Svar

kan pludselig ikke se tilvalgte kanaler


siden i går jeg kunne kanaler er tilvagte.

de kanalersom er en del grundpakken kan jeg sagtens se, men de 10 som jeg selv har valgt virker pludselig ikke. den skriver at kanalen er kodet som om der ikke sidder et ci modul og kort i.

det har virket det sidste halve år både på fjeensynet og min bluray afspiller.

fjernsynet er et samsung ue55hu7005 og bluray afspilleren er en samsun bd-d8200.

hvad kan der være gået galt?

icon

Bedste svar af Vilhelm 19 september 2015, 17:39

scouzer skrev:
siden i går jeg kunne kanaler er tilvagte.

de kanalersom er en del grundpakken kan jeg sagtens se, men de 10 som jeg selv har valgt virker pludselig ikke. den skriver at kanalen er kodet som om der ikke sidder et ci modul og kort i.

det har virket det sidste halve år både på fjeensynet og min bluray afspiller.

fjernsynet er et samsung ue55hu7005 og bluray afspilleren er en samsun bd-d8200.

hvad kan der være gået galt?

1) Har du flyttet kortlæser med kort fra tv til blu-ray-afspiller eller omvendt. Tjek i hvert fald, om kortlæser med kort sidder korrekt i udstyret. Nogle gange får man det ikke sat korrekt i.

2) Se i Mit YouSee, hvilke kanaler du har, og på hvilke kanalpladsnumre de findes. Selvvalgte Bland Selv-kanaler, som indgår i en alm. Mellempakke eller Fuldpakke, har pladsnumre under 100, når man har brugt netværks-id 00111 ved kanalsøgningen.

3) Foretag evt en ny kanalsøgning.

4) Få hjælp i YouSee kundeservice, 70 70 40 40.

Se original

11 Kommentarer

Jeg har nøjagtigt det samme problem med et helt nyt samsung tv 55 tommer-- hverken yousee eller samsung kan hjælpe mig- så nu afbestiller jeg alle ekstrakanaler.

kurt jansen

Omdømme 5
Badge +2

scouzer skrev:
siden i går jeg kunne kanaler er tilvagte.

de kanalersom er en del grundpakken kan jeg sagtens se, men de 10 som jeg selv har valgt virker pludselig ikke. den skriver at kanalen er kodet som om der ikke sidder et ci modul og kort i.

det har virket det sidste halve år både på fjeensynet og min bluray afspiller.

fjernsynet er et samsung ue55hu7005 og bluray afspilleren er en samsun bd-d8200.

hvad kan der være gået galt?

1) Har du flyttet kortlæser med kort fra tv til blu-ray-afspiller eller omvendt. Tjek i hvert fald, om kortlæser med kort sidder korrekt i udstyret. Nogle gange får man det ikke sat korrekt i.

2) Se i Mit YouSee, hvilke kanaler du har, og på hvilke kanalpladsnumre de findes. Selvvalgte Bland Selv-kanaler, som indgår i en alm. Mellempakke eller Fuldpakke, har pladsnumre under 100, når man har brugt netværks-id 00111 ved kanalsøgningen.

3) Foretag evt en ny kanalsøgning.

4) Få hjælp i YouSee kundeservice, 70 70 40 40.

har samme problem , det virkede inden i rodede med det og jeg har en boks som understøtter mit gamle tv.

men syntes ikke det er særlig meget svar man får ud af jer.

har prøvet alt det i skriver men det virker stadig ikke og skal jeg ha hjælp skal jeg betale for en tekniker kommer ud og ser på det. det kan ikke være rigtigt når jeg i forvejen betaler så mange penge for at se tv.!! har ik ku se mine bland 20 kanaler siden i rodede med det.!!

Omdømme 5
Badge +2

kze1212 skrev:
har samme problem , det virkede inden i rodede med det og jeg har en boks som understøtter mit gamle tv.

men syntes ikke det er særlig meget svar man får ud af jer.

har prøvet alt det i skriver men det virker stadig ikke og skal jeg ha hjælp skal jeg betale for en tekniker kommer ud og ser på det. det kan ikke være rigtigt når jeg i forvejen betaler så mange penge for at se tv.!! har ik ku se mine bland 20 kanaler siden i rodede med det.!!

