Svar

Jeg kan stadig bruge 143 hertz i frekvens hvornår skifter i ?

Hej
Jeg kan stadig bruge 143 hertz i frekvens hvornår skifter i ? Jeg har en digital boks som kan optage (tror Denver) på usb - den står stadig i indstillinger til 143 hertz, men i skrev engang i slukkede den frekvens 1 jan - kan det passe i ikke har gjort det endnu ? Og hvis ikke hvor kan man vide og se hvornår i slukker ? Ja jeg kunne lave om til 450 hertz og autosøge igen MEN hvis det ikek behøves vil jeg ikke, da den så sletter min 14 TIMINGER (dvs 14 ting den er sat til at optage på 1 uge) og det er svært og bøvlet + jeg skal til og lave favoritliste også - så vil gerne slippe eller vide hvornår det sker
icon

Bedste svar af mich 19 januar 2017, 11:04

Kasper skrev:

Hej dosdesign14

Der kommer snarest en mulighed igen for at slå tidsplanen for dit område via følgende side - så hold øje med denne:

Ændringer for dig med kabel-tv hos YouSee

Hjalp et af svarene i denne tråd, så må du meget gerne markere det som "Bedste svar".
Når "Bedste svar" er markeret er det for andre brugere nemmere at finde løsninger og svar her på forummet :)

Det kan ses allerede på driftsinfo, for mit vedkommende :

"Kommende arbejde

Sluk af FM-signalet via kabel-tv-stikket
Oprettet: 18-01-2017 14:07
Onsdag den 22. februar slukker vi for FM-signalet via kabel-tv-stikket i dit område. I den forbindelse vil der være tidspunkter, hvor vi kort må afbryde dit tv-signal.

Afbrydelserne kan ske mellem kl. 1.00 om natten og kl. 9.00 om morgenen.

Oplever du sort skærm på en eller flere kanaler efter kl. 9.00, kan du finde hjælp på yousee.dk/tv2017. Læs også, hvad FM-slukket betyder for, hvordan du kan høre radio fremover.

Venlig hilsen
YouSee
Starttid: 22-02-2017 01:00
Forventet rettet: 22-02-2017 09:00
Driftsid: 172423
Fold ind ^
Lukkede fejl"

Se original

23 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Vil tro at det er igang, så det vil da være en god ide at få skiftet til den nye frekvens. Det skal jo gøres uanset hvad.
Den Antenneforening jeg er tilsluttet skriver følgende:

YouSee indføre en ny frekvens til indlæsning af tv-kanalerne

Den nye startfrekvens er 450 MHZ. eller 450000 KHz.

I dag ligger tv-kanaler på frekvens 143 MHz. YouSee har endnu ikke meddelt hvornår der skiftes til den nye frekvens, den nuværende kan benyttes indtil skiftet.

Man kan allerede nu ændre til den nye frekvens, så undgår man at få sort skærm
Omdømme 7
Badge +7
Du kan taste din postnummer ind på nedenstående link. Er der planlagt ændring vises en dato.
https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/dato
Omdømme 7
Badge +3
Slangefar skrev:

Du kan taste din postnummer ind på nedenstående link. Er der planlagt ændring vises en dato.

Ja, nu har de rettet den kæmpe fejl, som gjorde, at rigtig mange postnumre udløste ingen dato
ok tak så er det først 23 feb ved mig
hej - ved nogen hvorfor siden https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/dato er slettet - er der et alternativ rart at vide hvornår skifter frekvens herhjemme
Omdømme 5
Badge +2
dosdesign14 skrev:

hej - ved nogen hvorfor siden https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/dato er slettet - er der et alternativ rart at vide hvornår skifter frekvens herhjemme

Jeg er træt af at YouSee igen har gjort linket til 2017-ændringerne ugyldigt. Og nu jeg ude afstand til at finde et gyldigt link til, hvornår YouSee gennemfører FM-sluk og startfrekvensændring rundt om i landet her i jan.-feb. 2017.
Omdømme 5
Badge +2
Det er som i mange andre tilfælde med YouSee. De har desværre ikke helt styr på, hvad de selv laver.
Det virker som om der er for mange "kokke til at ordne et ordentligt måltid" !
Jeg har opgivet at få YouSee til, at min BlandSelv fuldpakke fungerer efter hensigten.
Lige pt. står der på Mit YouSee, at jeg har 37 ud af 36 kanaler ? Hvilket jo ikke skulle kunne lade sig gøre.
Udover disse, så kan jeg også se alle Disney-kanalerne som jeg ellers har fravalgt. Desuden kan jeg nu pludselig også se Cmore Stars, selv om jeg ikke har valgt den - da den slet ikke er blandt dem jeg kan vælge.
TCM kan jeg også se, selv om jeg har fravalgt den. Lige så med TLC og flere af børnekanalerne.
Så jo - de "har virkelig styr" på sagerne. :D

Mvh.
Omdømme 7
Badge +3
Som jeg har sagt meget længe, Yousee´s kommunikation til deres kunder ligger på 03 på 13 skalaen, hele vejen rundt
Omdømme 7
Badge +3
Slangefar skrev:

Alene denne har været katastrofalt forkert, idet halvedelen af yousee´s kunder fik at vide, der ikke skete noget for dem
Har nogen fundet ud af hvornår de skifter frekvens og hvor !
Omdømme 5
Badge +2
dosdesign14 skrev:

Har nogen fundet ud af hvornår de skifter frekvens og hvor !

