Spørgsmål

Kan ikke se film på mit LG Smart TV

For et års siden fik jeg som god yousee kunde tilbudt gratis abonnement på yousee så jeg kunne se film og serier på mit LG TV. Jeg ved ikke hvad yousee kalder det i dag men tidligere hed det youseeBio. LG har en yousee App som giver adgang til mange film hvor der står at jeg kan se dem gratis da jeg har abonnement. Problemet er at når jeg vil se en sådan film kommer der en fejlmeddelelse " kan ikke åbne - prøv igen". Hvis jeg vil leje en film samme sted er der ingen problemer med at se trailer og leje filmen. Jeg så også månedens premiere film for oktober. Jeg har kontaktet yousee support som nogen gange kan genstarte programmet så det virker igen, men den sidste jeg talte med sagde uforskammet at de ikke supporterede programmet via appen på Smart TV.

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
You Bio er et udgået produkt, så det er sikkert derfor.
Hej Radiomand - ja du har ret i at det ikke hedder YouBio mere, men jeg ved så ikke hvad Yousee selv kalder det. Men det består af væsentligt flere film og serier end dem jeg får stillet til rådighed via den nye TV-box jeg netop har fået leveret.
Hvis vi kalder det YOUSEE FILM så består det af film som jeg har abonnement på samt film som kun kan lejes.
Problemet er at man har et program som ser ud til at virke og hvor alle informationer er helt iorden, men når man ønsker at se en abonnementfilm kommer denne tåbelige meddelelse som er helt ubruelig fordi den ikke fortæller noget om hvad problemet består i. Jeg kører med 50mbit
kablet tilslutning så det burde ikke være der problemet er.
Når yousee så fortæller at de aldrig har hørt om problemet eller fortæller at det supporterer de ikke bliver man faktisk lidt sur.
Omdømme 7
Badge +6
You Bio var en tjeneste kun med Film leje, havde det selv i en kort periode. Har stadig boksen der skulle bruges til det. Nu med Humax boksen, er der flere muligheder, med gratis film udover leje.
Det er også Humax boksen jeg har fået og de film og serier man får der er kun et minimum i forhold til det man får med "yousee FILM". I går så jeg så novembers premiere film "Blood father" uden problemer og man kan også være heldig at ramme ind i nogen som kan ses og hvor meddelelsen er at den udløber efter 1 dg. og 23 timer. Men hovedparten af filmene kommer med den tåbelige melding - kan ikke åbne prøv igen senere -, selvom der hen over filmens cover på tværs med grønt står abonnementfilm.
Men jeg tror ikke vi 2 kommer meget længere. Håber der er andre i forummet som har erfaringer og har været ude for det samme som mig. Pisse irriterende.
Omdømme 7
Badge +6
OK, der er jo ikke før nu nævnt at det er Humaxen du har, hvilket abonement haves til film.? Jeg har via Internet Abonnement C More, Dansk filmskat og You See Film, så der er rigtig mange, og jo også derudover lejefilm.
Vedrørende leje film, har du tilknyttet et betalingskort.? Det er nødvendigt.
De øvrige film og serier er der ingen problemer med at se, det er bare at vælge en og tryk på Play.
Hej. Fik du nogen sinde svar på dit problem ? Jeg har præcis det samme issue: Åbner yousee appen på mit LG TV, en masse film er gratis, men når jeg prøver at se dem er der det samme problem som du har oplevet med "prøv igen senere" - temmelig irriterende og ærgerligt ham Radiomanden ikke forstod dit spørgsmål
Det er uændret med hensyn til at kunne se gratis film via yousee boxen. Selvom der står at filmene er inkluderet i mit yousee abonnement melder den "prøv igen senere" ved alle de film som jeg burde kunne se. Jeg har haft fat i yousee optil flere gange hvor vi har gennemgået indstillingerne og de nulstiller noget hos dem selv så det virker medens jeg har dem i telefonen. Men næste gang jeg tænder fjernsynet er den gal igen. Jeg har opgivet yousee og må vel bare konstatere at det ikke virker i praksis.
Sidst jeg prøvede fik jeg også den fejlbesked (jeg har aldrig oplevet det har virket). :8
Hej Logan - det er så typisk yousee. De meddeler uopfordret at fordi jeg er så god en yousee kunde så vil de tilføje en gratis film ydelse i form af at kunne se de omtalte abonnementfilm. Det viser sig herefter at det ikke virker og de orker/gider ikke gøre noget for at løse problemet. Så skulle de i stedet lade være med at tilbyde kunden denne ydelse eller i det mindste indrømme at de ikke kan få det til at virke i praksis, så man ikke bruger tid og irritation på at forsøge at løse problemet selv.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Kobbel93

