Svar

Kan ikke optage afkodede kanaler

Hej!

Jeg har bland-selv og har kort direkte i mit Samsung 7505.
Har en HDD tilsluttet og benytter ofte PVR.
Men den vil bare ikke optage fra kanaler der afkodet via kortet!
Kan det virkelig være rigtigt, at det skal være sådan.
Har ikke fundet nogle svar på Google.

Vh
Max
icon

Bedste svar af Radiomanden 15 maj 2016, 15:42

Du har vel sagtens et CI+ modul i dit TV.? Det lukker nemlig temmelig godt af for at kunne optage. Udskift modulet med et der ikke er +, så kan der optages.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Du har vel sagtens et CI+ modul i dit TV.? Det lukker nemlig temmelig godt af for at kunne optage. Udskift modulet med et der ikke er +, så kan der optages.

Ja det er korrekt. Der er købt gennem yousee.
Hmm, det gad jeg godt have vidst.
Tak for svar!
Omdømme 7
Badge +6
 YS sælger heller ikke andre en dem. Du skal på det frie marked og købe et.

Det her kan bruges.

http://www.bergs.dk/dvb-c-tuner-boks-til-kabel-tv-416/neotion-yousee-dvb-c-viaccess-ci-3x-kortlaeser-8039-p11958#product-description

Det vil sige at yousee sælger et produkt der ikke virker til deres eget signal, men som de skriver at det er Yousee ready. og som de ellers at hvis man skal holde sig til yousee ready for ellers er det der for at det ikke virker.
Omdømme 7
Badge +6
Det virker aldeles udemærket, der er bare den hage ved det at CI+ og optagelse ikke har det så godt sammen.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg kan bekræfte at det Neotion CAM virker fortrineligt, jeg købte det bare hos Happii.dk i stedet for, de tager rundt regnet samme pris for det som Bergs.
Jeg har det siddende i min Dreambox DM7020 HD V2 til at afkode og optage film på Viasat Film kanalerne.

https://www.happii.dk/Fladskaerms-TV-Tilbehoer/NEOTION-Yousee-CA-modul/2416056
snakkede ellers med Yousee kunde service, fik først en meget dårlig forklaring, ringede så igen efter at have læst dette, fik så af vide at det var Viasat der havde blokeret for at man kunne optage, men de ville gerne tilbyde mig deres boks for 30 kr. om md. så ville jeg ikke have nogen problemer, den forstod jeg så ikke hvis det var Viasat der blokerede :-), men det vil jo sige at det er et discount produkt de sælger uden at gøre opmærksom på at der er begrænsninger.
Omdømme 7
Badge +6
Ved brug af CI er der ikke problemer, ved brug af You See boks er der heller ikke problemer, da det er er lukket system, som netop CI+ vil spærre for på de mere åbne systemer for at forhindre brud på ophavsretten, en ting som formidlere jo må overholde.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)