Spørgsmål

Ny Humax boks, startede som positiv men blev negativ oplevelse...!

Omdømme 2
Badge
  • Udforsker
  • 68 kommentarer
Så blev det min tur til at få opgraderet den gamle Samsung TV boks, til den nye Humax boks.
Jeg må sige at det var med stor forventning, da jeg tilsluttede den nye Humax boks.
Jeg havde bevidst ventet grundet de mange Sw problemer / mangler, men mente at nu var tiden inde.
For at det ikke kun skal lyde som surt opstøv, så vil jeg gerne starte med det positive på den nye boks først.

• Zapper utroligt hurtigt ved kanal op eller ned.
• Flot og meget overskueligt menu.
• Stor hard disk 1 TB.
• Smart med en fjernbetjening til Humax boks og TV, og at lyden regulerer på TV og ikke boks, når TV er programmeret ind på fjernbetjeningen.
• Mindre boks.
• Ikke længere en larmende blæser til køling af boksen.

Men træerne gror desværre ikke helt ind i himlen, så her kommer der lidt negativt og ønsker om forbedringer i SW.:

• Serieoptagelse skal ikke optage genudsendelser.
• Danske undertekster på opdaget danske udsendelser mangler. (TTV)
• Hard disken får min tv reol til at brumme, så det kan høres som baggrunds støj i hele stuen, grundet rotation i harddisken vil jeg tro. Hvis jeg løfter boksen er larmen væk!!!
Kæmpe problem som SKAL løses, ellers stryger boksen retur igen!!!
• Spol / spring frem og tilbage er fixed til 30 sek. Mulighed for at kunne ændre intervallet til f.eks. 60 sek. frem og 30 sek. tilbage. Hvilket gør det nemmere at springe frem til udsendelses start. (lige som på gammel Samsung boks).

Der kommer sikkert mere til, men jeg har kun haft boksen i et døgn nu.

YouSee support fortalte mig, at det er første gang de hørte om Hard disk støj problemet, og sagde at jeg skulle prøve med en power off / on, men det hjalp ikke.
Jeg har dog lidt svært ved at tro på dette, da jeg har læst i flere indlæg hvor der ønskes at Hard disken spinder ned når de ikke bruges... Mon ikke det er grundet samme støj gene som jeg finder så generende, at det vil resulterer i returnering af boksen, hvis det ikke bliver løst på den ene eller anden måde. Hvis nu jeg faktisk er den eneste med dette problem, så kan det vel være en defekt Hard disk, men har flere samme problem, så kunne det måske tyde på en dårlig ophæng af Hard disken i boksen..? (konstruktions fejl?)
Jeg ved ikke om YouSee kunne finde på at kommenterer i denne tråd, men i andre brugere meget velkommen til at skrive om i har samme støj problem.

/Hans

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Har min stående oven på BD afspilleren, og den er ABSOLUT HELT lydløs, HDDen bruges også af enhedens system, så den kører hele tiden.
Angående serie optagelse, så er det noget der ses på. TTV optagelse er der ingen horisont på.
Omdømme 2
Badge
@Radiomanden:
Det er betrykkede at høre at din boks er helt lydløs, så kunne der være tale om en fejl i min boks...
Måske bedre gummi dutter under din BD afspiller fjerner støjen?

Det sjove er er at den ikke støjer når jeg løfter boksen, men kun når den står direkte på reolen.
Jeg har lagt mærke til jeg kan hører den brummen / snoren i et andet rum i lejligheden, når jeg lægger øret ind imod vægen, så det forplanter sig i lejligheden.
Det er ikke en kraftig larm, men en summen i baggrunden jeg kan høre når jeg sidder og ser TV, men nok til det er rigtig "træls".

Modtager gerne flere erfaringer mht. støj fra boksen.
Omdømme 2
Badge
Jeg har obosaveret endnu et "problem" med boksen og Netflix.
Når der panoreres langsom i en film, så hakker billedet i det, stopper meget kort varigt med kort mellemrum. Jeg har tidligere haft dette problem, når en boks ikke kan afspille 60 Hz film, men laver det om til 50 Hz. Håber at YouSee vil give boksen mulighed til at vise Netflix i 60 Hz.

