Spørgsmål

Modtagelse af DR1 og DR2

Jeg kan ikke se DR1 og 2 på det ene tv, og har store problemer med pixels på de andre to. Håber på hjælp, har forsøgt alt det jeg kan finde på nettet. De andre kanaler fungerer perfekt

2 Kommentarer

Omdømme 3
Badge
Det tyder på at du har støj på dit antenne signal på den frekvens som DR1 og DR2 sendes på. Det kan enten være instråling på dit antenne kabel, eller det kan være en enhed som du har tilslyttet din antenne som sender støj ud. Her hvor jeg bor ligger DR1 og DR2 (samt ARD og SVT2 ) på frekvensen 586Mhz.

Jeg har selv haft lignende problemer med TV2, TV3 og Kanal5 som her ligger på 594Mhz, det viste sig at skyldes støj fra et TV tuner kort som Jeg havde i en PC.

Du skal selfølgelig også checke din signal styrke på disse kanaler, hvis der er for lav, skal du måske have en linie forstærker. Men det lyder mest som støj, bruger du udelukkende dobbelt skærmede antenne kabler?

Prøv først at fjerne kablerne fra alle aparater undtagen et som du bruger til test, og se om det bliver bedre.
Omdømme 5
Badge +5
Hej Elin Bruun

Fik du løst dette problem og kunne du bruge perkos svar? :)

Hvis det førte til løsning, så må du gerne markere det via knappen "Bedste svar". Når "Bedste svar" er markeret er det for andre brugere med samme problemstilling nemmere at finde løsninger og svar her på forummet :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)