Kanalændringer 2. december 2014

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • YouSee Forum Team
  • 502 kommentarer
Tirsdag, den 2. december 2014, ændrer vi udbuddet af kanaler i din tv-pakke. Vi laver ændringerne for at sikre dig den bedste tv-pakke og digitale kvalitet. Det betyder imidlertid også, at det kan være nødvendigt at indlæse dine tv-kanaler igen på selve dagen.

Du kan læse alt om ændringerne, og hvordan du genindlæser dine kanaler på http://yousee.dk/tv2015

Følgende ændringer finder sted:

Grundpakken

DR2 lukker analogt sammen med DR K, men de kan selvfølgelig ses digitalt.

TV2, TV3, Kanal 5 og DR Ramasjang får nye deres pladser analogt, så hvis du mangler dem skal du indlæse dine kanaler på ny.

Mellempakken

Samme som i Grundpakken.

TV2 Zulu lukker analogt.

Fuldpakken

Samme som i Grundpakken. Derudover:

Ny kanal: Comedy Central i HD

Ny kanal: NatGeo People i HD

Ny kanal: NatGeo Wild i HD

TV med Bland Selv

Hvis du har Tv med Bland Selv kommer Nat Geo Wild i Fuldpakken. Har du i forvejen valgt denne som en Bland Selv kanal, vil den nu optræde på to kanaler og du bør derfor vælge en anden Bland Selv kanal i stedet for.

Radio

Radiokanalen DR Mama er lukket, og DR forventer at lukke for DR Ramasjang radiokanalen 31. december. Disse kanaler vil derfor ikke være tilgængelige i 2015.

Vi arbejder på at finde gode erstatninger til de to kanaler, og du har naturligvis stadig adgang til DR's øvrige 8 radiokanaler, samt mange andre spændende kanaler.

Manglende kanaler

Hvis du mangler kanaler på dit TV efter den 2. december 2014, skal du genindlæse dine kanaler.

Vi har lavet videovejledninger til Sony, Samsung og LG:

Indlæs TV-kanaler på Sony-TV

en379csW0u8

Indlæs TV-kanaler på Samsung-TV

KEpiXzAHxCM

Indlæs TV-kanaler på LG-TV

MSWsHrbpCO0

Læs mere om hvad du kan gøre, hvis du mangler kanaler.

Hvorfor ændrer YouSee kanaludbuddet hvert år? 

Godt spørgsmål! Kort sagt gør vi det som en form for vedligeholdelse og oprydning. 

Selvom vi sender TV-signalet ud til dit fjernsyn gennem kabler, så ligger de forskellige kanaler stadig på hver deres "plads" som har en bestemt størrelse pr. kanal, bl.a. afhængigt af om kanalen bliver sendt i HD, som "fylder" mere, eller ej. Vi har ikke uendeligt meget "plads" i kablerne, og er derfor nødt til at sørge for at alle vores kanaler ligger, så vi udnytter pladsen mest effektivt.

Der kommer hele tiden nye kanaler til vores udbud, nogle ændrer sig til HD, og en gang i mellem falder der også nogle fra. Det gør, at det godt kan gå hen og blive lidt af et puslespil, og vores årlige ændring i kanalerne er altså dér, hvor vi får puslespillet til at gå op og blive klar til det kommende år.

Det var en meget simpel forklaring, og hvis du vil have en mere teknisk version skal du bare spørge i tråden her :D

Og så til elefanten i lokalet: Prisstigninger. Hvorfor bliver det dyrere hvert år?!

Det er de færreste ting, der bliver billigere, og heller ikke hos os går det den rigtige vej. 

Vi hæver priserne for at følge med den generelle prisudvikling, og fordi både vores leverandørere og rettighedshaverne hæver priserne. I stedet for at justere prisen op løbende gør vi det én gang om året, og derfor kan det godt se lidt voldsomt ud - men vi gør altså hvad vi kan for at holde det til et minimum.

Har du spørgsmål eller kommentarer? Skyd løs

34 Kommentarer

[img]16i235FA2ED2EAFB175.jpg[/img]

Er det muligt at fjerne teksten, der løber henover skærmen som set på ovenstående billede eller er det bare at vente til 2. december, når kanalen skifter plads?

Mvh Thomas 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej fuglen90

Ja, der er desværre ikke andet for end at vente til d.2 december.

