Svar

Kanal 5 HD TV3 HD Ekstrakanalen HD YouSee forsvinder

Hej nogle kanaler er begyndt at forsvinde ud i den blå luft fra min opsatte favoritliste og nogle gange forsvinder de helt fra kanallisten hvilket er begyndt indenfor de sidste 14 dg ? Det er Kanal 5 HD TV3 HD Ekstrakanalen HD YouSee Der fosvinder hvilket undrer mig meget eftersom når alt er opsat og faorittet burde det jo stå fast. Genstart af box hjælper ikke. Mvh Philip
icon

Bedste svar af Tidligere brugerprofil 11 november 2015, 22:27

Der opstod stadig de samme fejl på min Yousee Plus box så den blev fejlmeldt hvor der så kom en Teknikker og kiggede på den hvorved det blev konstateret at den var fejlbehæftet som gav det resultat at jeg efter aftale kørte til en TDC butik og fik ombyttet min lejede box omkostningfrit.

Efter sigende er der på kort tid udskiftet 3 ældre Samsung YouSee plus boxe hvilket indikerer at der er fejl på ældre modeller.

Hvilket kan indikere at ældre boxe ikke kan håndtere de nye software opdateringer eftersom der intet problem var i mange år forud.

M.a.o skulle en ombytning af ældre boxe kunne løse dette og måske også andre uopdagede problemer.

Se original

23 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hvis kanalerne du beskriver "kun" forsvinder fra favoritlisten på dit tv, men stadig er at finde hvis du vælger at se "alle" tv kanaler, så kunne det tyde på et problem med tv'et. Hvis derimod kanalerne slet ikke er at finde mere i tv'et, så er det lidt mere mystisk.

Hvis kanalerne "kun" forsvinder fra favorit listen, så ville jeg måske nok prøve at "nulstille / resettet" tv'et,. indlæse alle kanaler igen og danne en ny favorit listen. Og så se om det kan løse problemet.

Yousee har ikke noget at gøre med favorit listen i det tv, eftersom det er tv'et selv som opretter / gemmer / styre favoritlisten. Men som sagt, hvis kanalerne er helt væk fra tv'et, så kunne der være et problem som også havde noget med Yousee at gøre.

Det vil dog aldrig skade, at nulstille hele tv'et, og sætte det hele op igen m. indlæsning af kanaler osv. Nogen gange går tv'ets opsætning i baglås, og en nulstilling kan nogen gange hjælpe.

Som skrevet er det en box jeg har (Samsung) fra Yousee hvorved det er Yousee boxen eller signalerne

der laver problemet og ikke mit Tv.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Sorry, havde ikke lige bemærket den sidste linje i dit skriv. Det ændre jo situationen en hel del. Jeg kender ikke til Yousee's "bokse" og hvordan de virker. Men der sidder vidst nok mpeg4 tuner i dem, så måske en nulstilling / re-installering af boksen alligevel vil kunne løsne op for problemerne?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Philip skrev:
Som skrevet er det en box jeg har (Samsung) fra Yousee hvorved det er Yousee boxen eller signalerne

der laver problemet og ikke mit Tv.

Har du prøvet at lave en avanceret test? Hvis ikke kan du gå ind i menu/indstillinger/information/avanceret test.

Så kan du se hvilke QAM det evt. er galt med. Skriv bare her, hvis testen viser fejl?

Gør helt det samme på min mors Sony tv uden yousee boks, totalt underligt.

Allet tests er foretaget ok ok ok ok

og

Fabriksindstillinger foretaget

men

omtalte kanaler bliver stadig sparket ud af favoritlisten.

Det virker nærmest som om nogen hos Yousee "eller andre steder" har pillet ved rettighedderne

med hensyn til hvilke kanaler der må ses eller ikke.

og

ind imellem beder boksen mig via besked på skærm mig om at indsætte i antennestik

pga ingen forbindelse ?

Meget meget meget mærkelig box lige pludselg.

Omdømme 3

Badge +3

Philip skrev:
Allet tests er foretaget ok ok ok ok

og

Fabriksindstillinger foretaget

men

omtalte kanaler bliver stadig sparket ud af favoritlisten.

Det virker nærmest som om nogen hos Yousee "eller andre steder" har pillet ved rettighedderne

med hensyn til hvilke kanaler der må ses eller ikke.

og

ind imellem beder boksen mig via besked på skærm mig om at indsætte i antennestik

pga ingen forbindelse ?

Meget meget meget mærkelig box lige pludselg.

Så må du hellere ringe til support på 7070 4040.

Tak for alle svarene.

Det bliver til et teknikker besøg.

Gider du skrive en evt. årsag?

Jeg har samme problem. Kanalerne er forsvundet på begge TV.

Det er altså ikke noget med boksen at gøre, sker på tv uden boks også.

Vi har ikke boks, så derfor er jeg spændt på hvad teknikeren siger.
Det hele virker nu efter et ring til 70704040 som åbenbart har kigget på deres ting og konstateret de havde en fejl et sted og måske en der har gjort noget vedkommende ikke skulle have gjort så teknikker er aflyst.

