Spørgsmål

Kanalerne forsvinder...

Jeg har en "Denver DVB-C MPEG-4 HD TV-Tuner", som har virket perfekt til den store Yousee tv-pakke, men nu er det kun muligt at indlæse og se halvdelen af kanalerne, og f.eks. ikke længere TV2-News, Charlie, Zulu, DK4, TV3+, Kanal 4 og 6, alle naturkanaler, filmkanaler og alle de regionale kanaler...
Hvad er der gået galt ?

26 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Bruges der de rigtige parametre ved søgning.?

Netværks-id 100
Frekvens 450000 kHz
Symbolrate 6875
Modulation 64
Omdømme 7
Badge +6
Hvad for en af dem? Der findes de her 2 modeller der har CI: DVBC-122CI og DVBC-123CI.

DVBC-122CI: http://www.denver-electronics.com/denver-dvbc-122ci/
DVBC-123CI: http://www.denver-electronics.com/denver-dvbc-123ci/

Der kan være et par grunde til det. Enten at du har glemt at søge efter kanalerne igen efter kanal omlægningen og husket at det skal være med den nye søgefrekvens 450000 og anvende netværks ID 00111.
Hvis det er DVBC-122CI boksen som du har, så har Denver udgivet en firmware opdatering til den i 2013, der skulle rette et kanal liste problem og forbedre boksen:
http://www.denver-electronics.com/update-for-denver-dvbc-122ci/
Omdømme 7
Badge +6
Til Fuldpakken er det ID 100, det forlyder ikke at det er bland selv ID 111.
Tak til Radiomanden og Per K.
Jeg bruger de rigtige parametre - og ID100.
Min Denver model hedder "DVBC-110 HD" - og mit TV er for øvrigt et Panasonic fra 2009/2010.
Sidst jeg søgte kanalerne - for et halvt år siden - var der også ændringer, men da fik jeg både Tv3+, DK4, Charlie, TV2-News, Animal, Kanal 6 og 9, som nu ikke længere er til rådighed digitalt...
Måske er det en udskiftning af TV-tuneren eller fjernsynet der er løsningen ?
Det er lidt underligt, at der har været et frafald af kanaler siden den store kanal omlægningen ?
Omdømme 5
Badge +3
Tv'et har jo ingen c-tuner, så det kan vist ikke være der, hvor problemet ligger.
Måske det er boksen's tuner, som ikke er gearet til de nye tider. Den er jo i den billige ende og har nogle år på bagen.
Eller det kan være, det anlæg du evt. er tilsluttet, der ikke er helt gearet til 450Mhz ændringen.

Mvh.
Hej Bentzin.
Ja, det er lidt underligt, da alt har fungeret perfekt med alle kanaler.
Jeg har afprøvet alle muligheder, men forgæves, så nu starter jeg fejlfindingen med at anskaffe en ny tv-tuner.
Mvh.
Omdømme 7
Badge +6
Der kan jo lejes You See's egen. Fra Kr.30/måned hvis der er foreningsaftale.
Der er ganske rigtigt tale om en "foreningsaftale", men en ny TV-tuner kan næsten anskaffes til det første års leje, men tak for oplysningen, som jeg vil undersøge nærmere.

Mvh.
Omdømme 7
Badge +6
Der fås væsentligt mere for pengene med You See's egen, end der fås med enhver anden, og fuld support så længe den haves.
Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:

Til Fuldpakken er det ID 100, det forlyder ikke at det er bland selv ID 111.

Jeg gik bare ud fra at der var tale om en af CI modellerne, fordi han nævnte filmkanaler, hvilket som bekendt er enten C More eller Viasat Film kanalerne og derfor er kodet.
Men når han kun har 110'eren der er uden CI, så skal boksen heller ikke finde alle de kanaler der er kodet, kun samtlige af FTA kanalerne.
Omdømme 7
Badge +6
DVBC-110 HD som er den der skrives om er en FTA modtager, så den har ikke CI.
Omdømme 7
Badge +6
Bruger876 skrev:

Der er ganske rigtigt tale om en "foreningsaftale", men en ny TV-tuner kan næsten anskaffes til det første års leje, men tak for oplysningen, som jeg vil undersøge nærmere.

Mvh.

Du kan også kigge på de bokse fra Vu+ og Dreambox. De har også et par modeller i den lave ende af pris skalaen der har DVB-C tuner. Købes de i Tyskland, så er prisen under 1000 kr for sådan en.
Bonus er at de har CI, så de kan også bruges til Yousee's kodede kanaler.

