Spørgsmål

Langsom opstart af Yousee boks

Jeg kører trådløst netværk på min Yousee boks og har ikke mulighed for kablet netværk, men boksen er meget langsom om at opnå forbindelse til det trådløse netværk.

Umiddelbart tror jeg, at det er fornyelse af IP adresse, men så længe det står på, så er boksen jo ubrugelig, så hvad hjælper det, at Samsung laver super hurtigt startende fjernsyn, når der boks ikke gør.

Jeg har også prøvet en TP-link extender, men det spiller heller ikke.

Er der nogen mulighed for at få den til at starte hurtigere op?

Hvad gør I andre udover kabling?

/J

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvilken router har du?
Omdømme 7
Badge +6
Går ud fra at det er Humax boksen. Når den er i dyb Dvale, vil der gå omkring et Minut før den er på nettet, i normal dvale er den på med det samme.
Dyb Dvale = lavt forbrug. Normal dvale = højt forbrug.
Jeg har en Linksys EA6900. Jeg oplever ikke problemet på andre enheder på mit net. Derudover oplever jeg indimellem, at den slet ikke kommer på, og så skal man knappe Yousee boksen bagpå.
Omdømme 7
Badge +6
Så er den ret sikkert i dyb Dvale. Har ikke oplevet det i normal Dvale.
Det tror jeg, at du har ret i, men det kan bare ikke være rigtigt, at selvom den er i dyb dvale, at den er så langsom til at starte op. 2 minutter eller længere er lang tid at vente på at kunne se sin kanaloversigt. Det er en ommer....
Omdømme 7
Badge +6
Der bliver næppe gjort mere ved det, i høj dvale overholder den EU krav, det er lavet alene af den grund.
Jeg synes bare at læse, at andre ikke har de samme problemer på trådløst. Kunne det evt. tænkes at man kunne sætte IP-adressen fast?
Omdømme 7
Badge +6
Der er imgen problemer når den er i normal dvale, så er den som skrevet på med det samme.
Omdømme 7
Badge +4
jhrjhr75 skrev:

Det tror jeg, at du har ret i, men det kan bare ikke være rigtigt, at selvom den er i dyb dvale, at den er så langsom til at starte op. 2 minutter eller længere er lang tid at vente på at kunne se sin kanaloversigt. Det er en ommer....

Min og den jeg lige har installeret hos datteren, de står naturligvis i dyb dvale, alt andet ville være dybt godnat, når den forbruger mere end 13 watt. De starter op i løbet af 45 sekunder, så det må være din boks, der er noget galt med. De kører trådløst.
Vores i sommerhuset starter langsomt, men den derhjemme er hurtig, fordi vi fravalgte energispareindstillingen på anbefaling fra en tdc montør. Har ikke selv indstillet den i sommerhuset, da det var lejet ud, og en energibevidst tysker har valgt for mig;-) Kan man ændre den indstilling, og hvordan?
Omdømme 7
Badge +6
Langsom, hmm, når den er stillet til dyb dvale, (høj strømsparing), så er den 40 sekunder om at få netforbindelse. Det vil jeg ikke mene er lang tid.
Det tager i hvert fald 90sekunder, når den har været slukket i længere tid... Men jeg er måske bare et utålmodigt bæst😜
Omdømme 7
Badge +4
barnerborg skrev:

Det tager i hvert fald 90sekunder, når den har været slukket i længere tid... Men jeg er måske bare et utålmodigt bæst😜

Står den i standby, eller har du slukket bagpå / taget strømmen på stikkontakten ?
Den står bare standby, og man kan se efter et minuts tid, at den logger på nettet. Den derhjemme åbner på en helt anden måde...
Omdømme 7
Badge +4
barnerborg skrev:

Den står bare standby, og man kan se efter et minuts tid, at den logger på nettet. Den derhjemme åbner på en helt anden måde...

Jeg troede det var en humax kabel TV boks, sorry
Omdømme 4
Badge +6
Hej barnerborg

Hvis du går ind i indstillinger på boksen, skulle du gerne kunne ændre indstillingerne for strøm og få den til at starte hurtigere op. Det er det samme på DSL-boksen også. :)

Stefan, YouSee Forum Team

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P