Svar

Ny boks: Kan ikke programmere den, når TV - guiden ikke er opdateret - Stort problem på ny boks

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • Veteran
  • 766 kommentarer
Det er et stort problem, at TV guiden mangler program for mange af TV kanalerne fra på onssdag, bl.a alle DR´s kanaler, nabokanler m.m..

For man kan simpelthe ikke programmere boksen ellers

De har manglet i flere dage nu, NGC mangler allerede fra idag

Men hvis man rejser på ferie her i weekenden, så har det ikke været muligt at programmere

Jeg har derfor fejlmeldt det via Faebook her til morgen, så må vi se, om de får det rettet. 

Hvis det ikke ændres på boken, så man kan programmere i tidsintervaller, så vil man have problemer, hvis det sker fremover, eller hvis der pludselig sker større ændringer i programmet pga. ekstraordinære nyheder

NB: Her til morgen, 02.05. er det både nat geo og bbc brit. start forfra og arkiv funger dermed heller ikke

icon

Bedste svar af joern 2 maj 2016, 10:34

Hvis jeg alene ser på DR 1, så mangler der information om udsendelser i tidsrummet 04.05. kl. 5.00 - 07.05. kl. 6.45. Herefter er der informationer indtil 09.05. kl. 6.25.

Der er ingen problemer på den gamle boks.

Se original

35 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 På TVet er der ikke noget i vejen der  modtages EPG uden problemer.

Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:

Der er fortsat ikke noget i min EPG på boksen, bl.a. på DR1, DR2, DR  K fra onsdag.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Er lige nu på telefonen til support, så afventer hvad der sker.
Omdømme 2

Badge

mich skrev:

Radiomanden skrev:

Der er fortsat ikke noget i min EPG på boksen, bl.a. på DR1, DR2, DR  K fra onsdag.

Heller ikke efter en genstart inde under indstillinger og avancerede indstillinger

"ingen programinformatiom f.eks. ved de 3 første TV kanaler fra den 4. maj her kl. 12.48

Tillæg kl. 13.24:  OK, misforstod dig, kan godt se, du nu skrev TV´et, ikke boksen :-) 

Omdømme 3

Badge +3
Support kunne ikke gøre noget, vi kan kun vente på at det e.v.t. snart bliver rettet.

Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:
Support kunne ikke gøre noget, vi kan kun vente på at det e.v.t. snart bliver rettet.

Jeppe på facebook har nu skrevet:

"Hej Michael

Tak for at gøre os opmærksomme på problemet - jeg har fået meldt problematikken videre."

Men ingen tvivl om, at det helt ikke må ske, og det er et par dage siden du gjorde opmærksom på det

Men sjovt du fik at vide, Support ikke kunne gøre noget ved det

Omdømme 3

Badge +3
 Ja, svaret var at de ikke kunne gøre noget nu og her, andet end de kunne prøve at resætte boxen, men ingen garanti for at det hjalp på problemet, ellers afvente og se hvad der vil ske i de kommende dage.

Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:
 Ja, svaret var at de ikke kunne gøre noget nu og her, andet end de kunne prøve at resætte boxen, men ingen garanti for at det hjalp på problemet, ellers afvente og se hvad der vil ske i de kommende dage.

Resette boxen, hvad hjælper det, det er jo på både PC, IOS og alle bokse, det mangler, vedkommende jeg talte med sendte en fejlmelding videre, og jeg ville få en sms, når det var løst. Lige som Jeppe gjorde fra facebook teamet. Det er jo centralt fra, at man ikke har opdateret TV guiden.

Har netop tilsluttet min nye boks og må konstatere, at det ikke er muligt at arrangere programmer i den rækkefølge jeg ønsker dem. Kontaktede supporten og forelagde problemet - vedkommende var ikke umiddelbart i stand til at svare og jeg blev sat på hold. Efter nogen ventetid fik jeg det svar, at boksen endnu ikke havde den funktion, men at den ville komme på et tidspunkt - ingen tidshorisont
Omdømme 2

Badge
Prøv at læse denne tråd, http://forum.yousee.dk/t5/TV/%C3%98nsker-til-den-nye-boks/m-p/10253#M2864

Omdømme 3

Badge +3
 Jeg forklarede også at det mangler i Film og TV Appen, og at mange andre havde de problemer med boxen. Der var som skrevet ikke noget han kunne gøre ved det nu og her, andet end at sende det videre i systemet.

Omdømme 3

Badge +3
[quote]Janos skrev:
Har netop tilsluttet min nye boks og må konstatere, at det ikke er muligt at arrangere programmer i den rækkefølge jeg ønsker dem. Kontaktede supporten og forelagde problemet - vedkommende var ikke umiddelbart i stand til at svare og jeg blev sat på hold. Efter nogen ventetid fik jeg det svar, at boksen endnu ikke havde den funktion, men at den ville komme på et tidspunkt - ingen tidshorisont
Omdømme 2

Badge
Jeppe fra facebook teamet sender den videre hurtigst muligt, det er jeg ret sikker på. Han kunne godt se, det skulle rettes hurtigt

Omdømme 3

Badge +3
Storartet. Ja, det skal rettes hurtigst muligt.

