Svar

Ny boks : starter op om morgenen uden eller meget, meget lidt programinfo

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • Veteran
  • 535 kommentarer
Nu har min nye boks startet op 2 morgener i træk, hvor største delen af program info mangler, eller der slet ingen programinfo

1. hverken i bunden af TV kanalen, når en kanal vælges

2. her og nu når man trykker på TV-guide

3. selve TV guiden

Under min side med hvad der er optaget eller skal optages, der mangler også profil billederne for selve programmet.

Boksen har ikke været slukket, og heller ikke internettet

Genstart via indstillinger, advancerede indstillinger løser problemet

Andre herinde der oplever det samme ?

icon

Bedste svar af mich 19 maj 2016, 09:28

Her til morgen havde den al programinfo, men min side var hel tom, alle mine optagelser og planlagte optagelser var væk

Kom dog tilbage efter at være gået i indtillinger, avancerede indstillinger og så <genstart boks>.

Mystiskt

Kan se på FB, at en bruger, der hver gang boksen tændes, skal genstarte boksen, for at få programinfo, helt så slemt er mit problem da ikke.

Se original

76 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
mich skrev:

Her til aften tog det også de 40-50 sekunder, så var det OK. Jeg skriver heller ikke her for at kværulere, men for at give hints til Yousee, hvis der er et problem

Alle går da ud fra, at du har et reelt problem med boksen. Hvem ved, måske er det mig næste gang.
Omdømme 2

Badge
Her til aften tog det også de 40-50 sekunder, så var det OK. Jeg skriver heller ikke her for at kværulere, men for at give hints til Yousee, hvis der er et problem
Omdømme 3

Badge +3
mich skrev:

Den står tæt på c6250 med 56 Mbit download (målt på ATV4) ved siden af. Det er jo samme problem som radiomanden også havde, da han satte kabel til ud over wifi. Vi ved jo, Wifi afbrydes, når den går i HØJ strømbesparelse, det må være en fejl,, idet den kommer op at køre, når den genstartes

P. t. bruger jeg kabel. Ved opstart kommer der en meddelelse om, at boksen ikke har forbindelse til internettet. Efter 10 - 12 sek. kommer boksen med en meddelelse om, at boksen igen har forbindelse til internettet.
Har også prøvet med WiFi og så går der 40 - 50 sek. før den er på nettet. Har ikke prøvet at skulle genstarte for at få boksen på internettet. Hverken med eller uden kablet forbindelse.
Boksen står som din med HØJ strømbesparelse.
Omdømme 2

Badge
Den står tæt på c6250 med 56 Mbit download (målt på ATV4) ved siden af. Det er jo samme problem som radiomanden også havde, da han satte kabel til ud over wifi. Vi ved jo, Wifi afbrydes, når den går i HØJ strømbesparelse, det må være en fejl,, idet den kommer op at køre, når den genstartes
Omdømme 3

Badge +3
mich skrev:

Jeg mente den startede op, da jeg havde tændt for boksen, med manglende program info

Hvordan er boksen koblet op på nettet?
Omdømme 2

Badge
Jeg mente den startede op, da jeg havde tændt for boksen, med manglende program info
Ja, min er også begyndt at starte automatisk op, underlig :(
Omdømme 2

Badge
Så startede min boks, her efter sidste software opdatering, og sat til HØJ energis besparelse, op igen her til morgen uden programinfo på alle kanalerne. Og den kunne ikke skabe kontakt til internettet. Intet hjalp, heller ikke sluk/tænd. Måtte igennem en hel genstart.

Andre med samme oplevelser ?

Yousee, det er bare ikke godt nok.
mich skrev:

Nu må vi håbe fejlen er rettet i dag med den nye opdatering

Min boks mangler jævnligt alle programmer udover dem der ligger i grundpakken ved opstart(jeg har fuldpakken).
For at få dem igen må jeg genstarte boksen via avancerede indstillinger, så det kunne godt tyde lidt på en software bug, på nogle bokse.
Omdømme 2

Badge
Nu må vi håbe fejlen er rettet i dag med den nye opdatering
Omdømme 3

Badge +3

EveTossen skrev:
Jørn - hvordan har du fået 2 humax boxe ? De siger til mig at de ikke kan/må/vil levere 2 til samme adresse ?

Det var en fejlleverance og jeg fik ikke lov til - mod betaling - at beholde begge bokse. Er rette i mit signatur. Tak fordi du opdagede fejlen.

Jørn - hvordan har du fået 2 humax boxe ? De siger til mig at de ikke kan/må/vil levere 2 til samme adresse ?