Og alle mine mulige radio kanaler er også kommet på igen :-)

Så bare grib tlf og ring,dem der har fejl på udstyret fra Yousee (Yousee har ansvaret for alt fra deres central og lige til jeres Tv stik i væggen,samt evt leje boxe (hvis box er købt er det kun gratis hvis der stadig er garanti på den/det.

Værd at vide om teknikerbesøg fra YouSee

Ok, takker mange gange:D

Der opstod stadig de samme fejl på min Yousee Plus box så den blev fejlmeldt hvor der så kom en Teknikker og kiggede på den hvorved det blev konstateret at den var fejlbehæftet som gav det resultat at jeg efter aftale kørte til en TDC butik og fik ombyttet min lejede box omkostningfrit.

Efter sigende er der på kort tid udskiftet 3 ældre Samsung YouSee plus boxe hvilket indikerer at der er fejl på ældre modeller.

Hvilket kan indikere at ældre boxe ikke kan håndtere de nye software opdateringer eftersom der intet problem var i mange år forud.

M.a.o skulle en ombytning af ældre boxe kunne løse dette og måske også andre uopdagede problemer.

Og hvad gør man så når man ikke har en boks?

Vi oplevede det på to af vores fjernsyn samtidig. Har efterfølgende 'genindstillet' kanalerne hvor de så dukkede op.

Så nu ser vi hvor længe det holder.

Du kunne feks leje en boks for 99 kr pr md.

Klik og læs om Yousee Plus boksen

Birkegaard skrev:
Og hvad gør man så når man ikke har en boks?

Vi oplevede det på to af vores fjernsyn samtidig. Har efterfølgende 'genindstillet' kanalerne hvor de så dukkede op.

Så nu ser vi hvor længe det holder.

Med YouSee Plus får du en række fordele:

• Mulighed for at optage, spole, pause og starte udsendelser forfra, samt se udsendelser som du gik glip af i Tv-arkivet.
  • Fri adgang til udvalgte film og serier og mulighed for at leje de nyeste film
  • Valgfrihed til at sammensætte din egen tv-pakke via Tv med Bland Selv og tilkøbe flere tv-kanaler gennem Ekstrakanaler og Ekstrapakker
  • HD-kvalitet, når du forbinder tv og boks med HDMI-kablet, der følger med boksen
Du skal være opmærksom på, at både fladskærme og tv med billedrør uden problemer kan vise digitalt tv via en digital boks. Et billedrørs-tv kan dog ikke vise HD-kvalitet, fordi det kræver, at du forbinder din boks og dit tv med et HDMI-kabel, der ikke virker med et billedrørs-tv, da det kun kan bruge et scart-kabel.

Det får du med, når du bestiller YouSee Plus Boksen

Når du bestiller YouSee Plus Boksen, får du følgende med:

FjernbetjeningFjernbetjening inkl. batterier
ScartkabelScartkabel
HDMI kabelHDMI-kabel
AntennekabelAlmindeligt antennekabel
BrugervejledningKvikguide på dansk
Jeg har også fået problemet her de sidste par uger.

DR2, TV3 og Kanal 5 forsvinder flere gange om dagen fra favorit listen.

Det sker på begge mine nye Samsung TV samtidigt så det er helt klart et signal problem.

Når jeg går ind og finder kanalerne kan jeg se at der ikke er signal på dem og det må være derfor at de dropper ud af favorit listen.

Desværre kommer de ikke automatisk på igen når der atter er signal.

Dette forekommer flere gange i løbet af dagen.

Et opkald til Yousee endte op i at jeg skal prøve at skifte kabel på mit ene TV.

Så kan jeg jo se om det gør en forskel men jeg tvivler stærkt da det jo åbenbart er et generelt problem for mange.

Jeg oplever det også.

Hvis jeg laver en ny søgningen efter kanalerne så kommer de tilbage.

Det skete 2-3 gange i går.

Havde samme problem hos min mor, Yousee sendte et tyk kabel til hende. De sagde det var 4G signal der nok ver skruet på for på en mast i nærheden.

Det er nu også sket to gange for mig. Har en Yousee 3126 boks. TV3 og Kanal 5 er forsvundet.

Omdømme 3

Badge +3

Dammeren skrev:
Det er nu også sket to gange for mig. Har en Yousee 3126 boks. TV3 og Kanal 5 er forsvundet.

Prøv at lave en avanceret test af modtagerforholdene. Bemærk om der er fejl - specielt på QAM 30, hvor Kanal 5 HD og TV3 HD ligger.

Forstår ikke hvorfor der forsvinder kanaler fra arkivet eks sv2?

Har været der før.

Kørt box og fjernsyn ind igen - ingen forskel!!

Løsning udbedes

Omdømme 3

Badge +3

michael1945 skrev:
Forstår ikke hvorfor der forsvinder kanaler fra arkivet eks sv2?

Har været der før.

Kørt box og fjernsyn ind igen - ingen forskel!!

Løsning udbedes

På driftsinformation står der, at en fejl gør, at flere kanaler ikke kan ses i Samsung boksens Arkiv. Fejlen forventes rettet i dag mandag inden kl.20.00.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)