Svar

Ny 4K boks?

Omdømme 7
Badge +2
Hej, hvordan får man sin gamle Humax 2000 boksudskiftet men en 4K boks, for at være klar til WM i fodbold?

Ved feks. at hente en ny boks i nærmeste Yousee butik, skal man have sin 2000 boks med at bytte med? Ellers kan det kun gøres ved at ringe til Yousee og få dem til at sende en ny boks?

PS. jeg har et 4K nyt TV.
icon

Bedste svar af Radiomanden 4 juni 2018, 10:03

Det burde kunne gøres i en butik, husk der er et ombytnings gebyr på Kr. 399,-.

Se original

22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det burde kunne gøres i en butik, husk der er et ombytnings gebyr på Kr. 399,-.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg kørte næsten forgæves da jeg ikke vidste de skulle have den gl. boks i bytte med det samme,

men nu får jeg nok tilsendt en ny Boks, da jeg har ret langt til nærmeste Yousee butik....

Men nu ved jeg og andre til en anden gang, at det er bedst at ringe først! :)
Omdømme 7
Badge +4
Jorn-Hansen skrev:

Jeg kørte næsten forgæves da jeg ikke vidste de skulle have den gl. boks i bytte med det samme,

men nu får jeg nok tilsendt en ny Boks, da jeg har ret langt til nærmeste Yousee butik....

Men nu ved jeg og andre til en anden gang, at det er bedst at ringe først! :)

Det koster dig så 99 kr ekstra :-)
Hvorfor ville du have en 4K boks ?, Næsten intet sendes i 4K.
Samtidig gemmes optagelser i skyen, og ikke på HDD, og der skrives om at spolefunktion i optagelser, virker MEGET dårligt.
Omdømme 7
Badge +6
Hvorfor.? Det har Jorn jo skrevet i trådens start.
Omdømme 7
Badge +2
En grund til en ny boks, ud over at kunne se noget fodbold, er fordi min gamle 2000 boks larmer en del, og da jeg kun sjældent optager noget, er det lige meget, men jeg vil gerne lige spørge?

Er de værste ''børne sygdomme'' blevet lavet med nye Opdateringer i 4K, Humax 4000 boksen?
Omdømme 7
Badge +4
Hvilke ''børne sygdomme'' ?
Omdømme 5
Badge +1
De har stadig ikke rettet de fejl der har været reporteret i over 2 år, hverken på YSR-200 eller YS-4000

Og da der ikke er noget der sendes i 4k andet end et prøvebillede, kan vi ikke sige noget om hvordan dens 4k del er.

Man kan ikke optage det prøvebillede, og skulle fanme ikke undre mig om de smider 'rettighedskortet' igen, ligesom en masse andre kanaler ikke kan optages i skyen, men godt på hdd.
Omdømme 7
Badge +4
EveTossen skrev:

De har stadig ikke rettet de fejl der har været reporteret i over 2 år, hverken på YSR-200 eller YS-4000

Og da der ikke er noget der sendes i 4k andet end et prøvebillede, kan vi ikke sige noget om hvordan dens 4k del er.

Man kan ikke optage det prøvebillede, og skulle fanme ikke undre mig om de smider 'rettighedskortet' igen, ligesom en masse andre kanaler ikke kan optages i skyen, men godt på hdd.

Hvilke tænker du på ?
Omdømme 5
Badge +1
De har lovet disse i ca 100 år :D

- Serieoptagelser ikke optager genudsendelser
- Kan kun spole 2 timer tilbage og ofte går det galt I lange programmer - den spoler måske 1 sekund tilbage eller bare viser live tv
-Man kan ikke optage fra cmore eller viasat, og en del andre kanaler, og nogle andre enkelte film pga 'rettighedder' - den kommer med en underlig fejl vxr403 eller deromkring
- Optagelser og start forfra i skyen ligner vhs og er ikke på samme kvalitet som live tv
- Pause går i stå og får ofte boxen til at gå ned når den har pauset i et par timer
- HDMI CEC er ikke implementeret helt, man kan kun nogle få kommandoer fra boxen og til tv, men intet den anden vej

Det var lige dem jeg kan huske , men der er mange flere.