Er der et bestemt sted hvor man kan komme med div. fejl / mangler / forslag til YouSee ?
Der kommer sikkert flere efterhånden som jeg kommer igennem boksen :cool:
Omdømme 7
Badge +4
Hej Hans

1. "Serieoptagelse" Yousee har bekræftet, at disse skal gøres mere præcise

2. Danske undertekster (TTV) på optaget udsendelser. Man har flere gange skrevet inde på facebook, at der er kigges på dette problem

3. Støj. Jeg kan ikke genkende dette, min står ovenpå et reolskab ved siden af TV´et. Giver en svag susen, når den optager. Hvis du har en Yousee butik i nærheden, kan du tage boksen med og Yousee kan evt se, du har ret.(HW fejl)

4. Idag er det 30 sekunder frem og 10 sekunder tilbage, men det kunne da være nice, hvis man individuelt kunne ændre det inde under indstillinger.Eller ændrer til 60 sekunder som standard. Jeg bruger funktionen meget (hopper forbi reklameblokke) Hvis du vil til start, så trykker du blot på "start forfra" knappen.

5. Netflix / 50/60Hz, så kigger Yousee vidst på det. Emnet er også taget op her https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/ny-opdatering-til-humax-med-netflix-v-141-98959/index3.html#post108236
Var en af de første der fik fat i den nye boks, kørte så meget bedre end den gamle samsung boks - men dog nu her for 2 dage siden begyndte den så ikke og vil spole tilbage i programmer, kommer hele tiden frem med at man skal ha været 10 sekunder på kanalen inden spoling er tilgængelig... kan nu ikke forstås da jeg oftest har den kørene på samme kanal i flere timer... Skide irriterened at det netop skulle gå galt da jeg sad i det aller mest spændene Snooker VM, lortet strjkede...

når det så er sagt: er den også begyndt at optage gamle programmer igen dog uden at jeg kan se dem bagefter (alligevel ikke optaget) dette sker også når jeg for altid har slette serien eller program til ikke at optage mere, lyder også helt mystisk - nogen der ved hvordan det stoppes for ikke at fylde hardisken med for meget unødvendig gammel bras

Nogen der måske oplever samme fejl, og måske ved hvad man gør (har den nyeste opdatering) skal man evt. henvende sig til Yousee herom... Vil så nødig have de begynder at pille ved det tekniske, for sidste gang slettede de hele min harddisk med alle gemte programmer

Håber så meget nogen kan hjælpe før jeg evt kontakter Yousee - forhånd tak :D
Omdømme 7
Badge +4
1. Er du sikker på det er en optagelse og ikke en live TV udsendelse, du forsøger at spole tilbage på ?

2. Hvis det er en optagelse, så kommer du normalt ind i starten af den, hvorfor skal du spole tilbage ?

3. Hvad sker der hvis du trykker på "start forfra" knappen inde i optagelsen ?

4. Hvis du går ind i min side, optagelser, og rykker til højre, over til planlagte optagelser, hvad har du så af planlagte optagelser ?

5. Prøv iøvrigt at tage strømmen i et minut bag på boksen eller på stikkontakten
Humax-boksen er et sandt skatkammer af tekniske udfordringer og problemer, men også garant for mange timers uproblematisk tv-kigning. Min Humax-boks er pludselig begyndt at genstarte i et væk. Det har jeg tidligere fået modvirket ved en fabriksgenstart med hjælp af en teknikker. Nu starter boksen ikke, men derimod starter harddisken op i en uendelig sløjfe - vel en typisk software-fejl.
Omdømme 7
Badge +4
Vestkysten skrev:

Humax-boksen er et sandt skatkammer af tekniske udfordringer og problemer, men også garant for mange timers uproblematisk tv-kigning. Min Humax-boks er pludselig begyndt at genstarte i et væk. Det har jeg tidligere fået modvirket ved en fabriksgenstart med hjælp af en teknikker. Nu starter boksen ikke, men derimod starter harddisken op i en uendelig sløjfe - vel en typisk software-fejl.

