Spørgsmål

Mangelfuld tv-guide gennem de sidste par år

Omdømme 1
Jeg er Formel 1 fan og da jeg ikke er sikker på at være tilstede på de forskellige tidspunkter der gennem sæsonen er træning samt kvalifikation samt løb, benytter jeg tv-guiden.

Men her kommer så problemet, om 1 dag fra skrivende stund står der på tv-guiden kun træning 1 fredag morgen 2.55 på tv3sport og IKKE den efterfølgende træning 2 kl 5.55. Hvor der i tv-guiden skulle stå træning 2 står der "ophold i sendefladen" hvilket også gør at jeg IKKE kan sætte min yousee boks til at optage.

Dette fænomen har været tilstede gennem hele sidste sæson, og gør tv-boksen for mit vedkommende ubrugelig, da jeg ikke kan sætte tv-boksen til at optage en bestemt kanal på et given tidspunkt.

Hvem er ansvarlig for denne totale mangel på en opdateret tv-guide, der ville gøre tv-boksen brugelig. ?

21 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Den er baseret på oplysninger fra de enkelte udbydere, så der kan kun skrives det ind som der er oplysninger på, ligeledes kan der også komme ændringer i de i forvejen oplyste udsendelser, og derved kan der sendes andet end det der står, og til tider kan det ikke nå at blive ændret.
Så der er noget faktorer der spiller ind, der gør at det kan være anderledes end oplyst.
Omdømme 1
Jamen så kan jeg jo bare gætte på at det aldrig bliver bedre, da jeg aldrig har set ændringer i de planlagte Formel 1 løbs, hvilken kalender med tider over løb har været offentliggjort i flere måneder og bliver ikke ændret i løbet af året.

Pokkers osse - det gør yousee boksen ubrugelig . Den eneste løsning for at omgå dette problem ville være at yousee åbnede op for muligheden at sætte boksen til at optage en valgt kanal i et given tidsrum, og IKKE kun via tv udbyderenes mangelfulde tilbagemelding til tv- guide.

Øv øv øv
Omdømme 4
Badge +1
Den må du altså længere ud på landet med, Radiomanden !!!
Dette problem har stået på i snart mange år med yousees EPG viser det forkerte selvom udbyderen af kanalen viser det rigtige.

De vil skide os BETALENE kunder et stykke med de forslag til ændringer vi kommer med.
Omdømme 7
Badge +6
De har jo også mulighed for at ændre så snart der er ændringer, men hvis ikke det kommer videre eller for sent, så kan der ikke nås at få det ændret.
Omdømme 4
Badge +1
De har jo netop ikke ændret det fra tv3 sports side - netop pga af at formel 1 kalenderen har ligget fast i nok 20 ÅR.

Aben ligger hos yousee og jeg/vi har påpeget det i snart flere år
Omdømme 7
Badge +4
EveTossen skrev:

Den må du altså længere ud på landet med, Radiomanden !!!
Dette problem har stået på i snart mange år med yousees EPG viser det forkerte selvom udbyderen af kanalen viser det rigtige.

De vil skide os BETALENE kunder et stykke med de forslag til ændringer vi kommer med.

Det er eks. også det fænomen man kan opleve med ARD, ZDF, NDR og RTL.
Her er jeg bare så heldig at jeg har en parabol rettet mod 19.2Ø og derfor kan hive kanalerne ned den vej og så få den 100% korrekte EPG data direkte fra dem.
Bonus er så at man også slipper for de der tvungne Danske undertekster.
Omdømme 7
Badge +3
YouSee har nu medtaget Træning 2 kl. 5.55 i tv-guiden både på YouSee Plus boksen, på websiden tv.yousee.dk og appen på iPad.

På YouSee Plus boksen står det som kl. 5.55 fredag den 23/3 men på websiden starter programmet kl. 5.55 torsdag den 22/3 og fortsætter til fredag den 23/3. I den beskrivelse, der kan kaldes frem torsdag den 22/3 kalder man det for fredag den 23/3. Forvirringen skyldes at tv-stationer ofte henregner nattetimerne fra 00.00 til 05.59 som forrige dags aften i stedet for efterfølgende dags morgen, men det gøres ikke konsekvent.

Det vides ikke om det også er på plads på Humax-boksene. Det er før oplevet at YouSees tv-guide på forskellige platforme ikke viser det samme.

Hvis optagelse af live-udsendelserne ikke lykkes kan genudsendelserne måske bruges.
Omdømme 1

Jeg bliver ringet op imorgen tidlig af en yousee tekniker, da jeg tænkte at det vil jeg sgu ikke leve med. Da jeg meldte det som værende en fejl ved yousee, sagde den venlige unge mand, at det selvfølgelig skulle være muligt at finde alle programmerne på tv-guiden. Jeg vedhæfter lige et par skærmbilleder, taget da jeg fejlmeldte, hvor man kan se "ophold i sendefladen" og endelig timer senere Formel 1 træning 2, så et eller andet har de rettet.
Omdømme 1
MS-ERIK

Please ..... jeg tager IKKE fejl af tv-guidens funktioner. Dette problem som jeg omtaler her har været et stort problem de sidste par år, hvor der i tv-guiden står ophold i sendefladen, istedet for det programs titel der netop skulle vises på dette tidspunkt.