Vi har nogle apps til ældre modeller, men vi kommer snart med apps til nyere modeller, og så burde problemet være løst :)
Hej Kasper - mit LG Smart TV er fra efteråret 2014 og kan vel ikke betegnes som værende urgammelt. Derfor burde det vel kunne bruges da I for omkring 2 år siden tilbød at jeg frit kunne se de omtalte "abonnementfilm". Jeg har i den efterfølgende periode ved flere lejligheder forsøgt om det havde løst sig men det er desværre ikke tilfældet.
Omdømme 5
Badge +7
Hej igen

Det burde umiddelbart virke på dette med den nuværende app så.

Har du prøvet at af- og geninstallere app'en?
Hej Yousee Kasper - jeg har nu af- og geninstalleret app men resultatet er nøjagtigt det samme. I toppen af menubilledet er der en grøn knap hvor man kan skifte mellem "abonnement" og "leje". Når den står på "leje" vil en del af filmene have en grøn label hvor der står abonnement henover. Vælger man en af disse film står der tydeligt at den er inkluderet i abonnementet og man skal blot tryk på kanppen "se film". Gør man det kommer pop-teksten "prøv igen senere". Der findes ligeledes i toppen af hovedmenuen et punkt som hedder "menu" og et underpunkt som hedder "diagnose".
Vælger man diagnose får man information over ipadresser, brugernavn, abonnement m.v. men når den kommer til sidste punkt som hedder version går den i stå og der kommer aldrig et versionsnummer eller lign, kun afventer ......
Derfor er dit svar "det burde umiddelbart virke" ikke rigtigt, så jeg vil ringe til dig i næste uge så vi en sidste gang kan forsøge at løse problemet. Ellers gider jeg ikke bruge mere tid på det.
Kobbel93. Jeg har som du kæmpetet stykke tid med Yousee app og rammer nøjagtig de samme problemer som du. Vi kan heller ikke leje en film så intet fungerer. Jeg følger gerne med i din tråd og ser hvad du finder frem til. Umiddelbart er min mening at det blot er et reklame stunt fra yousee som ikke fungere i praksis og de er så store at de er ligeglade. Kunderne betaler prisen og mange kan ikke gå andre steder hen for deres signaler, så de sidder med magten. Desværre. Men jeg afventer og ser hvad du kommer frem med.
Karina
Hej Karina - jeg er helt enig i dit indlæg at man føler sig totalt magtesløs fordi Yousee ikke tager klagerne seriøst og virkeligt prøver via deres tekniske afdeling at løse problemet. I det hele taget synes jeg det er besynderligt at de pågældende abonnementsfilm ikke er inkluderet i udbuddet når man har en Yousee box hvor man har tilgang til en række film og serier. Men det er de ikke. D.v.s. at det er 2 sideløbende tjenester som ikke kan tale sammen. Jeg har i mit tidligere indlæg meddelt at jeg kontakter Kasper fra Yousee telefonisk, men har ikke haft tid endnu. Jeg tror ikke det gør nogen forskel, men skal nok lade resultatet tilflyde tråden.
Mvh
Claus
Er der kommet noget nyt? Vi valgte udelukkende Yousee så vi kunne streame på vores LG tv i soveværelset uden at skulle trække kabler eller have box, da app’en virker fint jf. medarbejderen i telefonen. Man kan åbenbart ikkr streame live TV, fair nok da udvalget i film og serier er bredt - men vi kan heller ikke afspille noget som helst
Omdømme 7
Badge +6
Der er endnu ikke en App til LG, for nuværende kun til Android TV OS, og der er lige kommet til Samsung Tizen. Andre ældre Apps skulle ikke kunne bruges længere.
Det kræver i øvrigt en boks for at kunne bruge App på de TV.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)