Kan kun optage få kanaler på samsung tv

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg har lige fået nyt Samsung Smart TV, har yousee blandselv 20 kanaler. Ingen youseeboks. Jeg kan kun optage meget få kanaler på usb-hdd tilsat tv, tpisk DR, TV2 osv. Hvad kan være galt? Jeg har haft sat tv direkte til signaludtag, så det burde ikke være styrken. Jeg kan kun optage ca 5 kanaler ialt. 

Måske samme fejl, jeg kan ikke vælge de kanaler jeg ikke kan optage i pip mode, dvs som sekundær kanal heller.

15 Kommentarer

har samme problem, kan ikke optage bland selv kanaler.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Fuglen skrev:
Jeg har lige fået nyt Samsung Smart TV, har yousee blandselv 20 kanaler. Ingen youseeboks. Jeg kan kun optage meget få kanaler på usb-hdd tilsat tv, tpisk DR, TV2 osv. Hvad kan være galt? Jeg har haft sat tv direkte til signaludtag, så det burde ikke være styrken. Jeg kan kun optage ca 5 kanaler ialt. 

Måske samme fejl, jeg kan ikke vælge de kanaler jeg ikke kan optage i pip mode, dvs som sekundær kanal heller.

På mit Samsung TV (UE40HU6905) kan jeg godt optage kanaler fra kortet. Jeg har ikke BlandSelv, men jeg har ekstra kanaler på mit kort i TV'et. Har lige optaget noget fra C More First HD helt uden problemer. TV'et kan ikke optage et program og vise et andet. Der må jeg bruge min boks fra YouSee. Kan ikke bruge PIP på kanaler fra TV'et alene, men kan vise PIP fra alle kanaler, når jeg ser TV via min boks.

Når man har Bland Selv og vil optage samtidig med, at man ser en anden kanal, så skal man have 2 korlæsere og 2 YouSee kort.
Ved optagelse skal det ene kort vælges (slot 1) - mens den udsendelse man vil se, vælges der slot 2.

Har også problem med blandselv kanaler. Kan hverken optage eller timeshift på bland selv kanaler. Det er ikke fordi jeg forsøger at se andet samtidig.. Simpel tryk på pause fejler.. billede fryses i ca. 10 sec og så fortsætter det.
Har selv samme problem og har læst dette i anden tråd:

Det skal være et CA til You See,  hvis det skal bruges til en Recorder eller til et TV der kan optage, så skal det IKKE være et + modul, det vil give problemer med optagelse.

Modulerne kan også købes hos den lokale forhandler, så det er ikke svært at anskaffe dem.

Jeg har netop oprettet sag ved Yousee og forespurgt hvilke moduler der anbefales..

Kan nemlig kun finde CI+, hvis de skal være Yousee ready

Har netop modtaget og testet:

Neotion Yousee DVB-C Viaccess CI 3.X Kortlæser 8039

På mit Samsung...

Timeshift og optage fra kodede kanale rvirker upåklageligt :) :)

mvh

Michael

Håber andre kan få noget ud af dette

Fedt. Fedt fedt...
Jeg har ledt efter en løsning siden september 2015.
Har bestilt kortet og glæder mig til at modtage det..
Mærkeligt at ingen kan hjælpe en hverken hos yousee eller hos Samsung (mærket på mit TV) man burde få det at vide af yousee når man vælger bland selv.. Jeg har købt 3 kortlæser CI+, som jeg ikke kan optage på
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Der ligger jo nok det i sagen, at udbyderne er nødsaget til at overholde ønsket fra deres leverandører om Copyright, og det er netop det et + modul sikrer ved at der så ikke kan optages.

Så er problemet er bare jeg købte kun 1 CA modul og jeg har 2 tunnere..

jeg kan nu optage igen, men ikke hvis jeg også isætter det andet kort med en C+ modul. Det ligesom overtager fir det andet. Så jeg må købe et mere...suk

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Ja, er der 2 CA pladser, så er det nødvendigt. Ellers må du når der optages se de kanaler der ikke er kodet.

Ok super...
Det kunne kundeservice sgu godt ha' sagt inden jeg købte 3 kortlæsere hos yousee kr. 1000,- nu skal jeg invistere det samme beløb engang til... Så skal de ikke sælge det banan, når man ikke kan bruge det fuldt ud..
Nej, mener godt de kan gøre opmærksom på dette, for de ved det godt. Og undskyldninger omkring copyright osv, mener jeg er lidt tyndt.. Kan ikke passe at men er tvunget til begrænset funktionalitet, med mindre man betaler dyrt for en boks fra yousee..
Jeg har haft det samme problem med ikke at kunne optage kodede udsendelser. Yousee har været totalt afvisende i at hjælpe og jeg har oprettet en klagesag hos forbruger styrelsen.

I Torsdag havde jeg besøg af en mand fra forbrugerstyrelsen der undersøgte mit udstyr.
Med baggrund i hans undersøgelse kom vi til den konklusion at fejlen skyldes at YouSee's CA CI/CI+ modul (Fabrikat STRONG) ikke er fuldt komaptibelt med f.eks. Samsung's Blueray med harddisk.
Som anbefalet andet sted i denne tråd købte jeg et CA CI modul (Neotion Yousee DVB-C Viaccess CI 3.X Kortlæser 8039) (købt hos bergs.dk).
Nu virker det perfekt, kan optage alle kanaler uden hjælp fra Yousee

Arne,

Jeg har et Samsung TV fra 2015 (UE48JU6475).

Har nu købt det lovpriste CI-modul  Neotion Yousee DVB-C Viaccess CI 3.X Model 8039 hos berg.dk.

På forsiden af det står der Neotion Prime Sentinel / ACS 3.x og Dual Desc.

Heller ikke på bagsiden er 8039 nævnt.

Men det er vist alligevel det rigtige modul.

Kortlæseren med mit velfungerende kort fra min gamle Samsung 3126-boks sat i, virker ikke med TV'et.

Der står på skærmen, at det mangler en CI+ kortlæser for at fungere.

Jeg forstår, at Jørns Samsung TV fra 2014 virker fint med samme kortlæser og korttype.

Er det Samsung, der fra 2015 har ændret på, hvilken kortlæser- og/eller korttype, der kan anvendes?

Nogen derude, der har relevant erfaring med Samsung TV'er fra 2014 (eller før) over for 2015-modellerne?

Skynder mig at berette om løsningen på mine problemer:

Den lille sorte plastikting, som CI-modulet sættes ned i, skal på mit TV trykkes meget hårdt ind for at få kontakt - har jeg lige fundet ud af ved et sidste desperat forsøg! 

Og altså: et voldeligt tryk - og det hele virker!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)