De siger bare at det ved de godt og der arbejdes på det og kommer snart :S
Omdømme 7
Badge +6
EveTossen skrev:

- HDMI CEC er ikke implementeret helt, man kan kun nogle få kommandoer fra boxen og til tv, men intet den anden vej

Hvad savnes der.?
Omdømme 5
Badge +1
Radiomanden skrev:

EveTossen skrev:

Hvad savnes der.?

At man kan styre boxen med hviken som helst anden enhed der understøtter CEC - YOUDONTSEE tvinger os til at bruge deres remote for at styre boxen, mens stort set alle andre kan sagtens styres med feks tv remote eller reciever remote, så man kun behøver een remote.
Og den kan jo ikke engang styre ens forstærker/reciever, når der er valgt soround (som man jo gerne vil når man nu HAR soround)
Omdømme 7
Badge +2
Hej alle,

Tak for info, jeg kan godt leve med de fejl EveTossen nævner, bare boksen fungerer godt ved alm. brug til at se kanalerne, da jeg ikke bruger pause, spol frem og lign. ret meget...

Men virker det godt nok med at se Kanaler i arkiv? da det bruger jeg en del...
Omdømme 7
Badge +6
Det virker fint nok, men de kommercielle kanaler er ikke så interessante, da der jo ikke kan spoles i dem.
Omdømme 5
Badge +1
Ja og arkivet gemmes ikke særlig længe og er ikke særlig pæn kvalitet - det er jo det samme sted optagelser faktisk ligger. Optagelser er bare en pegepind til et stort arkiv, som heldigvis er et år fremadrettet, når man bare har 'optaget' det.
Underligt at de så ikke har rettigheder til at man kan se ting i arkiv mere end nogle dage tilbage (nogle er vist 30 dage)
Omdømme 7
Badge +2
Hej, jeg har nu fået min nye 4000 K4 boks fra Yousee,

Det virker godt nok, men den kanal der skal sende fodbold i 4K er ikke endnu med på min kanal liste, der er de samme kanaler som med 2000 boksen
skal man vælge den ny kanal i Bland Selv, eller skulle den komme automatisk?
Omdømme 7
Badge +6
Den kom på ved en kanal opdatering for en del dage siden, sammen med en masse unyttige genveje til Streaming tjenester.
Omdømme 7
Badge +2
Hej Radiomanden, kan det mon passe at billede kvaliteten er dårligere, feks. på Eurosport 1 med den nye 4000 boks? eller er det bare mig der syntes det...
Omdømme 7
Badge +6
Det står helt knivskarpt.
Billedet her siger måske ikke så meget om det.

Omdømme 7
Badge +2
Tak, men igår havde jeg en del små billede udfald på Eurosport 1, men ser ud til at være bedre nu,

men ser ES2 nu og det ser bedre ud, men nok bare mig der ser det galt...

Btw, Jeg zappede lige gennem alle kanaler den 4K fodbold kanal er der ikke endnu, og det virker stadig ikke at vælge andre kanaler i Bland Selv, de skriver der er en opdatering på vej...
Omdømme 7
Badge +2
Da jeg tændte Boksen i dag kom en ny kanal op datering, men fodbold’s kanalen er ikke kommet med på Listen endnu,

Der kom fire nye, Dansk Filmskat, Viasat Film, Lejefilm og Paramount+, men hvad skal jeg med dem da jeg ikke ret tit ser en film?!
Omdømme 7
Badge +6
Alle har fået de helt unyttige genveje, det vides ikke hvorfor der er så stor Focus på den slags ikke nyttige ting, i stedet for at der kommer noget nyttigt, TV2 UHD kom hos mig samtidig med de unyttige genveje.
Der må tages kontakt til teknisk support angående UHD kanalen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)