Jeg bliver nok meget klogere med en tekniker i røret i morgen tidlig.
Omdømme 3
Badge
Radiomanden skrev:

Den er baseret på oplysninger fra de enkelte udbydere, så der kan kun skrives det ind som der er oplysninger på, ligeledes kan der også komme ændringer i de i forvejen oplyste udsendelser, og derved kan der sendes andet end det der står, og til tider kan det ikke nå at blive ændret.
Så der er noget faktorer der spiller ind, der gør at det kan være anderledes end oplyst.

Sikke en gang sludder og blåøjet forsvar af YouSee...

Selvfølgelig kan der være mangler og fejl fra udbyderne, MEN, YouSee er absolut ikke uden skyld i at EPG ofte er mangelfuld/forkert!
Omdømme 7
Badge +3
De aktuelle mangler med at Træning 2 manglede, kan ikke være YouSees skyld, da samme mangel forekom på iPad-appen "tvtid" (som TV2 står bag) og også i en tv-oversigt hos DR på dr.dk.
Omdømme 1
Jeg havde så kontakt til 2 teknikere fra yousee her i dag, og vil på baggrund af min henvendelse rette henvendelse til TV3 sport, og nævne det problem jeg specifikt har, for at høre hvorledes de kan hjælpe med at opdatere EPG, som er deres opgave, men stadig yousee's ansvar med en funktionsduelig tv-guide.

Jeg får information derfra. Som måske før nævnt var det, for mig et stort problem hele sidste år, netop med at få optaget Formel 1 træning, da et eller flere træninger gennem de 20-21 løb, stod opført som "ophold i sendefladen" .

Jeg vil under alle omstændigheder følge dette emne til dørs.
Omdømme 7
Badge +4
"ophold i sendefladen" bør kunne optages på humax boksen, så er problemet løst
Omdømme 1
Som vist satte jeg min boks til at optage "ophold i sendefladen" ..... men da tv udbyderen 5 timer senere havde opdateret EPG var min planlagte optagelse "slettet"
Helt ny boksbruger så bær over. Men jeg lagde mærke til at samtlige programmer i guiden fejlede natten til søndag. Jeg tænkte det var på grund af skiftet til sommertid. Og jeg gik glip af F1 AUS Live af samme grund.
Omdømme 7
Badge +6
EPGen fejlede ikke, den var manuelt sat ud af drift netop grundet skift til sommertid.
Omdømme 3
Badge
Radiomanden skrev:

EPGen fejlede ikke, den var manuelt sat ud af drift netop grundet skift til sommertid.

Men, resultatet blev det samme: Ingen EPG...
Omdømme 7
Badge +3
Igen et plus til den gamle Samsung YouSee Plus boks, også selv om en række funktioner nu er udgået 31-03-2018. Man kan sætte boksen til at starte optagelse på et specificeret tidspunkt og på en specificeret kanal, helt uden at bruge EPG-oplysninger. Så derfor kunne jeg optage F1-løbet fra kl. 06:55 (så optakten blev sprunget over) på den gamle Samsung-boks. Ingen problemer med skift til sommertid, optagelsen startede korrekt, og boksens ur var også automatisk sat korrekt.

Den mulighed savnes på de nye Humax-bokse.

På nogle kanaler er EPG-oplysningerne katastrofalt forkerte, de mangler helt eller der står "Ingen informationer" for 24 timer fra kl. 06.00 til 06.00. På Folketingskanalen er oplysninger om udsendelse fra åbne udvalgsmøder hyppigere forkert end rigtig.
Omdømme 7
Badge +4
Mja bare ærgeligt at den var gal igen med alm. EPG i går med program oversigten for natten mellem Fredag og Lørdag.
Forkerte slut tidspunkter på nogle kanaler og andre hvor der kun var tomme felter uden nogen program info.
EPG'en begyndte først at passe sammen på samtlige kanaler for udsendelser der begyndte efter kl. 2:10.
EveTossen skrev:

Jeg må med beklagelse i stemmen indrømme, at jeg heller ikke har følt mig taget alvorligt, når jeg har kontaktet dem mht. problemer med tvguiden.
Jeg har kun frustrations medlidenhed at bidrage med - og bliver kun mere overbevist om aldrig at anskaffe en Yousee tv-boks.
KØB I STEDET EN HD-OPTAGER hvor der ikke er tidsoptagningsbegrænsninger, alt kan gøres manuelt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)