Svar

Netværks ID til den gamle YouSee Samsung TV-Boks m. 40 GB HD

Badge
  • Bruger
  • 7 kommentarer
Jeg har fået "Bland Selv" og har både den nye boks med 1 TB HD og den første Samsung boks med 40 GB HD.
De er begge koblet til samme TV via HDMI.

Da Bland Selv var installeret, manglede de nye kanaler på den gamle boks.
Boksen kørte stadig fint med de gamle kanaler, men jeg ønskede selvfølgelig også at kunne se alle de nye kanaler på boksen.
Jeg slog derfor Netværks ID op på YouSee's hjemmeside og kunne se det er 111.
Det virkede ikke.

Derfor ringede jeg efterfølgende til Support, hvor jeg fik netværks ID 120 at vide.
Det virkede heller ikke.

Der sidder et kort i den gamle boks.
Kan det udskiftes med et kort, der kan håndtere de nye Bland Selv kanaler :?
Hvad gør jeg :?

På forhånd tak.
Filty :D
icon

Bedste svar af Radiomanden 6 juli 2018, 18:01

Kanalerne er der, de skal bare afkodes, men det kræver at de er på kortet, hvis de ikke er på det kort der haves, kan de ikke afkodes.

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvis der skal ses krypterede kanaler på på den gamle boks, så forudsætter det at de ligger på kortet, så hvis det ikke kan opdateres med de ønskede kanaler, så skal der haves en nyt.
Med hensyn til Net ID på den, så er det vist 120, men om det virker nu da boksen er udgået og der ikke længere er support på den skal jeg ikke kunne sige, men det burde teknisk support kunne oplyse om det stadig er muligt.
Husk at krypterede kanaler ligger på pladserne over 100. De skal hentes ind i favorit listen fra alle kanaler listen.
Badge
Hej Radiomand.

Jeg fik ID 120 at vide af support, da ID 111 ikke virkede.

Kortet, der sidder i den gamle boks, er Dankort størrelse.
Hvis jeg ikke havde en boks, mener jeg, man kan få et kort til indstik i TV'et, der kan håndtere de krypterede Bland Selv kanaler.
Det samme kort, må kunne bruges i den gamle boks også.

Er det korrekt antaget ?

Mvh.
Filty
Omdømme 7
Badge +6
Ja, hvis TVet kan modtage DVB-C MPEG-4, så kan det modtage kanalerne og med et kort og kortlæser og så de krypterede, men det er unødvendigt, da Humax 2000 helt erstatter Tuner funktionen i TVet.
Badge
Tv'et modtager fint Bland Selv signalet fra den nye TV Boks.
Det jeg mener er, om kortet kan stikkes i den gamle boks, så kanalerne kan indlæses i boksen.
Og derved se dem på Tv'et fra boksen via HDMI.

De gamle kanaler, før jeg fik Bland Selv, blev fint indlæst i boksen og vist på Tv'et via HDMI.

Jeg bliver nød til at smutte, så jeg svarer ikke tilbage lige med det samme :(
Omdømme 7
Badge +6
Kanalerne er der, de skal bare afkodes, men det kræver at de er på kortet, hvis de ikke er på det kort der haves, kan de ikke afkodes.
Badge
Ok tak.
Jeg prøver YouSee butikken, for at se om jeg kan få et kort.
Ifølge support, skulle jeg have haft leveret et kort, sammen med den nye boks, men fik det aldrig.

Tak for svaret :D

Mvh.
Filty
Omdømme 7
Badge +6
Det haves der normalt heller ikke brug for når man har boksen, medmindre der haves et extra TV eller boks det kan bruges til.
Badge
Hej Radiomand.

Undskyld mit sene svar, men jeg har været forhindret.

I den gamle Samsung Plus boks skal der bruges et kort i Dankort størrelse og med chip, da den ellers ikke kan vise et signal.
Se vedhæftet billede.

Det må være sådanne et kort, supporteren fra YouSee fortalte, der skulle have været leveret med boksen, der har 1 Tb harddisk.

Hvis jeg får kortet, hvilket jeg formoder jeg kan i en YouSee butik, må det kunne indstikkes i den gamle Plus boks.
Jeg skal selvfølgelig sikre, det kan indlæse Bland Selv kanalerne og til det skal netværks ID 111 eller 120 bruges.

Mvh.
Filty
Omdømme 7
Badge +6
Hvis der haves bland selv, så skal der bruges et kort med de ønskede kanaler på, når der haves andet end Humax boksen, d.v.s. et TV eller anden boks.
Badge
Er den du kalder "Humax boksen" den gamle plus-boks m. 40 Gb HD som på billedet ?
Hvis, kan den slet ikke køre uden et indstikskort.
Min kan i hvert tilfælde ikke.

Det er på denne boks, jeg vil have Bland Selv, men den kan ingen kanaler finde, når jeg søger, med det gamle kort indsat - Det kort, der er vist på billedet.
Derfor vil jeg forsøge at få et nyt indstikskort, hvor Bland selv kanalerne er på.
Omdømme 7
Badge +6
Som skrevet, skal der haves bland selv, så skal der bruges kort, uden kort kan der kun ses de frie kanaler i G, M og Fuldpakke, da de ikke er krypterede.
Badge
Se, hvad jeg startede tråden med at skrive :$
Omdømme 7
Badge +6
Derfor skal der haves et kort til de ønskede kanaler.
Badge
Det har jeg forstået og vil prøvet at få et kort i YouSee butikken :cool:

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)