Spørgsmål

Kendte fejl på den nye Humax Coax TV-boks - Håber Yousee fælger med

Omdømme 7
Badge +4
  • Vismand
  • 3928 kommentarer
Kendte fejl på den nye Humax Coax TV-boks

Hej alle samt Yousee

Jeg opretter denne tråd for at få en oversigt over fejl på TV boksen

20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
LÅSTE AFSNIT SLETTES ALLIGEVEL, SELVOM MAN HAR LÅST DEM, INDE UNDER SELVE BESKRIVELSEN AF UDSENDELSElSERNE.

Hvis man har låst en række episoder af en serie, hvor der er f.eks. er gengangere af samme afsnit, og man så låser f.eks. halvdelen af afsnittene, som man vil beholde og vil se senere. Hvis man så havde til hensigt at slette alle dubletterne og vælger papirkurven (ikke inde i indstillinger) og derefter "slet serie" (ikke slet afsnit) så sletter den både låste og ikke låste afsnit.

Det er ikke godt

NB: Hvis det er en enkelt udsendelse, kan man ikke slette en enkelt udsendelse, hvis den er låst
Omdømme 7
Badge +4
mich skrev:

LÅSTE AFSNIT SLETTES ALLIGEVEL, SELVOM MAN HAR LÅST DEM, INDE UNDER SELVE BESKRIVELSEN AF UDSENDELSElSERNE.

Hvis man har låst en række episoder af en serie, hvor der er f.eks. er gengangere af samme afsnit, og man så låser f.eks. halvdelen af afsnittene, som man vil beholde og vil se senere. Hvis man så havde til hensigt at slette alle dubletterne og vælger papirkurven (ikke inde i indstillinger) og derefter "slet serie" (ikke slet afsnit) så sletter den både låste og ikke låste afsnit.

Det er ikke godt

NB: Hvis det er en enkelt udsendelse, kan man ikke slette en enkelt udsendelse, hvis den er låst

Til orientering, så er Kasper herinde fra, gået videre med problemet (Facebook) Rigtigt godt.
Omdømme 7
Badge +4
Endnu en fejl:

"Udsendelsen blev ikke optaget" og alligevel figurerer udsendelsen inde under og
Og man kan få lov til at trykke på papirkurven, og dermed slette den "tomme" optagelse

Det skete for mig i går aftes, heldigvis kan jeg se den "mistede" optagelse ligger i arkiv.

Og tilsyneladende sker det også for brugeren oz1mis https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/opdatering-140-til-den-nye-yousee-boks-97993/index3.html#post104735

Håber en eller anden fra Yousee, evt fra udviklingsafdelingen også kan svare på dette

Jeg kører stadig på 1.40.57 SW
Omdømme 7
Badge +4
Endnu en fejl:

Når man vil afspille en serie af udsendelser og vælger den fra og og trykker på play knappen, så vælger den altid det sidste afsnit (altså det afsnit, der lige er optaget) og ikke det første afsnit i serien. Man starter jo heller ikke med sidste kapitel i en bog

Er det ikke noget der kan rettes ?

SW 1.40.57
Omdømme 7
Badge +4
En uhensigtsmæssighed:

Når man går ind i og i , så skal man taste en pinkode for at gå videre. Det er også helt fint, hvis en af børnene eller andre kommer derind og "genskaber til fabriksindstillinger", så alt bliver slettet ved en fejltagelse

Det samme burde så også ske inde under så ingen ved en fejl kommer til at slette alle "ulåste optagelser" eller "låste optagelser".

SW 1.40.57
Omdømme 7
Badge +4
Så kan vi sætte endnu en kendt fejl på boksen

Angivet forbrug af plads på harddisk er forkert, og Yousee har sagt, man arbejder på det

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/ny-humax-tv-boks-angivet-forbrug-plads-pa-harddisk-hvad-sker-der-maler-forkert-eller-hvad--98551
Omdømme 3
Flere kanaler er ude af sync (lyden er foran billede) bl.a. på ID, når man kører i surround sound til surround receiver via HDMI.
Sætter man audio delay på receiver så sync passer på ID, så ryger sync'en på andre kanaler, men ikke alle.
Dette er et problem jeg KUN oplever på Humax boksen.
Mvh.
Michael. Køge.
Omdømme 7
Badge +4
mitri skrev:

Flere kanaler er ude af sync (lyden er foran billede) bl.a. på ID, når man kører i surround sound til surround receiver via HDMI.
Sætter man audio delay på receiver så sync passer på ID, så ryger sync'en på andre kanaler, men ikke alle.
Dette er et problem jeg KUN oplever på Humax boksen.
Mvh.
Michael. Køge.

