Spørgsmål

Mega fejl efter opdatering 1.60

Omdømme 2
Badge +1
Jeg har konstateret en stor fejl ved optagelse af programmer efter den seneste opdatering af Humax boksen.
Jeg gik ind i TV-guide og startede optagelse af et program der allerede var i gang. Jeg kan på "min side" se at optagelsen er i gang.
Da jeg vælger at stoppe optagelsen før tid (2 x tryk på rød knap) så sletter boksen squ den optagede udsendelse.
Håber sørme at fejlen bliver rettet hurtigst muligt!!

15 Kommentarer

Det handler nok om hvordan du og Yousee definerer hvad fejl er. Jeg tænker, at boksen blot følger Yousees tankegang. :)
Omdømme 7
Badge +4
Det har jeg absolut ikke oplevet, måske din boks er ved at mangle plads.

Prøv at tjekke pladsforbruget og prøv om du kan gentage fejlen
Omdømme 7
Badge +4
mich skrev:

Det har jeg absolut ikke oplevet, måske din boks er ved at mangle plads.

Prøv at tjekke pladsforbruget og prøv om du kan gentage fejlen

Har lige prøvet det igen, den stopper optagelsen, men optagelsen er der fortsat
Omdømme 2
Badge +1
Jeg har 75% ledig plads på harddisken så det er ikke derfor.
Helt præcist så trykker jeg 2 gange på TV-guide og starter et program der er i gang ved at stille mig på det og trykke på den røde optage knap 1 gang.
Efter lidt tid trykker jeg igen 2 gange på TV-guide og stiller mig på det program der er ved at blive optaget (markeret med rød prik). Så trykker jeg 2 gange på den røde optage knap og boksen beder mig bekræfte stop af optagelse. Det gør jeg så ved at trykke på OK knappen.
Herefter slettes optagelsen. Har prøvet på 3 forskellige kanaler og fejlen opstår på dem alle.
Jeg har før opdatering 1.60 gjort nøjagtig det samme - men uden at optagelsen bliver slettet.
Jeg kan se at den advarsel boksen kommer med når man stopper en udsendelse ser anderledes ud end tidligere - måske er det noget der er ændret ved den seneste opdatering og som medfører en utilsigtet fejl
Omdømme 7
Badge +4
Har prøvet et par gange, du siger skærm beskeden er en anden? ved ikke om det er fordi du er oppe på 75%, så er det stor fejl. Den burde gemme optagelsen, og så skal man selv ind og slette den
Omdømme 2
Badge +1
Jeg opdagede at fejlen kun opstår når det er en programserie man optager - f.eks. snooker. Når man stopper optagelsen bliver optagelsen slettet.

Omdømme 7
Badge +4
OK, tak for svar, ja det har jeg også "brokket" mig over :-) Planlægningen af optagelse skal lægges ind igen
Omdømme 7
Badge +6
henningoc skrev:

Jeg opdagede at fejlen kun opstår når det er en programserie man optager - f.eks. snooker. Når man stopper optagelsen bliver optagelsen slettet.

Jeg stoppede en igangværende optagelse her tidligere på dagen, og efterfølgende blev den slettet i optagelser, med andre ord den slettede ikke da den blev stoppet.
Omdømme 2
Badge +1
Radiomanden skrev:

henningoc skrev:

Jeg stoppede en igangværende optagelse her tidligere på dagen, og efterfølgende blev den slettet i optagelser, med andre ord den slettede ikke da den blev stoppet.

Skal det forstås sådan, at du selv slettede optagelsen. Mine serieprogram optagelser forsvinder (bliver slettet) fra optagelser under "Min side" i samme øjeblik jeg selv stopper en igangværende optagelse.
Omdømme 7
Badge +6
Det var en enkeltstående optagelse.
Omdømme 2
Badge +1
Radiomanden skrev:

Lige præcis !! Jeg optog Formel 1 kval i eftermiddags (det anser boksen for en programserie).
Jeg stoppede optagelsen før tid da jeg ikke ønskede at medtage 1-2 timers efterfølgende snak i min optagelse.
Og hvad sker der så - boksen sletter squ min optagelse i samme øjeblik som jeg stopper den.
Det må simpelthen være en fejl i forbindelse den seneste opdatering da jeg ikke har haft problemet tidligere
Omdømme 7
Badge +4
henningoc skrev:

Radiomanden skrev:

Lige præcis !! Jeg optog Formel 1 kval i eftermiddags (det anser boksen for en programserie).
Jeg stoppede optagelsen før tid da jeg ikke ønskede at medtage 1-2 timers efterfølgende snak i min optagelse.
Og hvad sker der så - boksen sletter squ min optagelse i samme øjeblik som jeg stopper den.
Det må simpelthen være en fejl i forbindelse den seneste opdatering da jeg ikke har haft problemet tidligere

Jeg har testet det, lige under 9% tilbage på harddisken, stoppede:

go morgen DK optagelsen. Har stadig optagelsen

en optagelse på DR1, har stadig optagelsen

Hvis din gør det, så ville jeg ved lejlighed gendanne til fabriksindstillinger (husk optagelser slettes)
Omdømme 7
Badge +4
henningoc

Hvor gammel er din boks (der står dato i bunden på den) og hvor lang tid har du haft den ?

Jeg måtte gendanne min til fabriksindstillinger i marts pga. pladsproblemer og efter 11 måneders brug.

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/humax-boksen-sletning-af-en-igangvaerende-optagelse-frigiver-ikke-plads-paa-harddisken-98987/index2.html
Omdømme 2
Badge +1
Forsøgte at optage et afsnit af luksusfælden og stoppe optagelsen efter et par minutter inde på "Min side" under optagelser. Her blev optagelsen også slettet i samme øjeblik den blev stoppet.
Problemet kan selvfølgelig løses ved ikke at stoppe optagelsen før tid, men det går jo også ud over pladsen på harddisken.
Og hvis der ikke er andre der har oplevet problemet, så er det min boks som er problemet
Omdømme 7
Badge +4
henningoc skrev:

Og hvis der ikke er andre der har oplevet problemet, så er det min boks som er problemet

Hvor gammel er din boks (der står dato i bunden på den) og hvor lang tid har du haft den ?

Jeg har ikke set andre inde på facebook og herinde med problemet, men interessant, hvor lang tid du har haft den.

Og ellers prøv en fabriks gendannelse af boksen, når du har set dine optagelser

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P