Det er desværre ikke muligt for dig at fjerne denne streamer, medmindre at du har mulighed for at køre digitalt. Jeg vil anbefale dette for at blive fri for streameren :D

/Kasper

Så os med grundpakken mister 2 kanaler, godt nok nogle der sendes digitalt også, men det hjælper jo ikke mig med et gl tv i soveværelset, samtidig med prisen stiger med 10 kr. Der er virkelig flot:(

Disse ændringer der kommer, hvornår vil det være muligt at tilvælge dem i BlandSelv???

Eks. Vil det være muligt at vælge Comedy Central til så man har den fra 2dec. 2014,

eller er det først muligt at vælge den til 2dec. 2014 og så er den først tilgænlig fra jan.2015 på mit tv???

Omdømme 2

Badge
Hej JMSchaumann

Godt spørgsmål! 

Hvis man har Fuldpakke Med Bland Selv, så får man Comedy Central med det samme den lanceres, men har man derimod en Mellempakke med Bland Selv, så vil du desværre skulle vente til januar.

Sidstnævnte er ikke optimalt og det tager vi med til næste gang vi lancerer kanaler. 

/Kasper 

Hvad med mig....jeg har grundpakken plus en masse ekstra kanaler, bliver det muligt at tilkøbe Comedy Central som ekstra kanal, isåfald til hvilken pris? :-)

/thomas

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej spiff24x

Man vil kunne tilkøbe kanalen fra 2 december og den kommer til at koste 20 kr.

/Kevin

Igen kanaler ingen ser, kanaler der er mange af i forvejen

Youse I er ved at kvæle jer selv

Hej jeg vil gerne vide hvad man gør hvis man allerede har Nat Geo Wild som ekstra kanal fordi sidst i ændrede fik jeg det svar at min nye ekstra kanal først ville blive åbnet efter en måned ?

numsi666 skrev:
Hej jeg vil gerne vide hvad man gør hvis man allerede har Nat Geo Wild som ekstra kanal fordi sidst i ændrede fik jeg det svar at min nye ekstra kanal først ville blive åbnet efter en måned ?

Hej 

Kasper skriver i sit første indlæg:

TV med Bland Selv

Hvis du har Tv med Bland Selv kommer Nat Geo Wild i Fuldpakken. Har du i forvejen valgt denne som en Bland Selv kanal, vil den nu optræde på to kanaler og du bør derfor vælge en anden Bland Selv kanal i stedet for.

Hvis han skriver at den kanal går i luften 2. december, må vi gå ud fra det står til troende. :D 

Jeg tror da også på at den nok skal  gå i luften som planlagt men sidst de byttede på denne måde måtte jeg kontakte kundeservice efter at have valgt ny ekstra kanal fordi denne ellers først ville være tilgængelig efter en måned.

Jeg vil hermed gerne fejlmelde mit TV signal.

Jeg kan ikke komme igennem på telefon eller andre kommunikationformer til YouSee.

Ønsker I flere persondata og kundeoplysninger kan de fås gennem personlig henvendelse.

Venligst giv mig et referencenummer på min fejlmelding som kan benyttes ved senere henvendelse og som dokumenterer min fejlmelding.

Såfremt jeg ikke modtager et referencenummer som svar på denne post inden en time, bliver et midlertidigt referencenummer: "PQR169826".

Jeg har taget "TV testen" på YouSee hjemmesiden og fået en email retur som konfirmerer at mit TV er korrekt indstillet.

YouSee har 24 timer til at løse fejlen.

Kommende regning vil ellers blive modregnet og et administrationsgebyr kan tilkomme.

Venlig Hilsen

Lars Holst.

Hejsa... Hende jeg bor sammen med er pænt oppe og køre, da vi ikke har TV3 mere på vores boks...

Hvor er den????

Og hvorfor i He!^@de er den fjernet fra HD-signalet.......................

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Winther72 skrev:
Hejsa... Hende jeg bor sammen med er pænt oppe og køre, da vi ikke har TV3 mere på vores boks...

Hvor er den????

Og hvorfor i He!^@de er den fjernet fra HD-signalet.......................

Jeg har TV3 i HD. Hvilken boks er der tale om? Prøv evt at lægge kanalerne ind igen.

LarsHolst skrev:
Jeg vil hermed gerne fejlmelde mit TV signal.

Hej Lars

Jeg må desværre skuffe dig.

