Kortlæser

Hej. Jeg har brug for kort/kortlæser i ekstra rum. Jeg har bland selv. Hvad koster det?
Hilsen Gert

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der er ikke måneds afgift på kortet, kortlæser få diverse steder og til diverse priser, fra omkring Kr.300 til 500 skal der kunne optages på TVet, så skal det ikke være et + modul, de spærrer for optagelse. You See sælger kun + moduler.

Jeg har indsat kortlæser m.v. til mit nye "blandselv-udvalg". Nogle er fundet og vises fint, mens andre af mine valg viser "krypteret kanal". Hvad skal jeg gøre for at få rettet op på det?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Hvilket net ID bruger du.? Det skal være 111. Derudover, frekvens 450Mhz, Symbolrate 6875, Modulation 64.

Korlæser modulet købes seperat - kort koster 100 kr. en gang.

Ang. kortlæser modul, så er det vist kun enkelte, der har problemer ved optagelse med CI+.

Jeg har f.eks. både et Strong CI+ og et Strong CI modul i mit TV og har ingen problemer med optagelser overhovedet..

Selv om jeg ikke altid stoler på YouSee, så tvivler jeg dog på, at de sælger cam moduler som ikke virker efter hensigten.

Iøvrigt så kan du læse en hel del om BlandSelv og ekstrakort o.lign. på YouSee's supportsider.

Vedr. det med enkelte kanaler der viser Krypteret kanal - kontakt YouSee's support og få dem til at tjekke og evt. opdatere dine rettigheder på kortet en ekstra gang. Det hjalp mig, da jeg i sin tid startede op med Bland Selv for ca. 2 år siden.

Mvh.

Omdømme 3

Badge +3
YS sælger kun + moduler, og det er dem der er problemer med. Der er skrevet meget om det problem på andre forum.

Nu ved jeg ikke hvilke forum du snakker om. Men på de to som jeg frekventerer, så er det rigtigt, at det er nævnt en del gange her og på recordere.dk, men de fleste gange er det jo dig, der ytrer dig om netop dette.

Det i sig selv, gør det jo ikke til et faktum, at CI+ kortlæsere er årsagen til, at man ikke kan optage de krypterede

kanaler.

Især ikke når bl.a. jeg har en sådan CI+ læser og ikke har nogen problemer med, at optage de krypterede kanaler.

Desuden har de af mine bekendte, der også har Bland Selv og CI+ kortlæser, heller ingen problemer med at optage krypterede kanaler.

Så fordi der er nogen, som nævner det en hel del gange på 2 fora, gør det jo ikke til et generelt problem ! 

Det kunne jo også være, at de få implicerede har et tv, hvor kortlæser delen måske ikke er i så høj kvalitet.

Eller TV producentens firmware eller software ikke er up to date. Det er jo ikke første gang at den slags forekommer.

Mvh.

Omdømme 3

Badge +3
Der er flere der skriver om det problem, for det er et problem, uanset at du ikke har det eller tror på at det er der,, problemet er på diverse TVer, Samsung og Panasonic Recordere, samt andre enheder der kan optage..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)