Svar

Mpeg2 til Mpeg4

Jeg har købt et ældre sony 32KDL3000 som kun har DVB-C med Mpeg2 .
Tv'et har dog et slot til et CA-modul, så nu er mit spørgsmål.
Vil jeg kunne sætte et Yousee CA-modul i med en DVB-C Mpeg4 og derved kunne se tv på det gennem mit kabel?

Mvh.
Jens
icon

Bedste svar af BrianHHansen 16 januar 2018, 09:27

Hej Jens.

Der er ikke en tuner i CA-modulet. CA-Modulet kan kun dekode signalet. For at kunne få fat på signalet skal man have en tuner, denne sidder i TV'et. Og nej man kan desværre ikke bare udskifte en Tuner i et TV. Det er har lige så meget med det omgivende elektronik at gøre som det har med selve tuneren at gøre. Så er det billigere at skifte hele TV'et. Et nyt TV på 32" kan fås fra lige under 2000,- og opefter. og hvis det er fra de sidste par år kan det MPEG4. Eller som du selv foreslå en ekstern box.

-Brian

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Hej Jens.

Hvis dit TV kun kan modtage MPEG2 er der ingen måde hvorpå TV'et kan vise MPEG4 udsendelser, hverken med, eller uden modul. Det er ikke Yousee CA-Modulet der bestemmer hvilken format du kan se , men den tuner der sidder i TV'et

-Brian
Hej Brian, tak for svar

Ok, så bare så jeg lige forstår.
Så, er der ikke en tuner i CA-modulet og jeg kan ikke komme uden om en ekstern boks?
Ved du om man kan få skiftet tuneren i tv'et til en MPEG4?
Jens
Omdømme 5
Badge +4
Hej Jens.

Der er ikke en tuner i CA-modulet. CA-Modulet kan kun dekode signalet. For at kunne få fat på signalet skal man have en tuner, denne sidder i TV'et. Og nej man kan desværre ikke bare udskifte en Tuner i et TV. Det er har lige så meget med det omgivende elektronik at gøre som det har med selve tuneren at gøre. Så er det billigere at skifte hele TV'et. Et nyt TV på 32" kan fås fra lige under 2000,- og opefter. og hvis det er fra de sidste par år kan det MPEG4. Eller som du selv foreslå en ekstern box.

-Brian
Omdømme 7
Badge +7
Lej en Humax 4000 hos You See den få fra Kr. 30/måned.