Svar

Manglende LYD fra ny HUMAX boks

Manglende lyd fra ny Humax boks. Der er lyd fra boxen til tv, gennem HDMI

Min gamle samsungbox havde 2 phono lydudgange til min forstærker, perfekt.

Det har min nye Humaxbox ikke --- hvad gør jeg ???
Der er en toslink udgang men der er ikke lyd i. Har prøvet at convertere digital lyd til analog med en converter --- stadig ingen lyd. hvad er der galt ???
icon

Bedste svar af Radiomanden 2 april 2018, 19:45

Du vil blive forbavset hvad der kan gøres må man bare maser på.
Check om der komme lys gennem kablet, for at udelukke en fejl på det, se også om der er lys i tilslutningen på boksen

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der er fin lyd ud på den via Toslink, men hvis den tilsluttes en D/A converter skal den stilles til Stereo, da Converteren ikke kan håndtere Multichannel.
Hej igen
Prøvet at gå ledninger igennem igen, stadig ikke lyd. stereo er markeret.
hvordan tjekker jeg at der lyd på toslink udgangen.. ellers nye kabler men kan der være fejl på toslinkkabel. ??
Omdømme 7
Badge +6
Kommer der lys ud af kablet.? Hvis der gør det, så bør det være i orden, eller må det prøves på en enhed der har Toslink tilslutning.
Hvilken D/A converter bruges.?
Hej
skal man kunne se lys i kablet med det blotte øje ????
Det kan jeg nemlig ikke, heller ikke med en kraftig lup.
converteren er købt på AV Cables ( 379 kr. ) input enten coax eller toslink ------ udgang phono x2 og coax
Omdømme 7
Badge +6
En rød laser er meget tydelig, du skal IKKE se ind i kablet hold enden hen til en hvilken som helst overflade når det er tilsluttet i boksen, så skal der tydeligt ses en rød prik.
Hej
Der er absolut ikke noget rødt lys igennem. To muligheder - defekt kabel eller manglende signal fra boksen.
Desværre har jeg ikke andre kilder med toslink signal. Er der nogen mulighed for at tjekke om boksen fungerer som den skal, altså afgiver signal. ????
Omdømme 7
Badge +6
De beskyttelses hætter der er på kablet er ved taget af inden det er taget i brug.?
Ja de er. Kablerne kan jo ikke monteres i boksen med hætter på .
Omdømme 7
Badge +6
Du vil blive forbavset hvad der kan gøres må man bare maser på.
Check om der komme lys gennem kablet, for at udelukke en fejl på det, se også om der er lys i tilslutningen på boksen
Hvis jeg vipper den plade som beskytter indgangen til stikket til side, kan jeg ikke se noget lys inde i boksen. ?????
Omdømme 7
Badge +6
Det skal der være når den er tændt, så problemet er lokaliseret.
Omdømme 5
Badge +7
Hej madsens17

Jeg har markeret Radiomandens svar som bedste svar, da der som han også nævner, skal være lys indgangen. Jeg håber, at du har fået det løst :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)