Mini billede i EPG virker ikke

Hej

Jeg ved godt at der har været skrevet om det før, men jeg prøver lige igen.

På mit samsung fjernsyn, UE46B7050, kan man ikke se det lille billede i venstre hjørne når man trykker på guiden, dvs EPG oversigten.  Jeg er klar over at man nok kan løse problemet ved at slette alle kanaler over kanal 100, men mit fjernsyn tillader godt nok at man sletter kanaler, men de forsvinder aldrig fra EPG oversigten. Og det er de kanaler, som jeg alligevel ikke kan se, fordi de er kodede, som ødelægger min guide.

Jeg har så spurgt yousee om de ikke kan undgå at sende kanaler kanaler ind som jeg ikke kan se alligevel. Det kan de ikke æv.

Er der nogle der har andre forslag. Det skal siges at jeg efter tilfældigheds princip har forsøgt forskellige Netværksid'er og det er lykkedes mig at komme ned på 160 kanaler istedet for de normale 208, men det har ikke hjulpet.

Nu går mine overvejelser på at ændre abonement, for hvis jeg ændre abonnement, så er jeg sikker på at Yousee lynhurtigt kan forhindre at kanaler jeg ikke har abonnement til ikke bliver læst ind, har jeg ret ?

Gode forslag modtages gerne.

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Har selv Samsung, og de slettede kanaler er IKKE længere på TVet, og derved heller ikke i EPGen.  Har fjernet de kanaler der skulle spærre for Mini TV billedet, men det nytter ikke, da jeg har Charlie samt andre extra kanaler og de spærrer for det. Ved ikke om den til Fuldpakken, (plads 7) også spærrer for den.

Mit TV er UE40D7005

Uanset hvilke pakker du har, hvad enten det er de normale, eller bland selv, så vil ALLE kanaler blive læst ind, det kan ikke undgås. Når det er sagt, så er der TVer hvor man kan vælge kun at indlæse frie kanaler, eller alle kanaler.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
VI har mellempakken, og jeg lavede det lille "slet alle tv kanaler after 100", og det virkede. Nu har jeg EPG live billedet igen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Ja, det vil virke når det gøres sådan, dog er det ikke nødvendigt at slette dem alle, men når de alligevel ikke skal bruges kan det jo lige så godt gøres, problemet er så når man har extra eller bland selv, så kan problemet være der aligevel, det er så det jeg har.

Er lige blevet færdig med at lave om efter omlægningen, på TV skulle der bare lidt flytning til, men på Recorder manglede der nogen, så det var forfra på den.

Den nye frekvens 450 KHz gav ingen kanaler, men på den gamle 143Khz kom de alle sammen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hejsa Radiomand, jeg ved godt at det er nogle bestemte kanal frekvenser som skal slettes, men jeg kan aldrig husket nøjagtigt hvilke kanaler som som det er :) Så jeg plejer bare at fjerne det efter 100, da vi ikke har bland selv el. andre tilkøbs ting fra Yousee.

Omdømme 3

Badge +3
 Har også slettet det meste, de endte der er beholdt, er nogen af dem som jeg måske vil bytte lidt med i extra kanaler, så behøver jeg ikke lave en helt ny søgning for at skifte.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Radiomanden skrev:
....

Den nye frekvens 450 KHz gav ingen kanaler, men på den gamle 143Khz kom de alle sammen.

Hvad er det for noget med den nye frekvens? (Radiomanden må mene 450 MHz = 450.000 kHz).

Ved kanalsøgning har jeg altid angivet startfrekvensen, 143 MHz. Skal det nu være 450 Mhz? Det forstår jeg ikke. Masser af kanaler har frekvenser under 450 MHz.

Ved kanalsøgning kan man udelukke kodede kanaler hvis man ikke har Bland Selv eller Ekstrakanaler/Ekstrapakker, ved kun at søge efter Gratis Kanaler eller ved at bruge netværks-id 00125.

Omdømme 3

Badge +3
 Der er angivet en ny start frekvens, men den virker åbenbart ikke endnu. Har aldrig brugt ID 125, så ved ikke om den blokerer for krypterede kanaler.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Radiomanden skrev:
 Der er angivet en ny start frekvens, men den virker åbenbart ikke endnu. Har aldrig brugt ID 125, så ved ikke om den blokerer for krypterede kanaler.

Hvor er denne nye startfrekvens angivet. Det giver ingen mening.

Netværks-id 00125 blev indført ved lancereringen af YouBio-boksen. Det kan kun bruges hvis kunden kun har  ukrypterede kanaler i en fast tv-pakke.

Omdømme 3

Badge +3

Den nye start frekvens kan findes på den side der hedder find dit netværks ID.
Omdømme 3

Badge

Radiomanden skrev:

Jeg forstår ikke hvad den nye startfrekvens 450 MHz skal være godt for. Er det ikke bare en fejl?

Netværks-ID 00125 blev lanceret, da YouBio Boksen kom frem. Med den finder man kun "gratis kanaler" (ukrypterede kanaler), og den kan derfor kun bruges og anbefales, hvis kunden udelukkende har en fast tv-pakke. For dissee kunder kan den være nyttig hvis de har udstyr, hvor man ikke kan vælge indstillingen "Gratisk Kanaler" ved kanalsøgningen.

Omdømme 3

Badge +3

Den nye startfrekvens skulle ikke være en fejl.
Omdømme 3

Badge
Jeg har nu brugt 450 MHz ved en kanalsøgning. Det fungererede uændret i forhold ti 143 MHz. Alle kanaler blev fundet på mit Panasonic. Men hvad er meningen? YouSee burde give en forklaring, og jeg har sendt et spørgsmål af sted.

Vilhelm skrev:
Jeg har nu brugt 450 MHz ved en kanalsøgning. Det fungererede uændret i forhold ti 143 MHz. Alle kanaler blev fundet på mit Panasonic. Men hvad er meningen? YouSee burde give en forklaring, og jeg har sendt et spørgsmål af sted.

Forklaringen er givetvis, at man efter lukningen af de analoge kanaler omstrukturerer bl.a. for at kunne tilbyde internet uden krav om at man samtidig abonnerer på en tv-pakke.

Det kræver, at frekvenserne til internet "isoleres" i bunden af frekvensspektret, så man med et simelt filter kan sortere alt tv fra. 143 MHz vil derfor ikke blive brugt til tv i fremtiden.

Jeg blev omlagt i dag. EPG m.m. er nu flyttet til 450 Mhz
Hej

På mine Panasonic TV virker det lille billede i EPG menuen ikke, hvis jeg autoindlæser kanalerne (har også prøvet igen, efter Yousee's omlægning af kanalerne her i Marts 2016)

Så jeg har istedet været igennem at indlæse dem manuelt.

Frekvenserne findes her: http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm

Du kan jo evt. prøve at slette alle dine kanaler/nulstille TV'et og så bare indlæse 1 af frekvenserne og se om det virker. (På Panasonic kan man ikke slette kanaler, så jeg må nulstille helt)

Minusset ved denne metode er at når Yousee laver om i frekvenserne, skal man igang manuelt igen.

Men jeg synes at billede og lyd i EPG er vigtigt nok for mig, til at bruge lidt tid på det når de ændrer (hvilket heldigvis ikke er så tit)

Hvis du kan slette kanaler, så prøv at slet frekvens 143 Mhz. Jeg har læst det vist nok er denne frekvens der skulle drille. (og mine tests viser også at hvis jeg manuelt indlæser denne, så stopper EPG mini billede med at virke )

Mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)