Svar

Ny boks: Kort og udbyderkrav

Et par spørgsmål om den nye boks:

Det lader til at den ikk kræver kort hvis man har ekstrakanaler - har jeg forstået dét korrekt?

Er det et krav at internetforbindelse man fodrer den med er fra youSee?

Hvis internetforbindelsen af en eller anden grund er nede, må man så ikke se tv? Optagelser? Et skåret fiber kan jo tage dage at reparere...

icon

Bedste svar af Vilhelm 10 maj 2016, 23:45

Den_kræsne skrev:

1) Det lader til at den ikke kræver kort hvis man har ekstrakanaler - har jeg forstået dét korrekt?

2)  Er det et krav at internetforbindelse man fodrer den med er fra youSee?

3) Hvis internetforbindelsen af en eller anden grund er nede, må man så ikke se tv? Optagelser? Et skåret fiber kan jo tage dage at reparere...

1) Der kræves ikke kort, og der kan ikke bruges kort.

2) Den kræver ikke YouSee Bredbånd, blot en god bredbåndsforbindelse.

3) Det korte svar er at den skal have internetforbindelse for at fungere. (Derimod kan den godt bruges uden kabel-tv-tilslutning (antennekabel-tilslutning), men det anbefales ikke til aktuelle udsendelser, da de kun kan ses ved Start forfra-funktionen).

Hvis internetforbindelsen afbrydes mens boksen er tændt,  vil den dog fortsat kunne bruges til kabel-tv-kanaler og optagelse og visning af optagelser. Streaming ophører naturligvis.

Jeg prøvede at tænde boksen fra standby. Det kunne godt lade sig gøre, selv om jeg havde slukket for internetforbindelsen.  Derimod kunne boksen  ikke komme i gang og bruges til noget, hvis den var slukket og blev tændt igen uden tilgængelig internetforbindelse.

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Der er ikke kort i den. Der skal bare være en netforbindelse, den virker ikke uden, bl.a  EPG hentes på nettet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Den_kræsne skrev:

Det lader til at den ikk kræver kort hvis man har ekstrakanaler - har jeg forstået dét korrekt?

Er det et krav at internetforbindelse man fodrer den med er fra youSee?

Hvis internetforbindelsen af en eller anden grund er nede, må man så ikke se tv? Optagelser? Et skåret fiber kan jo tage dage at reparere...

Der kræves ikke kort. Dine rettigheder er koblet op på boksens nummer, der står i bunden. Det er gjort fra centralt hold.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Den_kræsne skrev:

1) Det lader til at den ikke kræver kort hvis man har ekstrakanaler - har jeg forstået dét korrekt?

2)  Er det et krav at internetforbindelse man fodrer den med er fra youSee?

3) Hvis internetforbindelsen af en eller anden grund er nede, må man så ikke se tv? Optagelser? Et skåret fiber kan jo tage dage at reparere...

1) Der kræves ikke kort, og der kan ikke bruges kort.

2) Den kræver ikke YouSee Bredbånd, blot en god bredbåndsforbindelse.

3) Det korte svar er at den skal have internetforbindelse for at fungere. (Derimod kan den godt bruges uden kabel-tv-tilslutning (antennekabel-tilslutning), men det anbefales ikke til aktuelle udsendelser, da de kun kan ses ved Start forfra-funktionen).

Hvis internetforbindelsen afbrydes mens boksen er tændt,  vil den dog fortsat kunne bruges til kabel-tv-kanaler og optagelse og visning af optagelser. Streaming ophører naturligvis.

Jeg prøvede at tænde boksen fra standby. Det kunne godt lade sig gøre, selv om jeg havde slukket for internetforbindelsen.  Derimod kunne boksen  ikke komme i gang og bruges til noget, hvis den var slukket og blev tændt igen uden tilgængelig internetforbindelse.

Tak til alle for jeres svar

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P