Ny boks - billedkvalitet / skarphed

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • Veteran
  • 735 kommentarer
Jer der har fået den nye boks til at virke. 

Der har været en del indlæg inde på f.eks. recordere.dk hvor brugere ikke synes billedet er så skarpt og godt som på den gamle boks / deres almindelige TV

Hvad er jeres erfaringer ?

Jeg synes selv efter jeg har justeret billedet på mit Samsung TV, at det er OK

Skal lige tilføje, at her taler jeg Live TV og Optagelser på Harddisken, IKKE start forfra eller arkiv

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Hej Michael.

Nu har jeg jo set på den i nogle dage efterhånden, og syntes ikke at der er nogen forskel på når der modtages med boxen contra når det er via TVet.

Ja kvaliteten på live tv og optagelser er på niveau med mit tv's tuner. Start forfra kvalitet er ikke god på en stor skærm, men det er en anden sag.Har ikke prøvet filmstreaming endnu, venter mindst til it systemerne er blevet stabile, og Apple-tv's kvalitet på lejefilm bliver svær at leve op til. 

Hej mich.

Jeg må indrømme at jeg ser mit billede som betydeligt mindre skarpt og detaljeret end med den gamle boks.

Mit tv er et pioneer 50" plasma uden dvbc tuner. Jeg har mest af alt indtryk af jeg set på et dårligt opskaletet SD signal på trods af det er HD kanaler, det er ligegyldigt om jeg ser Discovery, 3+, DR3, kanal 6 eller hvilken som helst anden kanal.

Jeg har uden succes prøvet alle indstillinger på boksen 720p, 1080i, 1080p, skiftet hdmi kabel og indgang. 

Boksen og mit yousee modem er det eneste jeg har på vores kabel i huset, boksen er forbundet til modem med netkabel.

Hvis jeg streamer fra yousee app til min chromecast får betydeligt skarpere og detaljeret billede igen.

Jeg oplever ikke forskel i billedet om jeg ser live tv, start forfra eller arkiv, det er det samme.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Uanset om det er fra boksen eller fra TVet er der kun en ting at sige om billedet, der er intet i vejen med det, ses f.eks et ansigt tæt på er det tydeligt at det er knivskarpt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg har stadig nogle af de gamle bokse med et OK billede, men den nye boks er en del bedre m. h. t. billedkvalitetetn.

Har fuldstændig samme oplevelse :-(

AllanS skrev:

Hej mich.

Jeg må indrømme at jeg ser mit billede som betydeligt mindre skarpt og detaljeret end med den gamle boks.

Mit tv er et pioneer 50" plasma uden dvbc tuner. Jeg har mest af alt indtryk af jeg set på et dårligt opskaletet SD signal på trods af det er HD kanaler, det er ligegyldigt om jeg ser Discovery, 3+, DR3, kanal 6 eller hvilken som helst anden kanal.

Jeg har uden succes prøvet alle indstillinger på boksen 720p, 1080i, 1080p, skiftet hdmi kabel og indgang. 

Boksen og mit yousee modem er det eneste jeg har på vores kabel i huset, boksen er forbundet til modem med netkabel.

Hvis jeg streamer fra yousee app til min chromecast får betydeligt skarpere og detaljeret billede igen.

Jeg oplever ikke forskel i billedet om jeg ser live tv, start forfra eller arkiv, det er det samme.

Omdømme 3

Badge +3
Hvad er der i vejen, der er intet i vejen, det er et virkeligt godt billede både på live og optagelser, Chromecast er i en lavere opløsning end direkte fra boksen. Bruger 1080i, da de fleste kanaler bruger det.
Har lige snakket med kundeservice, de kender problemet og de giver mig en ny boks. Så krydser fingre :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)