Da jeg kan se du er nyoprettet har du formentlig overset velkomsthilsenen.  Der står at dette er et Kunde - til Kunde-forum, og at der iikke ydes personlig support fra Yousee. Der står også i retningslinierne at man ikke må skrive personlige data i indlægene. :(

Diverse websider gennemtravles af robotter der høster mailadresser og andre personlige data som derefter kan sælges videre. For at robotterne skal interesere sig lidt mindre for hvad der står i Yousee-forum og for at beskytte din anonomitet, indberetter jeg dit indlæg, så dit referancenummer kan blivecamufleret.  

Jeg forstår godt du er vred, det ville jeg også være, men jeg vil bede dig om at ringe til kundeservice igen. De vil kunne hjælpe dig.  Håber ikke du skal vente alt for længe, og at du kan få målt din forbindelse..

Redigeret tilført:

Det er altid bedst at oprette en ny tråd, da dit emne ikke lige hører ind under det som allerede er skrevet, Så jeg retter lige tilbage igen..

Har installeret nyt JVC LED-TV LT-32E54B full HD. Jeg har fuldpakken, men kan ikke se følgende kanaler digitalt. DR1, ZULU, Charlie, Eurosport, Eurosport2, 3Sport, 3Sport2, samt en del andre mindre vigtige kanaler.
Omdømme 3

Badge +3

Bluefox16 skrev:
Har installeret nyt JVC LED-TV LT-32E54B full HD. Jeg har fuldpakken, men kan ikke se følgende kanaler digitalt. DR1, ZULU, Charlie, Eurosport, Eurosport2, 3Sport, 3Sport2, samt en del andre mindre vigtige kanaler.

Husker du at bruge net-ID 100?

Hej Jørn,

Der er ikke mulighed for at ændre net ID. Det skulle foregå automatisk.
Omdømme 3

Badge +3

Bluefox16 skrev:
Hej Jørn,

Der er ikke mulighed for at ændre net ID. Det skulle foregå automatisk.

Det gør ikke noget, hvis net-ID er 100. Det skal det være.

Har lige fået sorteret alle kanalerne på plads, og den nye comedycentral som jeg har valgt at tilkøbe som ekstrakanal. men, hvor er history Channel HD blevet af? Har seriøst kigget det hele igennem. Jeg har også history Channel og Viasat history som ekstrakanaler. Er helt inde i det der med digitale og analoge signaler, men history Channel er bare væk...????????"
Det ser ud til at jeg har mistet 6rn og Kanal 4 og par andre, de læser ind fint men intet viser. En besked går over skærmen "svagt eller intet signal, andre gange "kodet signal". Jeg har genindlæst kanaler flere gange og de kommer alle frem som de skal, det bare et par af dem som ikke virker (tv3+, 6rn, Kanal 4 som de top 3).

Jeg har Grundpakken + Tillægspakke på min bolig. HD testen er fin, tv2, zulu, Kanal 5 osv er alle i HD.

Nogle der kan hjælpe? Er der noget drift i øjeblikket som ikke er blevet meldt på siden?.

Kasper skrev:
Tirsdag, den 2. december 2014, ændrer vi udbuddet af kanaler i din tv-pakke. Vi laver ændringerne for at sikre dig den bedste tv-pakke og digitale kvalitet. Det betyder imidlertid også, at det kan være nødvendigt at indlæse dine tv-kanaler igen på selve dagen.

Hvorfor ændrer YouSee kanaludbuddet hvert år? 

Godt spørgsmål! Kort sagt gør vi det som en form for vedligeholdelse og oprydning. 

Hej

Jeg syns det er en anelse uartigt, at vi kunder skal rode med Kanalændringer i december..  Underligt at oprydningen absolut skal foregå i den måned hvor det i forvejen er svært at få timer nok i døgnet.  

En ting er at nogle af os selv kan finde ud af at få de nye kanaler lagt ind, men nogle af os har også forældre der lige skal have en hånd med indstillingerne. Jeg arbejder på et ældrecenter, og flere i det ældrecenter, er nød til at hyre dyre teknikkertimer med en regning til følge, i et  (i forvejen) stramt decenberbudget.

Omdømme 3

Badge +3
Som jeg ser det, er det lidt svært at lægge det meget anderledes. Det skal være tilendebragt inden nytår, hvor de nye priser starter.

Jo - men vi betaler jo pr. måned, så hvorfor kan skæringsdagen ikke være f.eks. 1.feb.? :D

Hej, jeg har genindlæser kanaler, men kan ikke se kanal 5 og tv2 zulu. Der kommer lyd og billeder, så kanalen er der, men filmen "fortsætter" ikke. Alt bliver frost, så man ser det som en slags slidshow af rigtig dårlig kvalitet. Min Tv er philips

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)