Det er dit første indlæg, Så det er tosset at begynde at kritisere. De svar der tidligere er givet i denne tråd, er givet til andre, der dermed har fået hjælp.

Skal du have hjælp, må du fortælle noget om hvilken boks du bruger. Sidder kortet i din boks? Hvilket netværks-id bruge du ved kanalsøgningen? Hvilke kanaler fandt du? I hvilken kanalorden ligger de?

jeg kritisere fordi jeg har prøvet at have flere lange dialoger med yousee omkring emnet og har forklaret dem alt hvad de har brug for at vide.

de ku ik hjælpe andet end a sige jeg kan få en teknikker ud men det skal jeg selv betale for.

så inden at du kommentere på at jeg kritisere så kend historien først.

Nu var mit eget problem en fejl 40.

Men jeg har da et godt bud på hvad i andre kan have af problemer.

Hvis i sætter jeres Samsung tv til at kører en automatisk søgning og i ikke har valgt det rigtig netværks id, vil næsten alle kanaler blive fundet to gange, og så vil det kun være den version af kanalen som ligger på kanalnummer over 100 som virker. Det har jeg i hvert fald oplevet flere gange.

jeg har et sony tv, næsten hver aften må jeg tage kort ud og isætte det igen, da jeg ellers ikke kan se kanalerne, hvad kan der være galt, jeg har fået nyt kort, og kortlæseren er også næsten ny, mit tv er ikke nyt mere ( ca 5 år) men digital
Omdømme 4
Badge +6
Solsikkevej5 skrev:

jeg har et sony tv, næsten hver aften må jeg tage kort ud og isætte det igen, da jeg ellers ikke kan se kanalerne, hvad kan der være galt, jeg har fået nyt kort, og kortlæseren er også næsten ny, mit tv er ikke nyt mere ( ca 5 år) men digital



Hej Solsikkevej5

Kunne se, du ikke havde fået et svar.

Det kan være flere ting. Det kan både være kortlæseren, kortet og selve tv'et, der får det til at drille. En god måde at teste det på er at prøve at sætte kort og kortlæser i andet tv og se, om det virker der. Hvis du har mulighed for at teste med en anden kortlæser, kan det også være en god idé. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Vi gar prøvet med både kort og kortlæser. Jeg er lidt i vildrede, vil prøve med nyt antennestik, men tvivler på det hjælper, for de kanaler jeg kan tage, har perfekt billed
Omdømme 6
Badge +6
Der er jo som bekendt nogen/noget udstyr der har problemer med at kunne modtage valgfrie kanaler ordenligt efter der er skiftet til 450 MHz og Quam 256, så det kunne være der problemet ligger.
Omdømme 5
Badge +2
Som skrevet i andre lignende tråde, så har yousee's ændring til qam 256 forårsaget en hel del problemer hos dem, der har Blandselv eller valgfrie kanaler.
Jeg selv har kæmpet med det siden 9/3 og YouSee ville ikke erkende det som et problem.
Ihf. ikke de ca. 12-13 såkaldte "kundeservice" medarbejdere, jeg har været i kontakt med de sidste 4 mdr. :?
Jeg var så heldig, at en rigtig dygtig tekniker fra Dansk Kabel Tv (de har service på vores anlæg) blev så ihærdig for at finde en løsning. Efter han havde været hjemme og målt og konstateret, at der var intet galt med mit tv setup, ej heller foreningens anlæg.
Da yousee ikke havde i sinde, at gøre noget ved det problem, som de selv havde skabt. Han fandt så en løsning for hele vores antenneforening (ca. 14000 brugere), så der hos os, ikke mere er problemer med signalkvalitet og stabilitet.
Stor tak til ham for hans arbejde :cool: - og stor undren over manglende action fra yousee's side af. :@
Mvh.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)