Hej Mitri

jeg synes ikke jeg har set nogen inde på facebook, eller herinde, have dette problem
Ved ikke om det kan være et problem kun på din boks ? Måske en nulstilling til fabriksindstillinger kunne hjælpe
Omdømme 3
Der er flere der har samme problem, det har jeg set på FB, men der er måske ikke så mange der kører lyden over deres surround anlæg, derfor er der ikke så mange der oplever problemet.
Og tro mig jeg har gendannet boksen til fabrikindstillinger mange gange, og jeg er træt af det.
Når boksen er gendannet, så er samtlige kanaler i sync i få minutter, men så begynder sync'en langsomt at skride på nævnte kanaler.
Og hvad er foremålet med en boks med harddisk i, hvis den skal nulstilles hvert andet øjeblik, og samtlige optagelser går tabt hver gang.
Fejlen er opstået efter software 1.10, inden da var der intet problem.
Jeg har selv en Samsung BD-H8900N Bluray afspiller med indbygget HD- recorder, den har aldrig problemer med sync'en, og har ALDRIG haft det, ligesom der heller ikke er problemer når jeg kører direkte fra antenne stik til Tv.
Det er KUN når jeg bruger Humax boksen, og KUN der jeg oplever sync problemet, og kun på nogle kanaler.
Om der så er min boks eller Yousee's software der er problemet ved jeg ikke.
Jeg synes der er mange gode features i jeres boks, men det der med sync'en, eller mangel på samme, resulterer i at jeg ikke gider bruge den.
Kan man få den ombyttet, så man kan se om det er selve boksen der fejler?
Ellers vil den blive returneret, og så vil jeg bruge min egen Samsung HD recorder.

Mvh. Michael.
Omdømme 7
Badge +4
mitri skrev:

Der er flere der har samme problem, det har jeg set på FB, men der er måske ikke så mange der kører lyden over deres surround anlæg, derfor er der ikke så mange der oplever problemet.
Og tro mig jeg har gendannet boksen til fabrikindstillinger mange gange, og jeg er træt af det.
Når boksen er gendannet, så er samtlige kanaler i sync i få minutter, men så begynder sync'en langsomt at skride på nævnte kanaler.
Og hvad er foremålet med en boks med harddisk i, hvis den skal nulstilles hvert andet øjeblik, og samtlige optagelser går tabt hver gang.
Jeg har selv en Samsung BD-H8900N Bluray afspiller med indbygget HD- recorder, den har aldrig problemer med sync'en, og har ALDRIG haft det, ligesom der heller ikke er problemer når jeg kører direkte fra antenne stik til Tv.
Det er KUN når jeg bruger Humax boksen, og KUN der jeg oplever sync problemet, og kun på nogle kanaler.
Jeg synes der er mange gode features i jeres boks, men det der med sync'en, eller mangel på samme, resulterer i at jeg ikke gider bruge den.
Ellers vil den blive returneret, og så vil jeg bruge min egen Samsung HD recorder.

Mvh. Michael.

Michael, prøv at spørge på fb, også at det optod ved SW 1.10, og så står den jo også her
Omdømme 3
Det har jeg gjort, men svaret fra Yousee er blot, det sædvanlige " Det lyder underligt, vi kan ikke genskabe fejlen herinde, prøv at gendanne boksen", og så sker der ikke en skid mere.
Hvis Yousee's software var i orden, så var det ikke nødvendigt at gendanne, og genstarte deres boks/bokse så mange gange, i tide og utide.
Jeg er så træt af at "slå i en dyne", hvis du ved hvad jeg mener.

Michael.
Hej jeg har Humax tv-boks v. 1.40.57. Jeg har 139 optagelser jeg ville være ked af at miste ved en fabriksreset.
Kompleks fejl: Jeg håber yousee programmør læser med her!!!
Jeg har denne trælse fejl. Ved en programserie, hvor jeg har optaget flere programmer, står der i "optagelser fane" Planlagt optagelse blev ikke optaget!, og hvis jeg sletter optagelserne, via "slet serie" eller "slet afsnit" så ser det ud til at den har slettet dem, men det har den ikke! For når jeg går ind på min side igen, så er billede illustration og optagelser der igen med "Planlagt optagelse blev ikke optaget!" Skriver den på alle optagelserne, som jeg tidligere prøvede at slette..

