Svar

Lyd og billede hakker på Eurosport

Er der andre der har problemer med at lyd og billede hakker på Eurosport under OL?

Det er tydeligt på lyden men sværere at se på billedet. Så snart der er reklamer forsvinder problemet. Problemet er derfor ekstra tydeligt i deres “reklame” outro.

Benytter en YS-4000 boks, og har ikke opdaget problemet på andre kanaler. Systeminformation viser 100% kvalitet og ingen bitfejl. Styrke omkring 70 dBuV og SNR på 44 dB.

Kan de have skruet op for bitraten så enten udstyr hos YouSee eller deres TV boks ikke kan følge med?
icon

Bedste svar af Persen M 17 februar 2018, 11:22

Det er i realiteten ikke den eneste kanal der har signal problemer. Eks. så er RTL også ramt af pixeleringer og hakker i billedet, sådan ar det været i et par dage nu.
Ingen BER fejl og desuden fortælles også at signal kvalitet og styrke er som det skal være, så det er en fejl der ligger hos Yousee i deres udstyr et eller andet sted.

Jeg benytter ikke deres boks, kun udelukkende tuneren i mit Panasonic TV.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Det er i realiteten ikke den eneste kanal der har signal problemer. Eks. så er RTL også ramt af pixeleringer og hakker i billedet, sådan ar det været i et par dage nu.
Ingen BER fejl og desuden fortælles også at signal kvalitet og styrke er som det skal være, så det er en fejl der ligger hos Yousee i deres udstyr et eller andet sted.

Per K skrev:

Jeg plejer ikke at se tysk tv, men kan bekræfte at jeg oplever det samme på RTL. Dog er det her “kun” billedet, og ikke samme lydproblemer som jeg oplever på Eurosport.

Per K skrev:

Så udelukker det problemer med Humax boksen, og peger endnu stærkere på et centralt YouSee problem.
Omdømme 1
Hej.
Ja jeg oplever billedet "lagger" jævnligt på de fleste af "sportskanalerne", fx Eurosport og 3max.
Specielt under mere aktive sportsgrene som fodbold, ishockey og slalom. Og så bliver det pænt umuligt at følge med. Som om der ikke er nok båndbredde til disse kanaler.

Har ikke noteret det på DRs og TV2s kanaler.

Vh Frank
Omdømme 2
Badge +2
Hej fhebo

Hvis det kun er i udsendelser, hvor der sker hurtige bevægelser, som f. eks sportsbegivenheder, er det ekstra vigtigt med de rette kabler. Derfor anbefaler vi youSee ready kabler, hvis du allerede har det, så foreslår vi at du kontakter vores support på 7070 4040, så kan de undersøge det nærmere.

Özcan, YouSee Forum Team
Omdømme 1
Hej og tak for svaret

Jeg har de helt rigtige Yousee ready kabler og bokse.

Som jeg skriver er det ikke alle kanaler der lagger fx ikke DR. Dermed er det vel ikke min installation...
Omdømme 7
Badge +4
fhebo skrev:

Hej og tak for svaret

Jeg har de helt rigtige Yousee ready kabler og bokse.

Som jeg skriver er det ikke alle kanaler der lagger fx ikke DR. Dermed er det vel ikke min installation...

Det er det heller ikke, det er ingen af vores egne installationer der er fejlen.
Det blev allerede bevist sidste år af en anden bruger der ikke havde andet end bøvl med TV signalerne, hvor Yousee var totalt afvisende over for en fejlrapport at Dansk Kabel TV havde udfærdiget og afleveret til dem, om at det var en ekstern fejl og ikke en intern fejl i brugerens hjem.

Yousee er bare fortsat glade for at tørre det hele af på brugeren, end i stedet for at indrømme at det er dem der har fejl i deres eget udstyr, for sådan en indrømmelse vil ende med at Yousee står med en kæmpe million regning for alt det udstyr de skal skifte ud hos dem selv for netop at få rettet samtlige af de fejl der findes.
Men man må håbe på at det her opkøb af de danske pensionskasser og den udenlandske investeringsfond falder på plads, for de har nemlig planer om at rydde godt og grundigt op hos både TDC og Yousee.
Omdømme 2
Badge +2
Hvis det ikke er tilfældet, så vil jeg foreslå at I kontakter vores support på 7070 4040,så det kan undersøges nærmere.

Özcan, YouSee Forum team

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P