ny boks tilslutning

sig mig engang... kan den nye boks nu ikke tilsluttes som den gamle.

min gamle boks er tilsluttet via antennestik og jeg har adgang til alt på boksen både HBO arkiv mm... det kan man ikke mere eller hvad ???

og hvorfor bliver jeg ikke gjort opmærksom på det da jeg bestilte :(

skal jeg nu have endnu mere ledningsrod og igen igen have en tekniker ud og fikse mit antennestik.. kan virkelig ikke se fordelen i at de har lavet det om, det ligner en nedgradering... WHY!? 

og oven i det så sender i et sølle KORT net-kabel med.. hvordan skulle jeg kunne forbinde et tv i rummet ved siden af rummet  med dataudgangen  med den længde!

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

mellin81 skrev:

min gamle boks er tilsluttet via antennestik og jeg har adgang til alt på boksen både HBO arkiv mm... det kan man ikke mere eller hvad ???

skal jeg nu have endnu mere ledningsrod og igen igen have en tekniker ud og fikse mit antennestik.. kan virkelig ikke se fordelen i at de har lavet det om, det ligner en nedgradering... WHY!? 

og oven i det så sender i et sølle KORT net-kabel med.. hvordan skulle jeg kunne forbinde et tv i rummet ved siden af rummet  med dataudgangen  med den længde!

Jo, det skal den. Du har også adgang til HBO Nordic og Arkiv. Den gamle boks kunne gå trådløst på nettet. Det kan den nye også.

YouSee kan selvfølgelig ikke sende kabler, der passer til alle hjem.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

mellin81 skrev:

Live TV er via antenne, alt andet er via Internet. Så der skal tilsluttes til begge dele, Wi-Fi skal være 5Ghz.

jeg snakker ikke om trådløst... har ikke trådløst netværk

tilgengæld har jeg været rigtig glad for at min gamle boks ikke skulle tilsluttes med div forskellige kabler, men bare kunne nøjes med ET kabel... et antennekabel! perfekt, derfor total negradering og support vil ikke hjælpe mig med hvordan de NU vil have jeg skal tilslutte... selvom det vel og mærke er dem der har taget den nemme løsning/mulighed ud af den nye boks

så er man sat skak mat

og helt hen i vejeret at man ikke blev oplyst om at så overordnet feature blev ændret! 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Den nye boks SKAL tilsluttes Internet, den kan IKKE virke uden, da alt udover Live TV hentes på nettet, kan heller ikke opdateres uden netforbindelse. Så uden net er den ikke brugbar.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

mellin81 skrev:
jeg snakker ikke om trådløst... har ikke trådløst netværk.

tilgengæld har jeg været rigtig glad for at min gamle boks ikke skulle tilsluttes med div forskellige kabler, men bare kunne nøjes med ET kabel... et antennekabel! perfekt, derfor total negradering og support vil ikke hjælpe mig med hvordan de NU vil have jeg skal tilslutte... selvom det vel og mærke er dem der har taget den nemme løsning/mulighed ud af den nye boks.

så er man sat skak mat

og helt hen i vejeret at man ikke blev oplyst om at så overordnet feature blev ændret! 

Der er naturligvis en løsning.

Hvad bruger du til internetopkobling?

Har du ikke YouSee Bredbånd?

Hvis du har, kan du få et trådløst modem som sender på 5 GHz-frekvensbåndet.

Har du en anden bredbåndsleverandør, kan du købe en trådløs router med 2,4 og 5 GHZ sender.

Er dit vægstik bare med 2 tilslutninger, et til tv og et til FM-radio? Eller har du også et Data-udtag?

Hej vilhelm

tak fordi du prøver at hjælpe :)

-har som sagt ikke trådløst net i hytten. 

-det nederste vægstik er internet - danskkabeltv via boligforening (måske fiber - don't know)

her sidder antennekabel fra min pc i dataudgang

-det øverste er antenneboks med dataudgang... antennekablet sidder i DATAudgangen pga der ikke er nogen returvej i antenneudgangen... det er det der gør jeg kan se tv arkiv , HBO, cmore, youbio mm

Det er det man åbenbart ikke kan på den nye boks.

Jeg har ikke en bøtte forstand på modem og hvad ved jeg... men når support bliver ved med at sige at jeg ikke kan gå på nettet uden modem... så fatter jeg endnu mindre.

Desuden er der kun 20 mbit i hastighed... så under alle om stændigheder er det svært for mig at se hvordan denne nye løsning skulle være bedre end den jeg har nu

[img]500i1361A4C2EA228B2C.jpg[/img]

Omdømme 3

Badge +3
 Der er adgang til Arkiv og Start forfra på Humax boksen, der kan også lejes flim, HBO kan tilkøbes ligeledes C More, enten via et You See Internet Abonnement, eller som seperat tilkøb.

Alt dette kræver at boksen er tilkoblet Internet enten Wi-Fi eller med Kabel, ligeledes kræver det også en netforbindelse for at kunne optage, da EPG hentes på nettet.

Antenne tilslutningen er udelukkende for at kunne modtage TV signalet intet andet.

ja det indhold er jo ikke anderledes end den gamle... det er opsætningen jeg ej fatter hvorfor de har lavet om og ud over det så fatter jeg heller hvad jeg nu skal gøre, hvis jeg skal have en chance for prøve den nye boks... mit foto er sådan som det ser ud nu.

Jeg har ikke trådløst net og vil heller ikke have det, men på yousee hjemmeside står der også at de anbefaler en fast løsning til boksen, hvilket passer mig fin, hvis det ikke lige var fordi jeg ikke kan se hvordan det lader sig gøre, når jeg har tilsluttet netkabel fra pc til dansk kabel tv internet udgangen i væggen..,

det er så her support begynder snakker om modem og hvad ved jeg, hvilket gør mig endnu mere forvirret... aner ik hvad modem er og skal gøre.. men de siger at jeg ikke kan have internet uden modem... men det har jeg jo, så total forvirring 

herfra vil de så ikke hjælpe mere 

er 20 Mbit hastighed overhovedet nok til en stabil tv forbindelse

Omdømme 3

Badge +3
Når Data leveringen tilsyneladende sker som den gør hos dig, så skal du bruge en Router, så der er forbindelse til både din PC og til Boksen.

bliver visningen ikke ustabil især når jeg kun har 20 mbit... set i forhold til levering gennem antennekabel, som det er nu med gammel boks nu

Jeg ønsker jo ikke at gå engang med at invistere i div. ekstra udstyr mm. hvis det viser sig at jeg alligevel i sidste ende  er nødsaget til at betale for mere hastighed.

-så bliver den lige en tand for dyrt at have stående.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
20 mbit er rigeligt, hvis ikke andre brugerinternettet. det er jo kun start forfra og arkiv, der kører via internettet
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

mich skrev:
20 mbit er rigeligt, hvis ikke andre brugerinternettet. det er jo kun start forfra og arkiv, der kører via internettet

Jeg er enig i, at hastigheden skulle være OK, men både filmleje og guiden kører vel også via internettet. Det samme gør de rettigheder man har.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)