange timer?

Omdømme 3
Badge
Nogen der ved hvor mange timer der kan optages på de 2 bokse?
icon

Bedste svar af Radiomanden 15 juni 2017, 13:31

Når først den er sat op, så skal den jo ikke slukkes på anden vis end med Remoten, elles kan den jo ikke optage.
Husk den skal bruge 5 Ghz Wi-Fi hvis den skal på via det. Den SKAL have netforbindelse for at den kan bruges.

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +6
I følge You See, kan der optages 100 timer på Humax boksen.
Omdømme 3
Badge
Tak for svar, nu har jeg haft min Samsung boks i ret mange år, kan ikke lige huske hvor mange, og jeg troede den snart var fuld, men nu optog jeg lige 4 timers tennis forleden, så der er stadig plads, selv om jeg har slettet det igen...
Omdømme 6
Badge +6
Alt slettes når det er set, så den vil aldrig blive fyldt op, Har ikke endnu brugt mere en omkring 30% af kapaciteten.
Omdømme 3
Badge
Vil det sige i kun kan se det optagne 1 gang og det så er slettet/væk?
Omdømme 6
Badge +6
????? Det er der da aldrig skrevet noget om. Når en udsendelse er set, så bliver den slettet, der er jo ingen grund til at gemme den. Det fylder da helt unødvendigt, det der så ligger tilbage er ikke blevet set.
Omdømme 3
Badge
Det er nok mig der misforstår det, bortset fra her forleden med 4 timers tennis jeg slettede, optager jeg kun noget jeg vil gemme, som ikke skal slettes efter det er set, man kan vælge at slette det på en Samsung boks, men jeg vil gemme det, for at feks. høre noget musik flere gange...
Omdømme 6
Badge +2
Så længe der er plads på YouSee boksen bliver optaget TV ikke slettet uanset hvor mange gange man ser det. Man kan selv bestemme om en optagelse må slettes automatisk hvis der ikke er plads nok til en ny optagelse, eller om en optagelse skal beskyttes mod automatisk sletning. Hvis der ikke er plads til en ny optagelse og der ikke kan slettes så der bliver tilstrækkelig plads, får man en meddelelse om at optagelse ikke kan gennemføres.

YouSee Plus boksen har en SCART-tilslutning til brug til tilslutning af en ekstern videooptager eller harddiskoptager, og det er faktisk muligt at bruge denne mulighed til kopiering af optaget TV. Det bliver dog en analog kopiering med dårligere billedkvalitet. Dette er beskrevet i YouSees papirvejledning, der fulgte med boksen.
Omdømme 2
De har jo i bund og grund reduceret humaxens plads med ca 10,3% da den konstant brokker sig over at nu er harddisken snart fuld.

Det burde man sgu kunne ændre på, så man kan bruge den plads der er (var)

Og man kan jo ikke engang få lov til at se noget når den er kommet derned, man er nødt til at slette noget for at få den popup væk.
Omdømme 3
Badge
Nu ringede jeg til Yousee og de anbefalede mig at få en ny Humax boks. Nu har jeg et par spørgsmål hvis jeg kan fremkomme med dem her.

Nu har jeg fået den nye boks sat til, men den skulle først virke i morgen, ''seriel number not found'' skrives det, og jeg har ringet til Yousee.

Men mit spørgsmål 2, skal den Humax boks stå tændt hele tiden? Eller skal den slukkes med kontakten bagpå? Eller kan den først sættes på stand-by når det hele virker?
Omdømme 6
Badge +6
Når først den er sat op, så skal den jo ikke slukkes på anden vis end med Remoten, elles kan den jo ikke optage.
Husk den skal bruge 5 Ghz Wi-Fi hvis den skal på via det. Den SKAL have netforbindelse for at den kan bruges.
Omdømme 3
Badge
Tak for svaret, den medfølgende Netkabel, kunne lige nå, så den har jeg brugt, jeg havde bare ''glemt'' at læse det først ville virke fra i morgen.
Omdømme 4
Badge +5
Hej Jorn-Hansen

Fik du afklaring? :)
Hvis ja, markér gerne bedste svar ellers må du endelig vende tilbage. Det er rigtigt nok som Radiomanden er inde på, at der kan optages op til 100 timers optagelse :)
Omdømme 3
Badge
Hej Kasper,

Ja, jeg fik svar men, ved stadig ikke hvor mange timer der kan optages på en Samsung Yousee Plus boks?

Men mit problem nu var/er jeg må fra koble den nye Boks, da den først virker fra i morgen fik jeg at vide fra jer, jeg havde ikke lige læst det med småt i Ordre bekræftelsen. :o Jeg skal nemlig gerne se Masters golf i aften.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)