Omdømme 2

Badge
Desuden ser det ud til, hver gang der kommer en brugerindstillings opdatering på boksen, dem har der været en del af, så mngler den billeder af optagne udsendelser efterfølgende, og den må genstartes, 2 - 3 gange inden for en uge

Omdømme 2

Badge
Så var den gal igen

Boksen var ikke på internettet her til morgen, og ingen programinfo

Genstart afhjalp problemet

Omdømme 2

Badge
Igår, søndag den 26.06, startede boksen endnu engang op uden program linfo på alle kanalerne

Omdømme 2

Badge
Så havde boksen idag mistet internettet i løbet af eftermiddagen, og dermed al program info og info om optagne programmer

Det samme havde den tidliere på ugen efter en såkaldt brugerrettigheds opdatering, som jeg sagde JA til, og hvor den så skal genstarte

Omdømme 2

Badge
Så er den gal igen

Mistet billed ikonerne på alle optagelser samt på nogle af de planlagte optagelser, da den blev startet op for anden gang her til morgen. 

Men den har ikke mistet program info

Er der andre, der får denne fejl eller begge fejl ?

Efter genstart inde i indstillinger, avanceret indstillinger, alt OK

Omdømme 2

Badge
Så er den gal igen

Mens jeg så TV, Al programinfo og billeded ikoner har været OK, så sagde boksen på TV skærmen,noget i retning af "ingen forbindelse til internettet" . men er kommet på af sig selv umiddelbart efter, iflg. lampe status

1. Har mistet programinfo fra 92 - 892 incl Cmore

2. Har mistet TV kanale ikonerne fra 1 - 7 på oversigten

3. Har mistet billed ikonerne på alle optagelser og planlagte optagelser

4. Når der trykkes start forfra, "Der skete en fejl (undefined)"

Efter genstart inde i indstillinger, avanceret indstillinger, alt OK

Selvom det er routeren, der mister forbindelsen, så burde boksen jo opdatere af sig selv, og ikke kræve en genstart

Omdømme 2

Badge
Så er den gal igen

Her til morgen igen manglende programinfo på de fleste af kanalrne

En gang genstart afhjalp ikke en gang problemet. Efter at have set en arkivudsendelse, var den stdig ikke opdaret.

Der skulle en ny genstart af boksen, og så kom pogram info med det samme.

Og igen, uden program info, ingen optagelser på boksen

Omdømme 2

Badge
Så har jeg også sendt min sag ind til isupport

Så må vi se, hvad der sker

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jørgen. Der er jo ikke eller næppe noget der kan gøres nu og her for at redde situationen, så kan lige så godt vente til vi kommer tilbage fra ferie.

Mich. Det kan da kun tyde på et problem i Boksene at forbidelsenn tabes, har nemlig også set efter on der har været Router problemer, og nej det har der ikke.

Har som nævnt skrevet til Support igen, og afventer.

Omdømme 2

Badge
Så er den gal igen hos mig også. Her til morgen kl 7, der var der programinfo på alle kanaler. og jeg programmerede også noget til næste mandag, hvorefter den blev sat i stand by.

2,5 time efter, den havde netværk da jeg tændte, så manglede den programinfo på kanalerne 16 - 305 undtagen 73, 81, 84 og 87 fra idag og fremefter.Og måtte resettes. Der er ikke noget i routerens log, der viser, at routeren er røget af nettet. Og jeg har også testet, om det sker, hvis jeg slukker routeren og boksen.

Det er ikke sjovt med en optager, som man ikke kan have tillid til, spcielt ikke, når man er nødsaget til at optage fra Cmore midt om natten for at se Cmore film/sserier i HD i stedt for at streame det.

Og nu havde min ikke fejlet siden den 19.maj (rettet dato)

Omdømme 3

Badge +3

Radiomanden skrev:
Mich. Den har været gendannet. Kan ikke gøre det igen nu, da jeg så skal sætte den op igen med alle optagelser.

Jørgen. Har skrevet til Support igen, venter på hvad de svarer. 

Jeg mente nu, at du skulle ringe. Skulle der være ventetid, kan man jo bare lave noget andet i ventetiden.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Mich. Den har været gendannet. Kan ikke gøre det igen nu, da jeg så skal sætte den op igen med alle optagelser.

Jørgen. Har skrevet til Support igen, venter på hvad de svarer. 

Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:
 Så var den gal igen her til morgen ingen netforbindelse, ingen EPG. Nu er den på Kabel, håber for det bedste, tager på ferie senere i dag, kan ikke gøre mere før vi kommer tilbage.

Niels, havde du haft mulighed for at resette boksen til fabriksindstillinger ? (er sikker på at support alligevel vil foreslå det) eller har du ikke villet gøre deti idet du så sletter alt på HardDisken (håber du forstod hvad jeg mente tidligere. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)