BS. & Manddomsprøven mv. kan jeg ikke slette i optagelser, og heller ikke i " Planlagte optagelser" Den skriver så at der er kommende programmer af BS & Manddomsprøven, Hvor den også i dem skriver "Planlagt optagelse blev ikke optaget!" Hvis jeg så prøver at trykke på "rød optage knap" ud for dem, for at slette optagelse af serie, så skriver den..
"Du har allerede optaget en del af dette program. Slet denne optagelse for at optage på ny" Og det er jo så det den ikke vil.. Jeg kan ikke slette optagelserne permanent, selvom den først viser det, så kommer det igen, og kan heller ikke slette den i "Planlagte optagelser" det er frustrende..

Jeg prøvede også med at låse optagelser af BS. & Manddomsprøven, da jeg havde 4 optagelser, der virkede uden fejlmeddelelser, og under dem havde den så sat nogle nye optagelser ind af de "Planlagt optagelse blev ikke optaget" selvom jeg ikke havde sat den til at optage mere, da udsendelsen er stoppet.. Men da jeg trykkede "slet serie" slettede den så alligevel de gode låste optagelser, men fejlene med de diverse ovennævnte ting er der stadig?

Der er måske en ny serie BS&Mandomsprøven på vej, så deri konflikter den måske også?
Men det er bl.a frustrerende at jeg ikke kan slette programmet i planlagte optagelser mv...

Hvad kan jeg gøre? Bl.a Genstart af tv-boks er gjort en del gange...
Omdømme 3
mich skrev:

mitri skrev:

Mvh. Michael.

Michael, prøv at spørge på fb, også at det optod ved SW 1.10, og så står den jo også her

Det ser ud til at fejlen med sync på billede og lyd på den nye Humax boks, når man kører surround lyden over stereo anlægget er rettet/forsvundet.
Den sidste uges tid har jeg igen prøvet at kører med Humax boksen over surround anlægget til Tv´et, og alle kanaler er i sync, DEJLIGT!!!!! Håber det fortsætter sådan. :cool::cool:
Omdømme 7
Badge +4
Hvilken SW kører du på nu ?
Omdømme 3
mich skrev:

Hvilken SW kører du på nu ?

Software 1.40.57, som jeg har haft på boksen siden den blev rullet ud, så Yousee må have ændret et eller andet, hvis det da ikke er min boks der "spasser ud".
Men jeg hælder mest til det første.

Mvh. Michael.
Omdømme 7
Badge +4
1.40.57 fik vi den 6. december, så det yder mystiskt
Omdømme 3
mich skrev:

Jeg synes ikke det lyder så mystisk.
Det er kun enkelte kanaler der har været ude af sync, når jeg har kørt lyden over mit surround anlæg.
Nu ved jeg ikke om du er fra Yousee, men vi (på forum, etc.) får jo nok ikke alt at vide, omkring hvad Yousee's teknikerer foretager af justeringer på deres anlæg.
Nu hvor de er i gang med en større omlægning, bliver der skruet hist og pist.
I hvert fald er fejlen væk pt., og jeg håber det forbliver sådan.

Michael.
Omdømme 7
Badge +4
mitri skrev:

mich skrev:

Jeg synes ikke det lyder så mystisk.
Det er kun enkelte kanaler der har været ude af sync, når jeg har kørt lyden over mit surround anlæg.
Nu ved jeg ikke om du er fra Yousee, men vi (på forum, etc.) får jo nok ikke alt at vide, omkring hvad Yousee's teknikerer foretager af justeringer på deres anlæg.
Nu hvor de er i gang med en større omlægning, bliver der skruet hist og pist.
I hvert fald er fejlen væk pt., og jeg håber det forbliver sådan.

Michael.

Nej, jeg er ikke fra Yousee
Hej. Min boks er begyndt at tænde efter en timet optagelse. Selv om den var i standby da optagelsen startet. Og kan så godt finde på at outputte et signal som den ikke burde kunne. Og dette kræver så en genstart af boks. Heldigvis sker det kun engang hver 14dag. Og problemet kom efter sidste update.
Omdømme 7
Badge +4
Manglende mulighed for at optage på Humax boksen:

Humax TV guiden TV2Sport siger, at der er tennis med Caroline kl. 12.00-14.00 og 16.00-18.00, men da Caroline først begynder at spille kl. 13 så vil humax boksen kun optage 1 time og så mister man resten. Det vil sige man ikke kan se det forskudt eller efterfølgende

Ved TV3Sport2 står der "ingen programinformation hele dagen idag og de næste 7 dage, dvs man slet ikke kan optage på denne kanal, fordi der står "ingen programinfo". Dette kunne løses ved at man f.eks. skrev "Der er ingen programinformation for dette program" inde under selve programmet, som standard

Men det helt rigtige var at angive, at man vil optage fra kl. 12.00 til 18.45 uafhængig af TV guiden

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)