Spørgsmål

Lyd mangler på mange TV-stationer ved brug af optisk udgang til højttaler med forstærkere

• Deltager
  • 4 kommentarer
Jeg får ingen lyd fra den optiske udgang på Samsung B755 fra følgende kanaler i Yousees fuldpakke når jeg skal bruge min nye Mission Aero højttaler.

TV2-Zulu-Charli-TV3-TV3+-TLC-Discovery-BBC Brit-TNT-TV2Fri-DK4-Lorry+-NationalGeografic-TV3SP1-TV3SP2-TV2Sport-Animal-BBC Earth-ViasatSeries-SVTV1-SVTV2-NRK1-ARD-ZDF-

Er der nogen der kender en indstilling på TV jeg kan bruge? Eller matcher kombinationen Yousee/Samsung/Mission bare dårligt?

Vh

PJ

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der er ingen grund til at oprette spørgsmålet i 2 tråde.
Årsagen til problemet findes nok i at det er Multichannel lyd der sendes til højttaleren og ikke Stereo. Så prøv at skifte lydformat.
Tak, det løste problemet på TV2 kanalerne nogle af de andre,hvor jeg kunne vælge lydformat MPEG og Dolby Digital. Men ikke på TV3 kanalerne og resten. ( hvor jeg ikke kan vælge Dolby fra, fordi de står som eneste formatmulighed. Lige som MPEG står som eneste på DR hvor det virker.
Så har du nogen ideer til hvordan jeg kommer ud over de manglende valgmuligheder og får skiftet fra Dolby Digital til MPEG på de kanaler hvor jeg ikke kan vælge?
Omdømme 7
Badge +6
Hvis der kun udsendes et lydformat, ja så er der ikke nogen valgmulighed, løsningen er så at bruge den Analoge tilslutning i stedet for.
OK. Det er så bare hovedtelefonudgangen der matcher højttaleren, og den er ret svag.. Og den kan ikke være monteret fast, for så kan man ikke fravælge den. Men hvis det er eneste mulighed må jeg vel leve med det. Bare ærgerligt at Yousee ikke konverterer så der er flere muligheder..
Omdømme 7
Badge +6
Bruger selv Headset udgangen til Soundbar på mit Samsung, til Film bruges så SR for fuld udnyttelse af lyden.
You See må ikke ændre signalet, det udsendes som det modtages, der sker kun en remoduation til DVB-C.
SR? Surround? Indstillet på TV eller Soundbar?
Omdømme 7
Badge +6
TVet er bare en Monitor til Humax boksen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)