LG TV - problemer med program guide


Som flere andre Samsung brugere også har haft problemer med ser jeg desværre også problemer med mit LG UH850V og TV-Guidens mini billede
Det lader til at være det "kendte" 143mhz problem som også er beskrevet her: https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/mangler-du-minibillede-oppe-i-venstre-hjorne-i-samsung-epg-programoversigten-410/index1.html

Efter ca. 20 min i telefonen med Yousee support kom jeg ikke længere end " det må være et LG problem, du skal snakke med deres support" også selv om jeg henviste det det ellers kendte Samsung problem.
Selv på opfordring har jeg endnu ikke modtaget en mail på hvilke kanaler der ligger på 143mhz for at være helt sikker, jeg kører med kanalnøgle 111 bare fyi, men jeg forventer problemet er på på 100 også.

Ud fra Samsung indlæget bør det være:
event SD
event HD
C more serie SD
C more hits SD
C more first SD
Charlie

Men her er en hurtig vejledning til hvordan jeg kom uden om problemet.
1. Scan efter dine kanaler (har du jo nok gjort siden du er her)
2. Indsæt en USB og find punket "kopier til USB" i indstillinger på dit tv
3. Udtag USB fra TV og sæt det i din computer, download derefter ChanSort https://sourceforge.net/projects/chansort/
Start programmet efter udpakning og vælg din kanal liste som ligger på USB.
Fjern de kanaler som du gerne vil af med og gem ændringerne til USB.
4: Fjern USB fra PC og sæt den i TV'et igen, find herefter kanalmenu'en igen og vælg "kopier fra USB til TV"
Tv'et indlæser kanalliste fra USB og vil derefter genstart.

Nu er de problematiske kanaler væk og miniguide virker igen.


Men det er trist at Yousee blot siger at det er TV leverandøren som har et problem når du der er 2 af de større mærker på det danske marked som åbenbart har "problemer" og ikke Yousee.

/Fido-dk

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)