Spørgsmål

Min box er hoppet over på 576i

Hej alle

Jeg har haft problemet en gang tidligere, men min YouSee box er hoppet over på 576i og selv om jeg prøver at vælge andre opløsninger, så bliver den ved med at vise denne opløsning.

Har prøvet at genstarte boksen flere gange, både i menuen og rent fysisk, men den bliver ved med at sende 576i hvilket betyder at jeg kun kan se menuerne, og den viser lige 10-15 sekunders TV når jeg tænder boksen, hvorefter billedet forsvinder (har stadig adgang til menuerne)

Har prøvet at sætte min computer til HDMI kablet i stedet, og kan fint sende i 1080i

Kører med software 1.40.57

12 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Hej Soffe

Det ser ud til, at der ikke er nogen, der har svaret.

Jeg tænker, om du har forsøgt at nulstille boksen? Det kunne meget vel være løsningen - det vil dog slette evt. optagelser.

Vend gerne tilbage om det hjælper eller ej - hvis ikke, kan det være, der sidder nogle andre med en idé til, hvad det kan være.
Jeg har prøvet at genstarte boksen, så alle mine optagelser er nu også røget, uden noget resultat.
Omdømme 7
Badge +6
Der må være en fejl på boksen, den har ikke en 576 indstilling, der kan kun vælges mellem 720 og 1080, du må kontakte support.
Omdømme 3
Badge +1
Stefan skrev:

Jeg tænker, om du har forsøgt at nulstille boksen? Det kunne meget vel være løsningen - det vil dog slette evt. optagelser.

Måske et sidespor: lidt nysgerrig overfor at du anbefaler at nulstille [til fabriksindstillinger]? Har bemærket der også er en Gendan Indstillinger (som ikke sletter optagelser). Er der en grund til at du ikke anbefaler den? Er der andre forskelle udover at den ene også sletter optagelser?
Jeg har lavet alle former for genstart der er muligt (;
Omdømme 5
Badge +5
Hej soffeDK

Jeg vil høre om du fandt en løsning på problemet og i så fald hvad den var? :)

Jeg håber du vil vende tilbage og markere gerne løsningen som "Bedste svar", så andre brugere kan se hvad løsningen var :)

God dag derude.

Vh.
Omdømme 7
Badge +4
Kasper skrev:

Hej soffeDK

Jeg håber du vil vende tilbage og markere gerne løsningen som "Bedste svar", så andre brugere kan se hvad løsningen var :)

God dag derude.

Vh.

"Har bemærket der også er en Gendan Indstillinger (som ikke sletter optagelser). Er der en grund til at du ikke anbefaler den? Er der andre forskelle udover at den ene også sletter optagelser?"

Vedrørende Dammerens spørgsmål lidt længere oppe? Jeg er også nysgerrig
Hej Kasper

Jeg har stadig problemet, og der er stadig ikke kommet noget brugbare svar, og har opgivet Yousee support da deres ventetid simpelhen er for lang, må se TV på min computer, og så tage ned i en af butikkerne efter jul, og høre om de kan bytte den til en ny.
Omdømme 5
Badge +5
mich skrev:

Kasper skrev:

Hej soffeDK

God dag derude.

Vh.

"Har bemærket der også er en Gendan Indstillinger (som ikke sletter optagelser). Er der en grund til at du ikke anbefaler den? Er der andre forskelle udover at den ene også sletter optagelser?"

Vedrørende Dammerens spørgsmål lidt længere oppe? Jeg er også nysgerrig

Hej mich

Det er rigtigt som Dammeren skriver, at der er en "Gendan indstillinger" og en "Gendan fabriksindstillinger", hvor sidstnævnte også rydder harddisken. Derudover er der umiddelbart ikke nogen forskel udover, at ved gendannelsen af fabriksindstillingerne, så skal du sætte boksen op på ny.

Så man kan lige tage en vurdering, om man vil rydde det hele eller lige starte med blot at gendanne indstillingerne :)

Hvis det første ikke virker, så vil jeg også anbefale at gendanne boksen helt.

Vh.
Hejsa, kan I ikke tage jeres hyggesnak over i et andet forum? Og så kan vi holde denne tråd, til folk der har forslag til en løsning?
Omdømme 5
Badge +5
Hej igen soffeDK

Du kan prøve at teste boksen foran et andet tv hvis det er, ellers så vil jeg nok anbefale at du kontakter vores support igen.

Ja, og ja det andet var lige en sidebemærkning, og vi må hellere holde os til emnet her, ellers er mich velkommen til at oprette en ny tråd om emnet :)

Endnu en gang god dag herfra.

Vh.
Jeg har i længere tid kørt med den gamle box, samt 3-4 andre devices der er forbundet til min forstærker via HDMI, og har aldrig oplevet at nogle af dem hoppede over på 576i

Tager jeg kablet ud af min box, og sætter i min PC, så viser den 1080i uden problemer, men kun til jeg sætter kablet tilbage igen.

Havde også problemet igår, hvor at den efter havde kørt 576i i nogle minutter, så satte jeg boksen på standby og da jeg tændte igen, var den 1080i.

Ellers har jeg skulle ud i større omrokkeringer, med at tage strømme fra boksen, og sætte den til en anden port i forstærkere, og sætte det hele op fra bunden igen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)