Spørgsmål

Kanaler er væk

Jeg har fuldpakken via mit boligselskab, men nu er en del af kanalerne forsvundet. MTV, NatGeo, Disney, ID m. fl.

Når jeg går over på de manglende kanaler får jeg beskeden "intet CI modul"
Hvad betyder det, og hvorfor får jeg den besked lige pludselig, det er ikke sket før i de 6 år jeg har haft kanalerne.

Jeg har forsøgt alt muligt. Købt nyt antennekabel, nulstillet tvét og indlæst alle kanalerne igen og igen, men intet hjælper...
Hvad er der galt, og hvad kan jeg gøre?

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Er det de rigtige udgaver af kanalerne, det skal være dem der ligger på pladser under 100. Er der søgt kanaler med den nye frekvens 450 Mhz.
Tak for dit svar. :-)
Ja, både på fx. kanal 20 og 120 (MTV), får jeg bedkeden "intet CI modul)....
Omdømme 7
Badge +6
Er der brugt disse parametre når kanalerne indlæses.?

Netværks-id 100
Frekvens 450000 kHz
Symbolrate 6875
Modulation 64
Ja, lige præcis.
Jeg har ingen problemer haft i 6 år, og så pludselig for nogle dage siden virker det ikke :-(
Omdømme 7
Badge +6
Der er ikke mere du selv kan gøre, du må kontakte support og høre hvad de siger.
Tak for hjælpen :-)

Jeg tør ikke risikere at skulle betale for en tekniker, hvis det nu ER min egen fejl, så jeg må nok bare leve med det :-(
Men tak fordi du gav dig tid :-)
Nu har jeg lige læst at et antennekabel kan være "yousee-ready"....Mit nyindkøbte kabel er fra Føtex, og jeg lagde da ikke mærke til om der stod "yousee-ready" på pakken....Kan dét virkelig være problemet??
Omdømme 7
Badge +6
Det kan meget vel være en dårlig kvalitet, er det, så kan det meget vel være årsagen, så ned til faghandlen og få et ordentligt.
Nu har jeg bestilt et nyt kabel :-)

Jeg skal nok melde tilbage hvis det ændrer noget.
Omdømme 7
Badge +6
Du kunne da nå i byen og købe et.
Nå, alt tyder på at det er mit tv den er gal med.
Det nyindkøbte kabel gav et kort øjeblik et meget pixeleret billede af MTV, men hurtigt kom jeg tilbage til at rigtig mange kaneler er væk.....
Jeg tror at det er antennestikket på selve tvét den er gal med, for tvét reagerer når jeg roder med stikket....
Øv, men så kan man jo glæde sig til januar-udsalget...:-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)