Da linket ovenfor virkede efter hensigten, kunne man se hvilken dato frekvensændringen og sluk for FM-radiosignalerne ville ske rundt om i landet. Men nu virker linket ikke. Jeg har gjort YouSee opmærksom på problemer, men intet er sket, og jeg har intet hørt.
Ja så meget ved jeg - men ok igen yousee vi venter på
Omdømme 7
Badge +6
Frekvensen 450 Mhz kan bruges nu, den har været sideløbende med den gamle i nogen tid.
Ja læs nu hvad jeg spørger om - jeg vil bare gerne vide hvornår en gamle frekvens ikke virker i min by, og nu har de slettet linket så vil jeg vide om nogen ved om det står andre steder om hvor og hvornår de slukker 143 MHz - jeg har siden januar sidste år indstillet tv i stuen til 450 men i sove med digitalboks er den stadig 143 og hvis jeg sletter/autosøg sletter den alle TIMINGS og optagelser m.m - ja jeg kunne bare gøre det nu men der er andre grunde (venner jeg hjælper med FM og TV m.m) som gerne vikl vide hvornår man ved at man er gået over til det nye og det nye kun virker
Omdømme 7
Badge +3
dosdesign14 skrev:

Ja læs nu hvad jeg spørger om - jeg vil bare gerne vide hvornår en gamle frekvens ikke virker i min by, og nu har de slettet linket så vil jeg vide om nogen ved om det står andre steder om hvor og hvornår de slukker 143 MHz - jeg har siden januar sidste år indstillet tv i stuen til 450 men i sove med digitalboks er den stadig 143 og hvis jeg sletter/autosøg sletter den alle TIMINGS og optagelser m.m - ja jeg kunne bare gøre det nu men der er andre grunde (venner jeg hjælper med FM og TV m.m) som gerne vikl vide hvornår man ved at man er gået over til det nye og det nye kun virker

jeg fejlmeldte den pågældende side, hvor man kunne spørge på ens postnummer. Den var særdeles fejlbehæftet, fordi en stor del af postnumrene viste, der ikke var nogen ændringer for folk.
Og nu har man fjernet siden netop pga dette

Før i tiden var der en samlet oversigt over hele landet
Omdømme 5
Badge +5
Hej dosdesign14

Der kommer snarest en mulighed igen for at slå tidsplanen for dit område via følgende side - så hold øje med denne:

Hjalp et af svarene i denne tråd, så må du meget gerne markere det som "Bedste svar".
Når "Bedste svar" er markeret er det for andre brugere nemmere at finde løsninger og svar her på forummet :)
Omdømme 7
Badge +3
Kasper skrev:

Hej dosdesign14

"Kommende arbejde

Onsdag den 22. februar slukker vi for FM-signalet via kabel-tv-stikket i dit område. I den forbindelse vil der være tidspunkter, hvor vi kort må afbryde dit tv-signal.

Oplever du sort skærm på en eller flere kanaler efter kl. 9.00, kan du finde hjælp på yousee.dk/tv2017. Læs også, hvad FM-slukket betyder for, hvordan du kan høre radio fremover.

Venlig hilsen
YouSee
Fold ind ^
Lukkede fejl"
Omdømme 5
Badge +5
Hej mich

Tak for godt input :)

Det er også en mulighed.
Omdømme 7
Badge +3
mich skrev:

Kasper skrev:

Hej dosdesign14

"Kommende arbejde

Venlig hilsen
YouSee
Fold ind ^
Lukkede fejl"

Her er linket https://kundeservice.yousee.dk/driftsinformation.aspx
Omdømme 7
Badge +6
Vores antenneforening skriver det sker Tirsdag d. 31.
Omdømme 7
Badge +3
Radiomanden skrev:

Vores antenneforening skriver det sker Tirsdag d. 31.

Hvad skriver din driftsinfo ?

Det hele er jo rykket mindst 2 uger
Omdømme 7
Badge +6
Den skriver ikke noget om det, der kommer et andet "blad" frem fra antenneforeningen hvor de skriver hvornår det sker.
Omdømme 5
Badge +5
Hej dosdesign14

Jeg håber du kunne bruge svarene i denne tråd :)

Hvis et af dem ledte til løsning/svar, så markér det gerne som "Bedste svar" via knappen med samme titel..
Når "Bedste svar" er markeret er det for andre brugere nemmere at finde løsninger og svar her på forummet på samme problemstilling :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)