Dreambox DM525 HD (DVB-C/T2)
https://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-sat/dreambox/3094/dreambox-dm525-hd-1x-dvb-c/t2-tuner-pvr-ready-full-hd-1080p-h.265-linux-receiver?c=320

Vu+ Solo SE V2 (DVB-C/T2)
https://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-sat/vu-/2787/vu-solo-se-v2-1x-dvb-c/t2-tuner-linux-receiver-full-hd-1080p-black?c=326
Tak for de gode brugbare informationer, som nok ender med, at jeg lejer en Yousee TV-box, og hvis det ikke løser problemet, da at udskifte mit TV.
Tak for hjælpen.

Mvh.
Omdømme 7
Badge +6
TVet har jo ikke noget at gøre med problemet, det er kun en Monitor.
Har haft samme problem, følg denne vejledning fra Denver slavisk og du får dine kanaler tilbage. Vigtigt at du søger via netværks søgning og retter fra Yousee til manuel, ellers mangler der som nævnt en del kanaler.

Yousee har som bekendt lukket af for de analoge signaler, og vi oplever mange spørgsmål på hvordan man laver en korrekt søgning på DENVER DVBC-110HD.
Det gøres på følgende måde.
1. Sørg for at antennekabel sidder direkte mellem væggen og boksen. Det må ikke splittes op med T-stykker. OG sørg for at bruge et Yousee godkendt antennekabel.
2. Scart eller HDMI kabel skal føres fra boksen til TV'et. Hvis man bruger HDMI skal tv'et manuelt slås over på denne indgang.
3. Tænd boksen, tryk på MENU og gå med pil til venstre over på "installationsguide".
4. Vælg Netværkssøgning/Network search (vigtigt).
5. Tryk pil til højre så der istedet for Yousee står MANUEL, og indtast
Frekvens: 450000
Symbolrate: 6875
QAM/Modulation: QAM64
Netværksid: 00100
6. Tryk ned på SØGE/search. og bekræft med OK.

Nu er det blot at afvente at boksen søger færdigt, så starter den selv op på DR1
Nogen som kan hjælpe!
Vi har 4 TV i huset. Et med en YouSee box og 3 med en Denver DVBC-110 HDMK2.
Indtil sidste uge har alt virket upåklageligt.
Pludselig mangler der en hel del kanaler på kun 1. af de 3 TV. Vi mangler Tv-2 News, Zulu, EuroSport o.s.v. Har selvfølgelig søgt under network seach, både autoserch og manuel som bliver nævnt ovenover af "ForumBruger885" men der bliver ved med at mangle ca. halvdelen af programmerne. Nogen som ved hvad man kan gøre?
Havde selv det samme problem, min løsning var at genindlæse fabriksindstillinger og indlæse alle kanaler igen. Nu virker alt igen.

s-n skrev:

Nogen som kan hjælpe!
Vi har 4 TV i huset. Et med en YouSee box og 3 med en Denver DVBC-110 HDMK2.
Indtil sidste uge har alt virket upåklageligt.
Pludselig mangler der en hel del kanaler på kun 1. af de 3 TV. Vi mangler Tv-2 News, Zulu, EuroSport o.s.v. Har selvfølgelig søgt under network seach, både autoserch og manuel som bliver nævnt ovenover af "ForumBruger885" men der bliver ved med at mangle ca. halvdelen af programmerne. Nogen som ved hvad man kan gøre?

Tusind tak for svaret, "Quidamdj". Har prøvet under fabriksindstillinger, men det virkede desværre ikke. Mon det hjælper at købe en ny boks? Den er ikke engang ét år gammel.
Omdømme 7
Badge +6
Er der prøve at byttte om på dem, mangler der stadig kanaler, så er det et signal problem.
Har du prøvet at upgradere til nyeste firmware? Det glemte jeg lige at få med.

s-n skrev:

Tusind tak for svaret, "Quidamdj". Har prøvet under fabriksindstillinger, men det virkede desværre ikke. Mon det hjælper at købe en ny boks? Den er ikke engang ét år gammel.

Nej, det har jeg ikke. Hvordan gør man det?
Hej Radiomanden. Jeg har ikke prøvet at bytte om på dem af frygt for at kanalerne så også forsvinder på den jeg bytter med. Men måske man bare skulle kaste sig ud i det!
Hej Quidamdk
Jeg ved ikke hvordan man upgradere til nyeste firmware.
Omdømme 7
Badge +6
Find enheden her http://www.denver-electronics.com/denver-updates-og-firmwares/
Download og følg installations vejledningen.
Hej Radiomanden. Desværre er der ingen update for Denver DVBC-110 HDMK2.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)