Omdømme 2

Badge
Har nu skrevet følgende på facebook, her kl 20.20

"I har sendt en boks ud. I er vidende om, at man ikke kan programmere NGC idag, og mange kanaler startende fra imorgen og især fra onsdag og resten af ugen (Alle DR kanaler, nabolandskanaler, Kanal 5. osv.  Det er fejlmeldt på telefonen kl 10, og her på facebook omkring middag. Alligevel sker der ikke noget. UNDER AL KRITIK. Er I fuldstændig ligeglade med jeres kunder. Boksen kan ikke programeres, når der ikke er noget i Jeres TV-guide. Hvor svært kan det være, at fuldføre Guiden ? Man kan være hjemmefra, så det skal programmeres flere dage i forvejen

Og der står intet om problemet i driftsstatus

Nu ved jeg godt, at Yousee ikke svarer herinde, men håber alligevel, at man vil have den nye boks i baghovedet, og prioritere TV guiden højt, eller tilbyde en alternativ måde at programmere boksen på, f.ks. på DR kl 20.00 - 21.00 på onsdag

Omdømme 3

Badge +3
Har skrevet til Nicolaj, håber at det e.v.t. kan fremskynde det.
Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:
Har skrevet til Nicolaj, håber at det e.v.t. kan fremskynde det.

Fint, nu taler vi virkeligt om et "ny Yousee boks"  problem. Det må bare ikke ske. Det skal efter min mening have en høj prioritet, håber Nicolai ogå kan forstå det

Omdømme 3

Badge +3
 Der er skrevet at det er en haste sag.

Jeg er gået vider i yousee med det (ikke kundeservice) da dette er et mega problem,
Uden EPG er boxen ikke meget være, da både arkiv, startforfra og at optage hænger på at der data i EPGen ...

Prøvet også idag dette:

her søndag: fejl på Zulu EPG hos yousee
En Film starter 16:05-17:55 står der

Men faktisk EPG skulle have været 16:20-18:10 (rigtig tid)

Så den film kunne ikke optages
Fordi den ny box vil så optage fra 16:04-18:00 ( lægge kun 1
minut tid før og 5 på slut tid) så slutning får man ikke med pga
forkert data.

så det med 5 minuter holder ikke og slet ikke hvis Yousees egen EPG er forkert....

Omdømme 2

Badge
og her til morgen, mandag den 2.5.  Ingen rettelse.  Nat geo er stadig total tom for programmer idag, det samme er bbc brit, dvs man kan ikke optage fra disse 2 kanaler, evt serie optagelse, der er lagt ind på boksen, annuleres, og start forfra og arkiv eksisterer ikke for kanalerne. 

Det samme vil ske for adskillige kanaler i overmorgen, hvis .........

uden at gå for meget idet, har haft det op her fra morgen..

De er ved at se på det, det ikke den afd som ligge data op der problemet, alt data er lagt ind, også rigtig data,

Dog er der større problemmer med at få data frem ud på box,apps mm..

Det ved ikke hvornår det køre igen , men ser at der data på vej nu.... så må vi se

har været ind på de skal ligge så noget fejl ud på drift side,

Det ser de på men at der ikke var , er fordi de troed det hurtig kunne laves...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis jeg alene ser på DR 1, så mangler der information om udsendelser i tidsrummet 04.05. kl. 5.00 - 07.05. kl. 6.45. Herefter er der informationer indtil 09.05. kl. 6.25.

Der er ingen problemer på den gamle boks.

Omdømme 2

Badge
Ups, kom til at trykke på <accepteret som en løsning> knappen i stedet for <Svar> knappen. Det var ikke meningen

Men efter endnu en genstart af boksen inde i avancerede indstillinger, så ser det ud til at TV guiden er totalt opdateret mange dage frem.

Men det ændrer ikke ved, at :

1. TV guiden må have absolut en af 1 prioteterne hos Yousee

2. en alternativ måde at programmere på, f.eks. DR1 onsdag den 4.5 kl 20.00 - 22.30 vil være at foretrække akkurat ligesom på TV / bluerau/HDD optagere idag.

Ellers vil optagelser på den nye Yousee boks give problemer, når TV guiden ikke er opdateret som vi har set hele denne weekend eller hvis der pludselig kommer ekstra TV nyheder af kort eller længere varighed. Og start forfra og arkiv vil heller ikke virke i det tidsrum, guiden ikke er opdateret.

Omdømme 3

Badge +3
 Det var en god melding, så kan der optages igen, det vil jeg gå ind og undersøge.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

mich skrev:
Ups, kom til at trykke på <accepteret som en løsning> knappen i stedet for <Svar> knappen. Det var ikke meningen

Men efter endnu en genstart af boksen inde i avancerede indstillinger, så ser det ud til at TV guiden er totalt opdateret mange dage frem.

Men det ændrer ikke ved, at :

1. TV guiden må have absolut en af 1 prioteterne hos Yousee

2. en alternativ måde at programmere på, f.eks. DR1 onsdag den 4.5 kl 20.00 - 22.30 vil være at foretrække akkurat ligesom på TV / bluerau/HDD optagere idag.

Ellers vil optagelser på den nye Yousee boks give problemer, når TV guiden ikke er opdateret som vi har set hele denne weekend eller hvis der pludselig kommer ekstra TV nyheder af kort eller længere varighed. Og start forfra og arkiv vil heller ikke virke i det tidsrum, guiden ikke er opdateret.

Ryster du på hånden? ;)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P