Prøv at tage strømmen et minut enten bagpå eller på stikkontakten

Hjælper det ikke, så er det desværre at gå ind i indstillinger, avancerede indstillinger, gendan fabriksindstillinger. Hvis du ikke kan komme derind, reset knappen bagpå
Omdømme 2
Badge
Blot til information, så har jeg fået byttet min Humax TV boks p.g.a. før omtalte larm fra hard disken.
Den trælse knoren / brummen er nu kraftig reduceret dog stadig svagt hørbar. Det er nu mest den direkte susen fra disken jeg kan høre.
Det er ikke perfekt men dog en del bedre end med den første boks.
Omdømme 7
Badge +4
Saga24 skrev:

Blot til information, så har jeg fået byttet min Humax TV boks p.g.a. før omtalte larm fra hard disken.
Den trælse knoren / brummen er nu kraftig reduceret dog stadig svagt hørbar. Det er nu mest den direkte susen fra disken jeg kan høre.
Det er ikke perfekt men dog en del bedre end med den første boks.

Tak for info, Saga
Omdømme 2
Badge
Hmm det varrede desværre ikke så længe, nu støjer den nye boks lige så meget som den gamle.
Jeg har prøvet at ligge diverse dutter af filt, gumme under boksen, sågar et stygge gulvtæppe, men det fjerner ikke støjen.
Jeg han heller ikke forstå at den direkte støj / snurren fra den lille Hard Disk skal være hørbar i stuen, dette problem havde den gamle samsung TV boks.
Jeg ved ikke om jeg er ekstra "følsom" over for støj, men jeg kan ikke forstå at der skal være så meget støj på den nye boks, nu da der ikke var noget problem på den gamle boks...

Jeg fik af vide af YouSee kundeservice (på telefonen) at de aldrig havde hørt om problemet før, men da jeg var i YouSee butikken for at bytte boksen, var jeg den anden denne dag der byttede boks pga. støj gener...
Jeg ved ikke hvad jeg gør, det er en stor gene for mig...?
Omdømme 7
Badge +6
Det må være dig, den er helt stille, er der helt stille i stuen, og øret er helt nede at røre den, så er der en svag summen. Ingen resonans intet, den er helt stille.
Omdømme 2
Badge
Gad vide om der er kommet en anden hard disk i de nyere bokse, der larmer mere, siden jeg samme problem på begge bokse?
Min boks er produceret 03/2017 (begge to)

Nu ved jeg ikke om hard disken køre hele tiden, eller kun ved optagelse.
Omdømme 7
Badge +4
Saga24 skrev:

Gad vide om der er kommet en anden hard disk i de nyere bokse, der larmer mere, siden jeg samme problem på begge bokse?
Min boks er produceret 03/2017 (begge to)

Nu ved jeg ikke om hard disken køre hele tiden, eller kun ved optagelse.

Saga24, du var ikke nede i en Yousee butik og høre efter lyd på deres eksemplar ?

Har du strømbesparelse på HØJ inde i indstillinger ? Så skulle den gå i dyb dvale, og harddisken skulle ikke sige noget (strømforbrug under 0,5 W i stedet for ca 13 W
Omdømme 2
Badge
Nej jeg lyttede desværre ikke til deres boks, set i bakspejlet var det jo en fejl.
Jeg burde nok tage turen derind igen, og lytte på deres boks.
Jeg synes ikke at den nye boks jeg fik med hjem støjende så meget i starten, men det kom den nu ret hurtigt til.

Når boksen er slukket og ikke optager, så larmer den ikke.

Min boks står til Høj i strømbesparelse.
Omdømme 7
Badge +4
Du kunne jo evt. tage boksen med
Meld meget gerne tilbage

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$