Svar

Mangler kanaler.

Vi mangler kanaler i mellempakke m. Bl. Selv. Bla. News, Zulu og kanal 4 mm. Da det har virket og de pludselige er væk, vil jeg spørge om i kender til problemet?
icon

Bedste svar af Vilhelm 13 december 2014, 12:11

Torben

Du skriver: "Har fundet ud af, at de kanaler vi kan tage, er dem der er i grundpakken. Derudover kan vi tage vores 10 bland selv kanaler, på kortet."

Men så mangler du jo ikke nogen kanaler. Ellers forstår jeg dig ikke. Mellempakken med Bland Selv består jo netop af Grundpakkens 25 ukodede kanaler plus de 10 selvvalgte kanaler, i alt 35 kanaler. De selvvalgte kanaler er kodede og kræver derfor kort.

Du kan i "Mit YouSee" se hvilke kanaler du har og deres kanalplads. Du skal bruge netværks-id 00111 når du har en Bland Selv-pakke.

Se original

11 Kommentarer

Hej

Ja efter kanalomlægningerne er der flere der har problemer med at tv'et kan fange dem igen.

Jeg måtte autosøge tre grange. Netværks ID sadte jeg først til 111 fordi jeg har bland selv muligheder, men det hjalp først da jeg sadte den på 100 og denne bruger klarede det på denne måde.

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Kanaloml%C3%A6gning-og-manglende-kanaler/m-p/989#M316

Ellers vil jeg anbefale at følge med og læse  i disse tråde.

Kanalændringer 2. dec.

Mangler du kanaler efter 2. dec

Og der er flere.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

majah skrev:
Hej

Ja efter kanalomlægningerne er der flere der har problemer med at tv'et kan fange dem igen.

Jeg måtte autosøge tre grange. Netværks ID sadte jeg først til 111 fordi jeg har bland selv muligheder, men det hjalp først da jeg sadte den på 100 og denne bruger klarede det på denne måde.

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Kanaloml%C3%A6gning-og-manglende-kanaler/m-p/989#M316

Ellers vil jeg anbefale at følge med og læse  i disse tråde.

Kanalændringer 2. dec.

Mangler du kanaler efter 2. dec

Og der er flere.

@majah Mig bekendt, skal man kun bruge Net ID 111, hvis man har BlandSelv og ikke hvis man har muligheden, men ikke har benyttet den.

joern skrev:

@majah Mig bekendt, skal man kun bruge Net ID 111, hvis man har BlandSelv og ikke hvis man har muligheden, men ikke har benyttet den.

Ja - 111 virker i hvertfalld ikke hos mig.

Jeg har ikke yousee-box, men en philips HD-optager, og jeg har muligheden for bland selv, men bruger det ikke, derfor troede jeg at det var ID 111, fordi der står på denne side:

citat "Hvis du har en DVB-C boks, der ikke er fra YouSee, skal du benytte netværks-id'et fra øverste række, alt efter om du har almindeligt TV eller TV med Bland Selv."

Jeg har jo sikkert fejlagtig troet at en DVB-C boks er = med min Harddiskoptager, derfor misforståelsen med numrene.  

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Her Her er min oversigt over brugen af netværks-id.
En grundigere gennemgang findes i min YouSee Guide på Recordere på side 5:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=11883&zoneid=3

Vær opmærksom på at man i mange tv og bokse skal indtaste netværks-id med
2 foranstillede nuller.

• Abonnerer man på en Bland Selv-pakke, skal man bruge netværks-id (00)111, også i YouSee's HD-bokse. I øvrige tilælde gælder følgende:
  • Tv, og bokse som ikke er fra YouSee, skal bruge netværks-id (00)100.
  • YouSee's Samsung HD-bokse skal bruge netværks-id (00)120.
  • YouBio Boks skal altid bruge netværks-id (00)125 når den anvendes til kabel-tv fra YouSee. Den kan ikke bruges til Bland Selv eller Ekstrakanaler.
Tak for info Jørn og Vilhelm.  :D

Hvad siger du Torben - har du fundet kanalerne?

De er her ikke har prøvet både med 100 og 111 ved id. Den skriver: du har ikke adgang til program. Hvilket jeg ikke forstår, da vi har haft kanalerne.
Har fundet ud af, at de kanaler vi kan tage, er dem der er i grundpakken. Derudover kan vi tage vores 10 bland selv kanaler, på kortet. Jeg har kontaktet vores antenneforening, for at høre om de har lavet en fejl, da de skiftede filter i boksen.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Når man har BlandSelv kan man se kanalerne i Grundpakken. Øvrige kanaler - herunder f. eks.dem, der er i Mellempakken - kan kun ses med kort. Enten kortet sidder i TV'et eller i en boks fra YouSee. Det betyder også, at har man Mellempakken eller Fuldpakken og flere TV, så kan man kun se kanalerne i Grundpakken på de TV, hvor der ikke er kort til.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Torben

Du skriver: "Har fundet ud af, at de kanaler vi kan tage, er dem der er i grundpakken. Derudover kan vi tage vores 10 bland selv kanaler, på kortet."

Men så mangler du jo ikke nogen kanaler. Ellers forstår jeg dig ikke. Mellempakken med Bland Selv består jo netop af Grundpakkens 25 ukodede kanaler plus de 10 selvvalgte kanaler, i alt 35 kanaler. De selvvalgte kanaler er kodede og kræver derfor kort.

Du kan i "Mit YouSee" se hvilke kanaler du har og deres kanalplads. Du skal bruge netværks-id 00111 når du har en Bland Selv-pakke.

Det var mig, der troede, at vi skulle have alle kanaler i mellempakken, og så 10 bland selv. Så det er løst. Jeg mangler nu kun Discovery på kortet, det kan jeg ikke finde. Men tak for hjælpen alle
Velbekomme Torben - Jeg lærte også noget af din tråd, så det er rigtig dejligt,. at du melder tilbage og at du har har givet Vilhelm "En løst tråd".

Jeg håber, at der er mange flere der efterligner dit gode eksempel. :D

God Jul

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)